Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

GEZOCHT: Pr

Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
edited March 2010 in Vraag en aanbod
H
«1

Comments

• ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2010
    Ton,

Deze van 1999 Euro zou een overweging kunnen zijn, maar er wordt wel gesproken over de aandacht die het koetswerk vergt...Suzuki kan je er wel wat over vertellen denk ik zo. 300D w123 '82 met leuke opties - Aanbod auto's (Mercedes-Benz) • MercedesForum.nl/be

Geen pre-87, W124 E-klasse 250 Diesel Oxykat 1994 automaat - Aanbod auto's (Mercedes-Benz) • MercedesForum.nl/be
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2010
    Tja, low budget en belastingvrij rijden.....
    Ik ben er geen voorstander van.

Een oldtimer moet gewoon kloppen, en laswerk zit er altijd aan.
    Hoeveel laswerk of hoe weinig moet je gewoon geluk bij hebben en een magneet+lakdiktemeter meenemen. Uiteraard weet ik de zgn zwakke plekken.

Zoals ik het heb gedaan, heb je een keiharde W123D, waar zeker 8jaar niet meer aan gelast hoeft te worden qua apk en qua veiligheid. De mijne heb ik bewust niet helemaal overgespoten maar em lekker 3 kleuren grijs gelaten:). Zal dus nooit gestolen worden.

Er zitten een paar gasten op het W123 forum, waaronder ene Jantjev8, die regelmatig w123's opknappen/lassen en dan weer verkopen. Dat laswerk komt dan in een topic met foto's, zodat er duidelijk is wat er aan een auto is gedaan. Dan koop je een redelijke auto voor een redelijke prijs. Echter de auto is dan niet overal kaal geweest dus zit echt nog wel meer werk onder de bitumen/kit:)

gr Ton
  • pjotterpjotter Banned
    edited March 2010
    M&W: in de chat heb je t over een dieseltje.

wat zoek je nou, een mb zuipschuit of 1:18 en meer???
    vw-tjes genoeg in de aanbieding
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2010
    Fijn dat jullie mee willen denken.

De 2e auto is nodig omdat woman@work vanaf de zomer weer de schoolbanken in gaat en daughter@work op dezelfde avond naar vioolles moet.
    Er wordt dus zeker
    edited March 2010
    Beste naamgenoot,

Ik wil best met suggesties en links naar auto's komen, echter op de foto zien ze er bijna altijd fris uit.
    In Duitsland staat bv in bijna elke advertentie: unverbasteld/rostfrei, pin je daar niet op vast, klopt meestal niet.

kijk eens wat marktplaats pagina's door, er komt zat voorbij, niet alleen MB.

bijv: Jetta, Passat en golf2

of bijv: Marktplaats.nl > bx diesel trd 100.000 Km!!! - Auto's - Oldtimers Technisch zijn BX en echt goed, qua roest week ik er niets vanaf.

Marktplaats.nl > GERESERVEERD Ford sierra 2.3 diesel in nieuws - Auto's - Oldtimers prachtige Siera! Maar Ford rot weer op heel andere plaatsen.

gr Ton
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited March 2010
    BXen zijn niet stuk te krijgen en d'r zit een bak kunststof op en dat roest niet he :mozilla_yell:.

Er zijn auto,s uit die tijd die al rot waren op de folder zoals Alfa Romeo en Ford.
    edited March 2010
    @ Pjotter; Jij begrijpt me helemaal; onder de €2000 èn oud genoeg.

Ècht alle motorvoertuigen met minimaal 2 zitplaatsen en een dak mogen gesuggereerd worden.

Als de 2e auto echt duurder gaat worden moet er wel de potentie inzitten om over een jaar of zo de Xantia-break af te lossen.

Wat weten jullie over de kreet "auto's van ná 1986 worden niet meer old-timer" ?
  • pjotterpjotter Banned
    edited March 2010
    niet veelkilometers.
    dus PPO niet zo intressant.
    gewoon lpg zoeken.

aankoop ffn vermelden in de koffiehoek.
    en lekker voor weinig de dames LPG laten verstoken

verder lekker met de xantia door ppo-en
    edited March 2010
    auto's van 25jr en ouder zijn gewoon oldtimers.
    Echter auto's vanaf bouwjaar 1987 worden niet meer vrijgesteld van wegenbelasting/rekeningrijden.

Brownie heeft ook nog wat te koop staan op marktplaats zag ik, stuk of 3 peugot diesels, niet te duur volgens mij....
    Die windtunnel man houdt toch van Frans spul:)

gr Ton
    edited March 2010
    Hm, die wegenbelasting/km-heffingsvrijstelling zal ik eens in de groep gooien.

Dat geld (ca. €100/per maand) steek ik liever in "conservatie van motorvoertuig-erfgoed".

Als 2e auto wil ik dan een relatief klein diesel blokje dus max 1600cc.
    Deze zal op de korte afstanden lekker snel warm zijn.

Als family car komen alleen stationwagons in aanmerking.

Volvo's uit die tijd hadden toch ook Bosch IP's?
    Waren dat lijn-of roterende IP's?
    edited March 2010
  • pjotterpjotter Banned
    edited March 2010
    [QUOTE=Man@work;55188]

Als 2e auto wil ik dan een relatief klein diesel blokje dus max 1600cc.

Deze zal op de korte afstanden lekker snel warm zijn.

Volvo's uit die tijd hadden toch ook Bosch IP's?
    Waren dat lijn-of roterende IP's?

1600cc: is alleen een VW een optie(wat Ton al aangaf: redelijk degelijk en onderdelen plantie).

dat lekker snel warm: hoezo?? en bv een 2L niet??.

en als slot kom je met volvo: hebben die dan 1600 diesels??.
    dacht t niet.
    dus valt af.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2010
    psa xud 7, 9, 11...
    Volgens wikipedia:

[LIST]
    [*]Auverland A3
    [*][URL="http://en.wikipedia.org/wiki/Citroën_BX"]Citro
    edited March 2010
    @Pjotter, hij gaat toch niks kopen,hij gaat van VW(1.6D) naar Volvo(2.8D)........

dus zwaar onlogische criteria.

gr Ton
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2010
    Soap,
    helaas is alleen de P205 van voor 1987.
    Als je toch geld uitgeeft aan iets van voor 1987 ga dan voor mercedes. makkelijke ombouw, Bosch, comfortabel en een stuk veiliger dan een P205, c'est tout.
  • pjotterpjotter Banned
    edited March 2010
    [QUOTE=suzuki;55197](1.6D) naar Volvo(2.8D)........

krek dat bedoel ik.
  • pjotterpjotter Banned
    edited March 2010
    [QUOTE=ericzwiep;55198]Soap,

Als je toch geld uitgeeft aan iets van voor 1987 ga dan voor mercedes. makkelijke ombouw, Bosch, comfortabel en een stuk veiliger dan een P205, c'est tout.

en snel op temeratuur.
    mijn beide sterren zijn binnnen 3 km op 80 graden.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2010
    Yup...
    Een goeie W124!! Met wat geluk... Maar ik durfde het niet zeggen.

Ericzwiep, Een oude C15 zou ook kunnen bijvoorbeeld (1984) maar beetje zeldzaam denk ik, zeker met achterbanken. En, nog minder veilig dan P205 :p
  • NeoNeo PPO Addict
    edited March 2010
    Je zal al veel geluk hebben als je voor onder de 2000 euro een goede diesel oldtimer kan vinden. (waar je niet nog een berg geld aan onderhoud tegenaan moet gooien achteraf)

Dat terwijl je voor iets van 7 a 800 al een betrouwbaar benzine autootje vindt die waarschijnlijk ook nog eens comfortabeler zal rijden.
    Mn broertje kocht pas een prima Civic uit '93 voor 300 en dat ding rijdt 1 op 18

Dus ik weet niet of de dames voor hun hobby op ppo willen rijden maar anders zou ik zeker voor benzine gaan in dit specifieke geval.
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2010
    Goedkoop blijkt vaak achteraf duurkoop....

Dus...koop een goede, of koop er geen!
    edited March 2010
    Ook al naar een Lupo 3L gekeken op mobile.de? Stuk goedkoper dan in NL en ook wegenbelastingvrij.

gr Ton
    edited March 2010
    Sorry jongens,

Waarschijnlijk heb ik jullie wat verward: we gaan eerst maar eens voor een 2e auto.

De reden dat ik denk over een 1600 cc blok is dat ik van mening ben dat deze door hun relatief hogere belasting bij lagere snelheid eerder op temperatuur zijn.

Uiteraard is de stap naar een 2 liter blok niet groot en dan komt een Mercedes (W??? in die nummers moet ik me nog wel even verdiepen) dan al snel om de hoek kijken.
    Na hoeveel km -op 80km- wegen zijn deze blokken hartje winter op temp?

Als jullie denken dat er onder de 2000 euri geen redelijke Benz te vinden is dan graag suggesties voor de betaalbaardere alternatieven

Groeten,

[EMAIL="Man@work"]Man@work[/EMAIL]
    edited March 2010
    Ton,

Misschien heb je hier wat aan ? Mercedes-Benz E-Klasse
    Mijn 3 liter 6-pitter W210 is na een kilometer of 5 toch al boven de 60 graden, de brandweerbus met zijn 2.4 liter (ook in W123) doet hetzelfde al binnen een kilomter of 4, hetgeen uiteraard ook afhangt van de buitentemp.
    edited March 2010
    Mijn w123 200D is hartje winter na 4,5km tegen de 80 graden.
    In de zomer in 3 tot 3,5 km tegen de 80 graden.

1.6 of 2.0 maakt niks uit in warm worden, en daar komt bij, met een oldtimer wil je een blok koud niet zwaar belasten.

Voor 2000 koop je geen fatsoenlijke Benz helaas.

gr Ton
    edited March 2010
    @Ingmar & Suzuki: 't is me duidelijk als 2e karretje geen Benz.

Misschien in de toekomst als heffingsvrije vervanger van de Xantia.

Op zoek naar bosch-pomp diesels binnen budget.
    edited March 2010
    M@W, bepaal voor jezelf eerst het budget wat je wilt uitgeven voor een oldtimer, en reserveer een X bedrag voor eventueel onderhoud en reparatie. bv: startmotor/dynamo/schokbrekers.

Mijn auto bv heeft X gekost, daarna is er voor X aan vertimmerd en samen is dat een X bedrag:).
    Dan schat je in hoelang je minimaal met de auto kan doen. Voor die jaren tel je de eigelijk verschuldigde wegenbelasting bij elkaar+ de besparing van het APO rijden+ het verschil tussen een normale verzekering en de oldtimerverzekering.

Zo kun je een break even point berekenen. Dat geeft een beter inzicht.

gr Ton
  • pjotterpjotter Banned
    edited March 2010
    [QUOTE=Neo;55202]Dat terwijl je voor iets van 7 a 800 al een betrouwbaar benzine autootje vindt die waarschijnlijk ook nog eens comfortabeler zal rijden.
    .

ppo off topic:
    maar zelf net een starlet 1300 benzine:oops: automaat 86 bj voor 650.00 eurie bezien.
    knap wagentje voor mn dochter.(daarom geen dino)meiden willen geen filterwissel op de drentshe wildernis.

volgende week op de brug voor nader inspectie.
    dan hopelijk kopen.
    schorsen.
    knap maken.
    lpg tank drin.
    en volgend jaar voor weinig rondkarren.
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2010
    [QUOTE=suzuki;55187]
    Brownie heeft ook nog wat te koop staan op marktplaats zag ik, stuk of 3 peugot diesels, niet te duur volgens mij....

Ik heb van alles te koop, maar geen belastingvrije diesel voor een budget prijs.

Wel een Peugeot 204 op LPG met gereviseerde motor met nieuwe kop. Gebruikt ongeveer 1 op 10. Is wat op leeftijd, maar technisch helemaal aangepakt en het vrouwelijk geslacht reageert altijd positief op de vormgeving. Denk aan een 2200 euro.

Ik heb ook nog wel belastingvrije diesels (604 en 505 Break), maar dat zijn slagschepen in bijna concoursstaat, dus die moeten wel significant meer opbrengen.
    edited March 2010
    Er gloort aan de horizon een optie om de 2e auto van een kennis tegen km-kosten te huren.
    Als dat gaat lukken dan kunnen we ons over een tijdje gaan richten op een Xantia-vervanger.

[EMAIL="Woman@work"]Woman@work[/EMAIL] wil alleen op PPO rijden als het volledig betrouwbaar kan....:-?

Dan denk ik richting een OM601, OM602 of OM603 motorblok :roll: :p :D :twisted:
    edited March 2010
    [QUOTE=Man@work;55367]

Dan denk ik richting een OM601, OM602 of OM603 motorblok :roll: :p :D :twisted:

Ik ook, de 603 klinkt zo lekker!
    edited March 2010
    [QUOTE=soapwater;55394]http://www.ppo.nu/forum/f55/mercedes-w124-e250-diesel-combi-te-koop-3113/

Soap..Je was me voor...inderdaad 950 Euries dat is niet duur voor de dame, helaas in NL zal ie nog wel 100-125 Euro in de wegenbelasting doen.
    edited March 2010
    yeah that's it

[EMAIL="woman@work"]woman@work[/EMAIL] vindt de W124 T wel een mooie auto. (jeugdsentiment;))

Doe dan maar de pr
    edited March 2010
    Ton,

Geef toe fiscaaltechnisch aantrekkelijker, maar een belastingvrije W124 is veel duurder in aanschaf. Kan niet in jullie huishoudboekje kijken maar een verschil in aanschaf moet je ook weer gaan afschrijven. Blijft natuurlijk niet leuk elk kwartaal zo'n behoorlijke aderlating, maar 950 euro afschrijven in x jaar en hem dan wellicht nog voor meer te verkopen...alleen een motor is al meer waard.
  • RaafRaaf Modding Member
    edited March 2010
    [QUOTE=Man@work;55411]

Doe dan maar de pr
    edited March 2010
    [QUOTE=Raaf;55417]Ik heb al verschillende '86 combi's bekeken, een hoop ellende kost minstens € 3000,- voordat je zoiets in goede staat hebt ben je zo € 1500 verder........

Kan...maar hoeft niet, jij hebt hem van MP gekocht en hebt zelf er een hoop aan moeten doen. ben zelf ook wat kritischer geworden en kan die inschattingen ook wat beter maken. Voordeel van via het forum kopen is dat je de geschiedenis van de auto's gedeeltelijk kunt inzien. Als je een auto te koop aanbiedt en hem de hemel inprijst op het MB-forum krijg je de wind van voren hoor!;)
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2010
    Ik snap niet waarom iedereen zo gefocust is op auto´s van voor 1987. OK, ik begrijp wel dat deze auto´s binnenkort belastingvrij worden en dat er voorstellen zijn om een harde grens op 31-12-1986 te leggen. Maar dat is geen wet en met het opschorten van het kabinet en de kilometerheffing voorlopig, wordt dat ook geen wet. Als dat ooit al ingevoerd wordt, is het maar heel kort. Auto´s van 1987 zullen ook collectersitems worden en dan komt daar wel weer een regeling voor. Uiteindelijk denk ik dat er gewoon een kilometersbeprijzing komt voor alle auto´s, als het aan mij ligt via de brandstofprijs.
    edited March 2010
    [QUOTE=brownie;55420]I Uiteindelijk denk ik dat er gewoon een kilometersbeprijzing komt voor alle auto´s, als het aan mij ligt via de brandstofprijs.

Brownie...ik hoop dat je gelijk krijgt zoals zovelen hier denk ik :p
    edited March 2010
    [QUOTE=Man@work;55411]yeah that's it

woman@work vindt de W124 T wel een mooie auto. (jeugdsentiment;))

Doe dan maar de pr
    edited March 2010
    Het moet niet gekker worden :!:

Heb je net met je gezin een proefrit gemaakt in een PPO geschikte auto kom je er achter dat je vrouw bi is geworden :shock:

Ze vond haar al jaren een mooie meid ....... :-?

Een meid van bijna 18 jaar oud, maten: W124 - 250TD - 16" , met de oorstelende naam Mercedes :lol:
  • pjotterpjotter Banned
    edited March 2010
    [QUOTE=Man@work;55158]H
    edited March 2010
    De jonge dame gaat de Xantia vervangen. :p

Wat 2e auto betreft is de situatie ongewijzigd: als we de 2e auto van een kennis tegen km kosten kunnen gebruiken doen we dat, anders komt er een klein benzineblikje bij.
  • pjotterpjotter Banned
    edited March 2010
    okee.
    geen verkeerd besluit .

sucses
    edited March 2010
    hey proficiat man!

gr Ton
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2010
    Ontvang je straks weer een PPO-fikker uitnodiging voor de meetings in plaats van een bezoekerspas.....;-)
    edited March 2010
    Na bijna een jaar begon ik toch echt wel ontwenningsverschijnselen te vertonen :mozilla_tongue:
  • udoudo Super Moderator
    edited March 2010
    Inderdaad gefeliciteerd en veel fijne kilometers toegewenst!
    edited March 2010
    Ton,
    Gefeliciteerd met het uit de kast komen van jouw vrouw;).
  • carl PPO Addict
    edited March 2010
    gefeliciteerd met je ppo machine [EMAIL="M@W"]M@W[/EMAIL]

grtjs carl
Sign In or Register to comment.