Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

alu tank

Nou had ik begrepen  op het forum dat een alu tank niet goed gaat met ppo omdat ppo het alu afbreekt

Maar  de meeste vrachtwagens hebben alu tanken en die tanken diesel olie met  een percentage biodiesel.

Nou weet ik dat biodiesel aggresief goedje is 

Is dat ook hier het geval, of is er geen verschil

Peerke

Comments

• NiekNiek Super Moderator
    PPO en biodiesel zijn twee verschillende dingen !! Biodiesel is geen aggressief goedje, je kan je hand erin steken en het blijft nog steeds een hand.. Het is PH neutraal. PPO is wat zuur en daarom niet zo fijn in combinatie met alu
  • NeoNeo PPO Addict
    Aan de andere kant, er zijn wel ppo voorverwarmers die gemaakt zijn uit een blok aluminium.
  • Dat klopt en die voorverwarmers worden een stuk heter.

kjk ik ken iemand in duitsland die op oude moter olie rijd gefilterd door een doekje met een mercedes 190d

Peerke

• wodanwodan Super Moderator
    Daar wil je niet achter rijden...
  • nee dat klopt 

en roken dat dat ding doet een schip dat op  sludge loopt is daar niets bij:

Peerke

• Ik heb hier nog eens over nagedacht

Volgens mijn zijn warmte wisselaars ook gemaakt van alu en dat word verwarmt tot een graad of 80 

en veel automotoren koppen zijn van alu

brandstof Fiterhuis kop is ook van aluminium en daar loopt al ook de brandstof doorheen met een graat of 60

zie ik het nu verkeerd?

Peerke
    Beter inox platen warmtewisselaar (gesoldeerd met koper) gebruiken. Dit geeft het minste kans op problemen.
    Een aluminium PPO of biodiesel tank is geen probleem in principe.

• dan gaat die 170 liter tank eronder dan hoeven we niet zo vaak naar het pompstation

Peerke
  • Nu had ik nog een klein vraagje.

De alu tank gaat er onder maar ik wel een tank verwarmer monteren in de alu tank.

We moeten het in een keer goed doen en niet half

We gaan dus ik denk boven in de tank 2 gaten boren en bij de op aanzuigplastic bus daar een ring leiding aan leggen.

Maar wat voor materiaal kan ik daar  het beste  voor gebruiken.

Ik heb een oude koeltoonbank waar best een ander aan koper bochten werk aan zit wat ik denk dat ik het zo kan gebruiken.

Wie o wie kan mijn advies geven, en heeft iedeeen

Peerke

Alu en koper zou ik nooit samen gebruiken, dat gaat vodden geven.

In een alu tank steek je ofwel  kunststof , alu of inox spiraal.   Als jet dikwandige alu tank is,
    zou je er ook gewoon een platte alu buis tegen kunnen lassen, dan maak je geen gaten en
    heb je zo ook warmte overdracht via de wand ervan.
  • NeoNeo PPO Addict
    Ja en als je bij het stoplicht staat waait het zo om je auto en je kachelmotor blaast het naar binnen....
Sign In or Register to comment.