Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

vooroordeel bevestigend

Nu heb ik een neefje die een jaar geleden een opel astra heeft gekocht van de derde generatie ,en die rijd niet alleen op een  een gevaarlijk hoog explosief goedje en dat niet alleen, daar lopen ook allemaal stroomdraden met wel 10.000 volt door heen.

Tja de jeugd he die wil niet luisteren, en toen vond hij een mercedes diesel, een auto voor oude mannen.

En ik moet eerlijk toegeven in zijn ogen, en velen met hem ben ik natuurlijk een oude man.

En wat denken jullie zijn auto heeft geen brede distributie ketting maar zo een smal riempje, en loopt op benzine, diesel vond hij maar te traag.

En wat is er een half jaar geleden gebeurd? jullie raden het al  , de riem brak

Nu is mijn neefje best een handige jongen en eentje die zelfs vlieg en ruimte vaart heeft gestudeerd , een echte ingeneur.

Maar ja een opeltje  is natuurlijk geen F 35

Hij was toen in paniek en vroeg zijn ooms, je zullen dit moeilijk vinden om te geloven maar ik heb een broer en die is ook zo een echte mercedes diesel rijder

Wij zeiden toen in koor, Menneke van Opel benzine met een riem daar hebben wij geen verstand van wij kennen alleen maar mercedes diesel met een ketting.

Als wij een opel zien dan lopen wij weg, die kunnen gene goeie diesel maken. Als je nou un golfke, un jappaneke of een peugeot had gekocht, da ging nog.

Maar je laat je neefje niet hangen en mijn broer heeft hem toen geholpen. en zowaar ze kregen hem weer aan de praat.

Maar zijn auto begon een paar weken geleden olie te lekken, ik zei dat is niet erg want dan word hij aan de onderkant goed getectileerd

Maar hij woont in de grote stad in zo een stapel woning en zijn nep groene prius rijdende buren natuurlijk klagen over de olie vlek die ontstond op zijn parkeer plek.

Ik zei nog menneke, hij is 2 koppen groter als ik maar zolang ik leef blijft hij in mijn ogen maar een menneke, mijn vader zei altijd olie komt uit de grond en moet weer terug  in de grond , maar daar kom je anno 2019 niet meer mee weg.

Dus jullie beginnen misschien wel te voelen waar ik naar toe wil, en het was gisteren mijn beurt om mijn neefje te helpen met zijn wonder opeltje .

De avond van te voren heeft hij zijn opeltje naar mijn mooie brabanse platteland gebracht, waar mijn buren gelukkig geen prius rijden maar tracktor en waar de jeugd met een unimog naar school gaat.

Wij de kop eraf gehaald alles zuiver gemaakt, alle dichtingen vervangen nou is zijn opeltje 20 jaar jonger als mijn jongste mercedes , maar alles wat niet vast geschroefd was brak af.

Nu zit er op de kop van zo een wonder opeltje een kleine L vormig slangetje voor de koelvloeistof. en wat denken jullie, dat scheurde gewoon af.

En waar haal je op zaterdag avond zo een slangetje vandaan?

En opel slangen heb ik natuurlijk niet in reserve alleen maar mercedes  slangen .

Dus ik zoeken in de voorraad, ik ben op dat gebied een beetje zoals de ludolfs , tot groot verdriet van mijn vriendin, en van mijn moeder ,dus ik heb best wel het een en ander liggen.

Ik vond een stuk slang van een trekstarter daar een stuk van af geknipt en daar hebben wij het mee gemaakt. , en dat stuk slang was zeker 20 jaar ouder als heel die opel astra.

Het verschil in kwaliteit van rubber zegt  al alles.

En we hebben een hele verpakking ty raps er aan gespendeerd om heel die plastic zooi weer aan elkaar te krijgen.

Nu heeft deze vooroordeel bevestigende  ervaring, wel een heel erg  positief  ding opgeleverd.

Mijn neefje is zijn opeltje meug en raad eens war ik nu voor hem moet gaan zoeken, voelen jullie hem al?

Een mercedes diesel liefst een trekstarter en niet zo moderne w124 die op lucht nodig heeft om een beetje te kunnen functioneren.

Dus dit verhaal gaat een happy ending krijgen.

Peerke

Comments

Sign In or Register to comment.