Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Filterinstallatie te koop

reinout PPO Newbie
edited October 2010 in Vraag en aanbod
Hallo allemaal,

Na jaren meer dan 600 km per week te hebben gereden, ga ik tegenwoordig met de trein naar mijn werk. Mijn mercedes staat bijna werkeloos voor de deur, doordat ik geen kilometers meer maak is het zuiveren van APO ook niet echt meer lucratief. Vandaar dat ik er (tijdelijk) even mee stop, totdat ik natuurlijk weer meer moet rijden. Wat ook meespeelt is dat ik alle ruimte in huis goed kan gebruiken, dus ook de balkonkast waar nu de installatie in staat. De installatie is gebaseerd op bezinken, bezinken en nog eens bezinken. Ik haal de olie (gratis) in 20l blikken bij de vistraiteur (luxe boel, ververst zijn olie elke dag), laat het een maand bezinken, filter het volgens de bak in bak methode van Caddy-Daddy in 1 micron filterdoek uit Duitsland. Vanuit de filter gaat de olie in het laatste 125l scheidingsvat. Via een pvc buis aan de binnenkant van het vat wordt de olie op 1/6 van de hoogte ingevoerd. De schone lichte olie drijft naar boven, er zit een hoge kraan om die olie af te tappen. De olie met eventueel water en zouten zakt naar beneden waar ook een aftapkraan zit. Perfect werkend systeem waar ik de laatste twee jaar meer dan 1000l mee heb gefilterd.

Het totaalpakket bestaat uit:
-Twee filterbakken met toebehoren (1 heb ik in gebruik, de andere is reserve of voor uitbreiding). Filtercapaciteit +/- 20l per dag
-125l scheidingsvat met interne pvc buis en twee aftappunten
-2 trechters
-8 * op maat gemaakte filterdoek voor in de filterbak
-6 * 20l Jerrycans

Daarbij heb ik nog iets van 50 liter gezuiverde en 80 liter te zuiveren APO (Pinda-olie), die krijg je er bij.
Als laatste, als je in Amsterdam woont, krijg je mijn leverancier er ook bij. Goed voor 20-40 liter per week, zonder kosten.

Prijs, daar komen we wel uit. Het gaat me er vooral om dat iemand anders er nog plezier van heeft. Nieuw waren alle onderdelen bij elkaar 300 euro, dat hoef ik er nu in ieder geval niet meer voor te hebben.

Laat maar horen als je interesse hebt!

Reinout
image
image
image
Sign In or Register to comment.