PPO Experience: rijden op plantaardige olie en meer!  

Ga terug   PPO Experience: rijden op plantaardige olie en meer! > Overig > Overige discussie
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Antwoord

LinkBack Discussietools
Oud 24-07-2009, 10:58   #1
udo
PPO Master

udo is on a distinguished road
Standaard jerrycandingen

Dag,

Ik zocht op het begrip jerrycan via Search en vond o.a.: Flo N? Go met 10 liter jerrycan en Oliepomp.

Zou de Flo N' Go bruikbaar zijn om GPO te tanken met een aardige snelheid/gemak?
En is de bedoelde oliepomp geschikt om met GPO gebruikte motorolie af te zuigen?
(of toch maar aan de onderzijde (laten) aftappen?)

Groeten,
Udo
udo is offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Met citaat antwoorden
Oud 24-07-2009, 16:50   #2
Tim
Livin' and Breathin' PPO

Tim is a name known to allTim is a name known to allTim is a name known to all
Standaard Re: jerrycandingen

Udo,

Als je veel geduld hebt, werkt dit. Wil je sneller tanken, koop dan een tanksetje met elektrische pomp.

Want hoe krijg je het in eerste instantie in het vat?

Met je elektrische pompje

Tim
Tim is offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Met citaat antwoorden
Oud 24-07-2009, 17:03   #3
udo
PPO Master

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tim Bekijk bericht
Want hoe krijg je het in eerste instantie in het vat?
25L can met tuit en dan de zwaartekracht zijn werk laten doen nadat ik de zaak in positie heb gelegd.
Misschien een houder/standaard voor bouwen t.z.t.?

Of behelpen met alleen de 25L can en een trechter..
udo is offline  
Met citaat antwoorden
Oud 24-07-2009, 17:28   #4
PPO Master

CaddyEd's schermafbeelding

CaddyEd is on a distinguished road

Udo,

Dit **KLIK** gaat echt wel prima werken hoor en nog snel ook, vanwege het beluchting slangetje wat er in zit.

De bestelling is compleet de deur uit, dus zal ik het volgende week wel thuis verwachten.

En die vaten uit een ander draadje zou je met een steigbuis en een luchtcompressortje ook leeg kunnen krijgen, als je geen spierpijn zou willen hebben van het slingeren aan een handpomp.

Ed
Met citaat antwoorden
Oud 24-07-2009, 17:39   #5
udo
PPO Master

Die KLIK dingen wil ik dan ook gaan gebruiken op de 25L cans.
Qua slingeren aan de pomp: steeds 10 Liter is te overzien?
Compressor gaat niet vanwege geen elektriciteit bij het schuurtje.
udo is offline  
Met citaat antwoorden
Oud 25-07-2009, 13:27   #6
PPO Addict

Drivertje's schermafbeelding

Drivertje is on a distinguished road

Udo er is nog een mogenlijkheid. Als je een duikfles op de kop tikt, en er zal vast wel een vulstation in de buurt zijn. Is via het kleine gat de druk op je 200 ltr vat zetten, hoeft helemaal niet zo veel te zijn dan kan je op het andere gat een verloop met een slang en pistool monteren. Of je blijft gewoon lekker slingeren, is toch ook geen probleem? waarom zou je het overgieten in 25 ltr jerrycans als je uit je 200 ltr vat kan tanken?
Ik zie wel hoeveel comentaar hier op komt. Ik heb het gezien, het werkte prima.
Drivertje
Met citaat antwoorden
Oud 25-07-2009, 13:34   #7
udo
PPO Master

De reis naar het vat is via 25L cans.

De weg uit het vat is via de vatenpomp.
De reis van het vat naar de auto is t.z.t. in 10L cans.
Als alles klopt past het KLIK-ding van Ed op beide maten cans.
udo is offline  
Met citaat antwoorden
Oud 25-07-2009, 13:39   #8
PPO Master

CaddyEd's schermafbeelding

CaddyEd is on a distinguished road

Ik bedoel eigenlijk zoiets: Een 12V compressortje

Halfords - MICHELIN COMPRESSOR

Zal wel niet op zijn snelst gaan, maar misschien in combinatie met het duikfles idee of een ander drukvaatje als lucht buffer.
Met citaat antwoorden
Oud 25-07-2009, 14:29   #9
udo
PPO Master

Daar moet ik over denken... Dus het luchtvaatje vullen in huis, dan naar de schuur met de GPO, tanken en als de lucht op is weer vullen met de comrpessor?
(ook handig voor de autobanden en de fiets etc?)

Zonet een van de vaten in het schuurtje gezet en de vatenpomp opgezocht.
Ik zie dat een duimse slang op de `uitgang` van de vatenpomp past.
Ff proberen te regelen deze week.

Samen met de KLIK-dingen van Ed zou ik dan redelijk morsvrij de zaak moeten kunnen afhandelen?

BTW: vaochtend nog ff dino getankt omdat ik toch wilde weten hoe zuinig de Fox is.
Ik weet niet zeker of de dagteller door de dealer op nul is gezet bij het tanken of pas later want er kwam een schokkende 1 op 15.x uit de berekening...
Zelfs met de Corsa 50/50 relaxt rijden en de rest plankieplankie scheuren in Duitsland gaf me 1 op 18 bij temperaturen rond het vriespunt.

Dus eerst ff uitvogelen hoe de Fox zich houdt als ik me beheers (want die turbo is wel lekker...).
udo is offline  
Met citaat antwoorden
Oud 25-07-2009, 20:13   #10
Tim
Livin' and Breathin' PPO

Tim is a name known to allTim is a name known to allTim is a name known to all

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drivertje Bekijk bericht
Als je een duikfles op de kop tikt, en er zal vast wel een vulstation in de buurt zijn. Ik zie wel hoeveel comentaar hier op komt. Ik heb het gezien, het werkte prima.
Drivertje
Met een reduceer jah. Zonder, niet aan beginnen. 200 bar is nog betere zelfmoord dan de 10 bar van ER.

Ik heb ook wel eens een zodiak weer opgeblazen met een duikfles. dit gaat rap, heel erg rap

Tim
Tim is offline  
Met citaat antwoorden
Advertisement

Advertisement
Advertisement Sponsored links

Antwoord

Tags
gpo, jerrycan, tank

Discussietools

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:11.