Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

thee filter

Nu ga ik weer van het weekend naar het land waar mijn favourite auto merk vandaag komt  en weer een weekend hobbyen 

En waar het bier nog in echte stenen kruiken gedronken word en niet in die ranja glaasjes die wij hier kennen.
en de schnitzels de grote hebben van golf 1 wielen

wij gaan experimenteren met een thee filter plaatsen in een filter installatie om het produkt nog zuiverder te  krijgen voor het de installatie in gaat.

Peerke

Comments

• NiekNiek Super Moderator
    Plaatje, beschrijving thee filter ??
  • ben nog aan het zoeken naar de juiste

• in het land waar mijn favourite automerk vandaan komt  konden wij niets zo vinden maar ik heb gisteren bij de da kruidvat, hema gekeken, maar daar hadden ze ook niet word vervolgd.

Peerke
  • kijk eens op de site van blokker 
    bredemeijer duet theefilter universal voor 23.35

Peerke
  • ik heb eens op ebay gekeken en daar is keus genoeg,  teefilter of mehl filter

Maar menne  maat gebruikt in den heimat een zeer fijn filter op het op te zuigen.

Nu moeten we even kijken hoe de gaat maat is 

Peerke
  • bij indi hebben ze een 60 mikronfilter artikelnummer dabgcarf3 voor 15,85 in de btw 25cm lang en uitwasbaar

peerhe
    Ik snap er nog steeds niks van. Wat wil je bereiken met een thee filter ?? Je schrijft: "nog zuiverder" Vrieger gebruikte ik panties om de grootste vettigheid uit de olie te halen.
  • mijn buitenlandse vriend filtert met waterfilters in serie met 10 mu 5 mu en 1 mu

Hij doet eerst alles in een vat, en  laat dat een week voor bezinken.

Dan pompt  hij het via een fijn voetventiel het in zijn installatie.

Hij wil dat fijn voet filter vervangen door iets wat nog fijner is.

En omdat ik goed op internet kan zoeken heb ik hem beloofd dat uit te zoeken

Peerke
    Ik snap het. Het theefilter is dus bedoeld als voorfilter. Je buitenlandse vriend maakt een essentiele fout: hij pompt de olie door een filter. Dat gaat altijd fout, omdat de druk te hoog is verstopt het filter snel of het filter laat nogal wat rotzooi door. Filteren zonder pomp (op zwaartekracht) gaat altijd beter en voldoet aan de eis: geduld, geduld, geduld. Hij zou bij het bezinken ook wat meer geduld moeten hebben, een week is wat kort (afh. van de temperatuur)
  • Jij hebt gelijk maar wat hij wilt is dat het product zo zuiver mogelijk in de installatie te krijgen.

Hij werkt zo hij laat het product eerst door een groente zeef in een vat lopen dan laat hij het eerst 3 weken bezinken in een vat,  en dan wil hij een beter filter om het in zijn installatie te pompen.

Hij laat het product een week in zijn installatie zitten en filtert het dan

Een filter wat fijner is dan een voetventiel en als er dan iets mee komt en naar binnen dan is dat niet zo een probleem.

Peerke
Sign In or Register to comment.