Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

witte schuim

Ik kreeg een whats apje van mijn duitse filter vriend

en een foto 

Hij heeft een laagje witte schuim staan op zijn vuile olie vat, neen niet op zijn liter bierglas daar is het om 800 ook voor hem iets te vroeg.

Ik zeg iets te vroeg.

Hij heeft dan ook een buik die niet meer een personen wagen past, daar om rijd hij ook maar een sprinter, en dat gaat maar net>

Wat zou dat kunnen zijn

Peerke

Comments

• wodanwodan Super Moderator
    Schimmel.
  • wat kun je daar tegen doen

is er een schimmel dodend middeltje

hoe krijgt hij dat uit zijn installatie

Peerke
  • udoudo Super Moderator
    edited December 2019
    Olie van boer Peter?
  • Installatie staat in duitsland hij heeft olie van verschillende wurst und fritten buden en natuurlijk van zijn vele vaste kneipen.

Hij heeft zelfs een container staan bij zijn kleine lokale supermarktje

Hij heeft veel afval hij laat het eerst bezinken in een vaten voor een maand en dan pompt hij het er bovenste af.

Hij stemt rechts maar is is mileu groen

Maar hoe krijgt hij zijn schimmel uit zijn installatie.

Of gewoon alles weggooien en iets nieuws bouwen

Dan is mijn volgende vakantie weer gevuld

Peerke
  • NiekNiek Super Moderator
    Biocide. Merknaam Kathlon. Verkrijgbaar bij vaarwinkels. Wordt ook gebruikt in dieseltanks van schepen. IVM veel condens in die tanks, komt er water in de diesel en dat vinden bacterien en schimmels fijn.
  • hoeveel heb je nodig per 100 liter

zit er dan te veel water bij de olie

Moet dat iedere keer bijgevuld worden

Peerke
    Ik weet de mengverhoudingen niet meer. Zo uit het hoofd: 1 liter kathlon voor 1000 liter olie als het zaakje zeer vervuild is. kost ongeveer 20-25 euro per liter. Wil je vervuiling voorkomen (preventief) dan heb je maar 0,1 liter per 1000 liter olie nodig.
  • waar kun je dat spul kopen niet te duur

Peerke
    Peerke, zoals ik al schreef: bij de vaartwinkels.
  • ik kan nergens kahlon biociede vinden wel acticide is dat ook goed  ?

Peerke
    Als ik de beschrijving van acticide goed lees, moet dat ook werken. Maar het is, gezien de mengverhouding wel serieus duur. Goed gezocht ?? juiste spelling: kathlon biocide. Ik kocht het altijd bij CIV Texel: visserij inkoop vereniging. Steek je licht eens op bij een lokale haven. Meestal verkopen ze het in vaatjes van tien liter. Maar als je een beetje doorvraagt en een lege fles meeneeemt lukt het meestal wel. Verkoopregels zijn inmiddels strenger. Misschien maar gewoon kopen in DE ??
  • wat bedoel je met de
    DE: Duitsland
Sign In or Register to comment.