![]() |
| | #1 |
| Modding Member Geregistreerd: Dec 2004 Locatie: Sas van Gent
| Mannuh, Ik heb onlangs een FOG brug gekocht het ding staat , maar nu het elektrisch gedeelte........ Omdat ik geen kracht aansluiting heb en er liever ook geen aanvraag wil ik toch proberen om de brug op 220V aan te sluiten. De mooiste optie zou zijn met een omvormer, maar die zijn nieuw te duur vind ik en 2e hands moeilijk te vinden. Dus wil ik het eerst eens gaan proberen met condensatoren,ik heb op de sloop en bij een wikkelbedrijf een aantal vette condensatoren op de kop getikt . Motor gegevens : 380V 4,2A 220V 7,4A Cos 0,81 CH 2,5 (is dit vermogen?) Ik wil de volgende schakeling gebruiken omdat die een beter rendement dan de klassieke steinmetz schakeling geeft ![]() De vuistregel die de bedenker hanteert is: CL1-L3 = 4 to 5 times the motor horsepower CL2-L3 = 10 to 15 times the motor horsepower Cstarter = 40 to 100 microfarads just for testing Dan zou ik dus uitkomen op CL1-L3 30uF CL2-L3 75uF Klopt dit nu , want ik twijfel een beetje over mijn gereken En wat voor stoom gaat er lopen ? phaseconverter |
| | |
| | #2 |
| Livin' and Breathin' PPO Geregistreerd: May 2006 Locatie: Leuven, België
| Raaf, ik weet niet of de motor overgedimensioneerd is, maar je zal op deze manier een pak vermogen verliezen. Is het misschien mogelijk de motor te laten herwikkelen of om deze te vervangen door een enkelfasige motor met +/- dezelfde eigenschappen? Mij is in het verleden afgeraden deze aanpassing met condensatoren te doen omdat het vermogenverlies te groot zou zijn. Het ging toen over een kleinehoutcombiné. Grtz
__________________ Citroën Xsara 1.9D Tweetanksysteem KZO + APO W124 250D Eéntanksysteem; Variërende mix dino + KZO |
| | |
| | #3 |
| Soap, ik neem aan dat de motor overgedimensioneerd is. Bovendien is de brug zelf ook overgedimensioneerd, het is een 3,5 Ton brug. De Benz weegt 1533 Kg dus als ik 2 ton kan heffen dan is het voor mij goed Met de klassieke Steinmetz schakeling heb je 30% rendement, deze zou 60% geven, dus ik denk dat het wel zou kunnen werken als de stroom op 220 V acceptabel is. Kun jij daar wat over zeggen ? |
| | |
| | #4 |
| PPO Junkie Geregistreerd: Feb 2006 Locatie: Zuid Holland/Goeree-Overflakkee
| Gewoon een kleine frequentie regelaar kopen. Die zal een fase aansnijding maken van 120 graden en je hebt dan meteen een softstart/stop.
__________________ Assumption is the mother of all great f-u-c-k up's! BMW 525TDS 100% GPO |
| | |
| | #5 |
| Heb je een adresje ? Ik ben niet goed thuis in die materie |
| | |
| | #6 |
| Kennis van mij heeft een elektrotechnisch instalatie bedrijf, zal es kijken of ie niet een 2e hands heeft liggen. Hoeveel KW is de motor?
__________________ Assumption is the mother of all great f-u-c-k up's! BMW 525TDS 100% GPO |
| | |
| | #7 | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #8 |
| Om nog even heel concreet mijn vraag samen te vatten: wat is het elektrisch vermogen van mijn motor en hoeveel stroom zou de schakeling met de condensatoren trekken ? |
| | |
| | #9 |
| had de bril even niet op.0,81 Kw dus, zal morgen eens een rondje bellen voor je.
| | |
| | #10 |
| Volgens mij ongeveer 3 KW 0,81 is de cosinus |
| | |
|
Advertisement
| |