Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

technische vraag

Ik ben aan het opruimen en tja ik moet ook wel eens iets weggooien.

Maar goede onderdelen weggooien dat kan ik natuurlijk niet als persoon van middelbare leeftijd.

Een tijdje geleden heb ik een 601 turbo geblazen vervangen door een andere moter.

Want hij rookte zoveel daar zou een russische tank jaloers op zijn.

Mijn broer dacht aan de turbo dat die was gaan lekken en dat hij daardoor olie verloor door de uitlaat.

Dus eens goed nagedacht en de spaarpot omgekeerd en toen maar een andere moter gekocht.

Maar ja dat oude blok had nog een goede kop water pomp brandstofpomp etc etc etc.

Maar toen ik er de cylinder kop eraf haalde zag ik iets geks.

Op de eerste en vierde cylinder zat een soort pek laag van een mm of 3 ,op de 2 middelste 2 zat niets.

Nu had ik de verstuivers laten testen en ze waren allemaal goed op een 1 na die een beetje lekte

wie o wie kan mij hier zijn licht over laten schijnen

Peerke

Comments

• wodanwodan Super Moderator
    Kijk de olieschraapveren op de pistons na. Heb je de compressie gemeten?
  • compressie niet gemeten maar ik denk dat ik op de cylinders petroleum ga zetten om te kijken of ze goed afsluiten

Peerke
    Compressie meten is het eerste wat je doet als ie rookt en de turbo goed is nadat je eerst dikkere motorolie er op deed.
  • motor ligt er al een half jaar uit 

wij dachten toen toen hij nog liep dat het aan de turbo lag  om dat hij heeeeeeeel erg rookte en zijn eigen moter olie uit de uitlaat gooide

Hoe kan ik mijn turbo testen uit de auto

Peerke
    Dat is lastig, zonder motor. Een motor testen zonder turbo is minder complex :)
  • udoudo Super Moderator
    Oliedruk realiseren en lucht door het uitlaattraject persen?
  • Lijkt mij ondoenlijk, massastroom uitlaatgas is heel hoog, heel heet, en variëert ook de hele tijd. Je kan de motor ook zonder turbo testen; als ie dan geen olie verbruikt dan ligt het aan de turbo. Maar dan zit je wel met de oliedrukleiding die je moet moet afdoppen. En de retour naar carter afsluiten ivm carterdruk.

• Oja, plus dat de compressor tegendruk ervaart in het inlaatspruitstuk. Dus dat zou je dan ook moeten simuleren.

Sign In or Register to comment.