Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

voor de diesel auto fanaten onder ons

Kent Bergsma van Mercedes Source uit America is een echte Mercedes fanaat.

Hij heeft  op youtube een eigen kanaal.

Hij is nu bezig met een serie digby genaamd wat gaat over een w123  met een om 617A motor.

Zeeeer leerzaam

Peerke

Comments

• Klopt, ik ken hem al langer. Hij gebruikt ook de zogenaamde 'miracle paint' in combinatie met glasvezeldoeken om roestgaten duurzaam dicht te maken. Dat wil ik nogsteeds een keer proberen maar ze verschepen niet vanuit USA. Maarrrr op ebay.co.uk wel te krijgen. Dus even snel voor de brexit aan dan bestellen. 
  • Hij legt daar ook  in uit wat de zeer goede smerende eigenschappen zijn van carnola olie, voor het brandstof systeem.

tja er is niets nieuws onder de zon mijn vader gooide altijd een half litertje motorolie op een volle tank in in zijn franse mercedes, lees peugeot,en had nooit problemen.

Peerke
  • vandaag was deel 8, en ik dacht dat ik verstand had van mercedes diesels,en  ik moest weer aan mijn vader denken,want mijn vader zei altijd al.

Menneke gij moet nie denke da gij  alles wit, der zen altij mese die veul slimmer zen als gij

Hoe ouder ik word hoe meer ik mijn vader gelijk moet geven.

Peerke
  • Vandaag hebben ze daar een hele uitleg gegeven over voorkamers in diesel motoren

Ik dacht dat ik echt wel verstand had van dieselmotoren, maar ik heb vandaag weer heel erg veel bijgeleerd.

Ik ga dus deze week  als ik tijd al mijn voorkamers eruithalen.

Ik heb het gereedschap daarvoor voor mercedes motoren dus waarom niet

Peerke

• wodanwodan Super Moderator
    Ja, daar zit wel enige theorie achter, zowel de grootte ervan als de doorgang spelen een heel grote rol in verbruik, efficientie (zeker met ppo) enz. 
    Maar directe injectie is nog veel leuker, omdat je daarbij veel meer controle hebt over wanneer exact, toerental afhankelijk, er hoe vaak, hoeveel er wordt ingespoten.
Sign In or Register to comment.