PPO Experience: rijden op plantaardige olie en meer!  

Ga terug   PPO Experience: rijden op plantaardige olie en meer! > Overig > Overige discussie
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Antwoord

LinkBack Discussietools
Oud 22-01-2010, 23:14   #1
PPO Junkie

easy rider's schermafbeelding

easy rider is on a distinguished road
Standaard motorrijtuigenbelasting in 2010

Vanaf 2010 geldt voor de zuinige auto's dat er geen motorrijtuigenbelasting meer hoeft te worden betaald. De grens ligt daarbij in 2010 voor diesels met een CO2-uitstoot van maximaal 95 g/km.

Mijn 525 TDS stoot volgens berekening 330 gram CO2 per kilometer uit.

Die CO2 uitstoot is gebaseerd op het gebruik van diesel, en fosiele brandstof die als nadeel heeft een verhoging van het huidige percentage aan CO2 in de atmosfeer te bewerkstellingen.

Plantaardige olie heeft eerder CO2 opgenomen en geeft diezelfde CO2 weer af bij verbranding in bijvoorbeeld diesel motoren.

Je kan dus stellen dat als ik met mijn huidige auto op Plantaardige olie ga rijden ik geen of nauwelijks CO2 toevoeg aan het huidige volume. Wat wel even meegerekend moet worden is dat er CO2 vrijkomt vanuit fosiele brandstoffen om een liter plantaardige olie te maken.

Vanuit deze beredenering zou een auto die rijdt op plantaardige olie niet onderhevig zijn aan wegenbelasting omdat die altijd onder de 95 gram per kilometer zal zitten.

Zullen we een petitie indienen bij de belastingdienst of moeten we gaan voor een wetswijziging?
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Met citaat antwoorden
Oud 23-01-2010, 00:17   #2
Livin' and Breathin' PPO

pjotter's schermafbeelding

pjotter can only hope to improve
Standaard Re: motorrijtuigenbelasting in 2010

mijne 0.181 p/km.

voorstel lijkt me wel wat
Met citaat antwoorden
Oud 23-01-2010, 08:12   #3
udo
PPO Master

udo is on a distinguished road

Vegreet ook Senternovem niet i.v.m. ppo == roetfilter.
Ook dit scheelt qua kosten.
udo is offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Met citaat antwoorden
Oud 23-01-2010, 09:38   #4
Tim
Livin' and Breathin' PPO

Tim's schermafbeelding

Tim is a name known to allTim is a name known to allTim is a name known to all

Er,

Bereken het maar op basis van dit rapport.

Inleiding - Elsbett AG

Cheerio,
Tim
Met citaat antwoorden
Oud 23-01-2010, 10:37   #5
PPO Burner

Roger's schermafbeelding

Roger will become famous soon enough

Daarom zie je nu ook zoveel Lupo's 3L ( 1.2TDI ) op marktplaats.
Die zijn ook per 1-1-2010 taxfree..
Met citaat antwoorden
Oud 23-01-2010, 11:12   #6
PPO Addict

Ruud S is on a distinguished road

ER:...”Vanuit deze beredenering zou een auto die rijdt op plantaardige olie niet onderhevig zijn aan wegenbelasting omdat die altijd onder de 95 gram per kilometer zal zitten”...

Pjotter:...”voorstel lijkt me wel wat”...

En toen brak mijn klomp.

Als je niets officieel regelt kunnen ze nooit dat wegenbelasting verhaal invoeren.
Ruud S is offline  
Met citaat antwoorden
Oud 23-01-2010, 11:44   #7
Tim
Livin' and Breathin' PPO

Tim's schermafbeelding

Tim is a name known to allTim is a name known to allTim is a name known to all

Heren,

Het komt er toch niet door voor oudere auto's. Het dwangmatige van onze regering is "schone" en dus nieuwe auto's op de weg. Een auto van 10+ jaar oud zal daar nooit inpassen.

Idd Ruud, Pjotter KDDB lijkt bekeerd, hij oppert ineens voor legalisatie.......

Voor nieuwe auto is dit misschien wat, een Focus 1.6 TDCI ECOnetic op PPO heeft dan nog een netto uitstoot van 28!! gram CO2 per km. Je zit alleen nog met het roetfilter.

Dus eigenlijk moet bijna iedereen maar gaan lenen voor een nieuwe auto, de volgende luchtbel creëren.

Tim
Met citaat antwoorden
Oud 23-01-2010, 12:04   #8
udo
PPO Master

Verwacht niet teveel van de verzoeken om 'andere' CO2 oplossingen te gaan reguleren.
Op basis van communicatie van EZ verwacht ik dat men immer niet voor CO2 zal gaan maar voor de centjes.

Er moet gewoon een generieke regel zijn dat een voortuig bij max XX gram CO2 per KM belastingvrij is. (grotendeels los van aandrijving en dan wel de echte emissies bezien)
Daarnaast zou je officiel je voertuig te boek moeten hebben staan als PPO-capabel.

Dan zijn 1 en 1 opeens meer dan 2.
udo is offline  
Met citaat antwoorden
Oud 23-01-2010, 12:35   #9
Neo
PPO Burner

Neo's schermafbeelding

Neo is on a distinguished road

Ze hebben helemaal geen tijd (en zin) voor uitzonderingsregeltjes voor kleine groepen als wij. Misschien lukt het als je de Telegraaf haalt met een mooi verhaal maar zelfs dan..

Beste voorbeeld is bijv. van Smart CDI, ding rijdt 1 op 30 en heeft hele lage co2 uitstoot.

Die is nu wegenbelastingvrij. Je zou dus verwachten dat je zo'n ding bpm vrij uit Duitsland kan halen, niet dus het kan pas vanaf een bepaald bouwjaar(2009?)..

Ben trouwens benieuwd of die garagehouder al zijn ingekochte Lupo 3L's kwijt zal kunnen. Ik zal er zelf niet gauw een kopen gezien het grote risico op dure reparaties aan de automaatbak. Smart cdi daarentegen lijkt me een fijn karretje ze staan er al vanaf een paar duizend euro. Gewoon voor woon werk verkeer ideaal. Dan kan je altijd nog een grote benzine auto ernaast zetten die minder km's maakt.

Trouwens stel dat je PPO op je kenteken krijgt en dus korting/gratis wegenbelasting dan zal het misschien ook 2 kanten op gaan dat ze nette accijnsopgave willen hebben.

Laatst gewijzigd door Neo : 23-01-2010 om 12:41
Neo is offline  
Met citaat antwoorden
Oud 23-01-2010, 13:16   #10
udo
PPO Master

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neo Bekijk bericht
Trouwens stel dat je PPO op je kenteken krijgt en dus korting/gratis wegenbelasting dan zal het misschien ook 2 kanten op gaan dat ze nette accijnsopgave willen hebben.
Moet dat nu dan ook bij een auto die op diesel zou moeten rijden?
Ik bedoel: daar keil je ook rode diesel, en vanallles in.
Er is slechts beperkte controle en zeker geen administratieve controle.
udo is offline  
Met citaat antwoorden
Advertisement

Advertisement
Advertisement Sponsored links

Antwoord

« Brug 380V op 220V | - »
Discussietools

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:00.