![]() |
| | |||||||
| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 |
| Livin' and Breathin' PPO Geregistreerd: Jul 2006 Locatie: brabo-oil
| Ben wegens drukte helaas niet meer vaak op het forum. Heb tijdje terug Smul's poelheizer van Emrich onder handen gehad. Enkele bevindingen: * inwendig alles nog mooi gaaf. geen aankoeking of verkleuring van ALU wat kan duiden op lokale verkooling, gewoon puntgaaf van binnen. * opvulmedium tussen ALU blok en gloeikaars is olie. Gevolg: > verkooling van de olie op de stift van gloeikaars (lager rendement > druk opbouw door verhitting en vermoed de verkoling > losschroeven van de gloeikaarsen had drukontlating tot gevolg. Enige oorzaak die ik kan bedenken is door bovenstaande. Immers als de boel warm in elkaar wordt gedraaid, hoe anders kan er dan toch druk zijn bij het uit elkaar draaien in koude toestand. Gevolg: >>De kern van de gloeikaars wordt uit de houder gedrukt. FOTO's zie onderaan. Oplossing: voorlopig, of koperpasta of keramische pasta gebruiken. Echter let op, beide zijn op basis van, jawel, olie. Dus zaakje vullen, aandraaien, gloeikaarsjes stoken en langzaam kaarsjes uitdraaien zodat de opgebouwde druk kan ontsnappen. (stook zeg maar de olie eruit) Tja dit zal best een aantal keren in de loop van de tijd herhaald moeten worden vrees ik. Of Gloeikaarsen aan de bovenkant en de kaarsen niet al te vast aandraaien zodat bij gebruik van de kaarsen toch nog de druk kan ontsnappen. Wordt vervolgd. Opmerking: iedere bezitter van de Emrich poelheizer doet er dus wijs aan om ff een keer die kaarsen los te draaien om de druk eraf te laten. Beste om gelijk het vulmiddel (olie) te vervangen en de stiften te ontkoolen.
__________________ Papa, da grillt da jemand! |
| | |
| | #2 |
| Livin' and Breathin' PPO Geregistreerd: Sep 2005 Locatie: Matalascanas ...
| wat doe je dan de hele dag ? vrouwtjes jagen zeker ? Maarre vanaf nu brengen we Poelheizers vor onderhoud naar Swiep Gloeiers BV ?? Drappie
__________________ Inca 111.135 km desde 77.735 al 100% APO !! Iveco Turbo Daily 49-10 130.000 >> 2.000.000 km on APO |
| | |
| | #3 | |
| PPO Addict Geregistreerd: Mar 2007 Locatie: Utrecht e.o.
| Citaat:
Ik heb ook zo een poelheizer van Emrich besteld. Kunnen koperpasta en keramische pasta wel tegen langdurig hoge temperaturen? Ik ken beide niet. Als ik de olie meteen vervang door een van deze 2 pasta's (bolognese? Groetjes, Arne
__________________ Arne, 90 km/h-astronaut | |
| | |
| | #4 | |
| Livin' and Breathin' PPO Geregistreerd: May 2006 Locatie: Hardinxveld
| Hallo, In het originele ontwerp van de heizer (hotteheizer) wordt gebruik gemaakt van een metaal-pasta ? die uithardt en alleen door de maker met speciaal gereedschap te verwijderen is. Citaat:
Overigens heeft de bedenker van het origineel hier al veel discussies met Emrich over gehad op FMSO.de en FMPO.de. Ik denk als je het vriendelijk aan hem vraag dat hij wel bereid is een tipje van de sluier op te lichten. Groetjes, Ingmar
__________________ Grtz Ingmar MB E 300TD op 80 %, "ombouw" volgt, MB 207 D - op APO | |
| | |
| | #5 |
| Tja, lekker belangrijk von der Sammie. Heb dat nooit van hem gesnapt waarom hij dat met die pasta doet. Wat kapot kan gaan moet er ook weer uitkunnen is mijn moto zou ik zegen. Koperpasta kan tot 1350 graden. En keramische pasta ook. Beide zullen niet uitharden waardoor uitelkaar halen geen probleem is. Overigens zal de temperatuur vanwege de geleiding nooit echt hoog oplopen (lees over de 1.000) Gewoon pasta erin, gloeikaars eerst 3/4 erin. aanzetten zodat pasta wat vloeibaarder wordt. Daarna eventueel wat extra pasta erbij of kaars verder aandraaien. Weer gloeien. Dan hoor je vanzelf wel de lucht eruit persen. Daarna kan je de kaars handvast draaien en nog eens laten gloeien. Weer ff los, aandraaien, weer ff gloeien, minuut of zo, heerlijk warm nu dat ALU blok. EN ja draai dan maar aan. Ervaring zal het leren.
| | |
| | #6 |
| Altijd al gezegd dat ik het ook onbegrijpelijk vind dat ik de gehele PH op zou moeten sturen voor vervanging van de gloeiers. Nu is het onze beurt om aan te tonen dat het beter kan. Daarnaast wil ik eigenlijk wel is een echte PoelHeizer zien heeft echt niemand er eentje ? En als ik een neppert heb waarom is dan alsnog die metaalshite gebruikt ? Zijn ze alleen te koop via E Bay dan ? Boel vragen he ..... Drappie
__________________ Inca 111.135 km desde 77.735 al 100% APO !! Iveco Turbo Daily 49-10 130.000 >> 2.000.000 km on APO |
| | |
| | #7 |
| Meen dat ingmar het beste thuis is in de geschiedenis van Sammie en zijn peolheizer en de vete tussen hem en Emrich. Ik, Tim en anderen zijn al wel eens op zoek geweest via Ebay, resultaat, zippo. En toch zegt mijn gevoel dat het labyrinth van Sammie beter in elkaar zit qua warmte afdracht. Maar goed, persoonlijk zou ik het labyrinth weer anders laten lopen
| | |
| | #8 |
| Kip .... die zit je dwars das duidelijk. Maar waarom scoren we niet 1 Samme .... rijden naar een alu frees dude en laten er wat draaien ... niet dat ik nog een PH wil maar wij moeten gewoon het beste hebben ... Of in ieder geval uitvinden waarom en wat het verschil is. Of niet ... boeit niet ? LD
| | |
| | #9 |
| Livin' and Breathin' PPO Geregistreerd: May 2006 Locatie: Hardinxveld
| Eric/Drappie, Begin deze maand stond er wel een op Ebay: Ik wilde hem voor mijn mannschaftwagen hebben. Ik heb toen nog even contact met Sam gehad om te verifieren of dit de echte was...en dat was zo. Had ik toen maar gelijk de sofort kaufen button geklickt voor 55 Euri dan had ik hem gehad...Nee ik heb weer eens te lang gewacht...stom stom stom Ik zal Sam eens een mailtje sturen, want hij heeft volgens mij op zijn site staan dat een update zou komen in maart 2006, met de combinatie Hotteheizer. Groetjes, Ingmar
__________________ Grtz Ingmar MB E 300TD op 80 %, "ombouw" volgt, MB 207 D - op APO |
| | |
| | #10 |
| Ja drappie, het boeit mij dus totaal niet Aanvulling volgt....
| | |
| Sponsored links | |
|
Advertisement
| |