Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

tank verwarming deel 2

Mijn dieseltje vind het zo fijn om warme brandstof te nippen.

Dus gisteren samen met mijn vriendin op mijn bank zittend tv kijken, kijk ook ik moet af een toe ook een romantisch doen.

Zij tv kijken en ik altijd op het juiste moment ja zeggen gingen mijn gedachten weer de vrije loop.

Ik zal maar niet publiekelijk vertellen wat die gedachten zijn.

Wie weet wat ik dan onketen.

Een van de wat meer normale gedachte was dat het toch zo fijn zou zijn als mijn dieseltje ook tijdens het rijden warme brandstof zou krijgen

DUS

Ik wil nu een tank verwarming maken in mijn brandstof tank met koelvloeistof.
Dus in de nacht aan de stekker voor de waterbedverwarming en dan als ik ga rijden  de warme koelvloeistof van mijn koelwater voorverwarmer.

Hij heeft een zo een ronde grote plastieken draaidop waar alle leidingen op zitten aan de bovenkant.

Ik had ik gedacht om daar 2 gaten te maken en dan daar een soort koperen u in de tank te maken, maar hoe krijg ik hem dicht in den plastieken dop.

Wat zal mijn dieseltje fijn knorren als hij alleen maar ,warm mag starten en altijd warme brandstof krijgt.

Peerke

Comments

• NiekNiek Super Moderator
    Mijn tankverwarming is een rvs  buis van diam 15 mm waar het koelwater doorheen loopt. Ik heb geen hotfrog en start gewoon op diesel, totdat de temp meter iets omhoog komt. Starten op ppo doetieniet goed: de ppo in het filter en de leidingen zijn dan nog te koud. Met een hotfrog kan je dat oplossen, maar dat is gedoe: elka dag de auto aan de stekker. Ik heb wel een elektrische filterverwarmer. Maar die gruik ik alleen als het heel hard vriest: de laatste drie jaar niet meer gebruikt. Als er een meeting komt, kan ik het laten zien.
  • ik werk anders

is er een goede ,Manier hoe ik door dat tank deksel kom  zonder lekqge

Er komt straks een grote alu tank onder met de zelfde dop waar alles door heen gaat aan de bovenkant:

ik heb ook aan de onderkant een grote aftap plug zitten

Peerle
  • udoudo Super Moderator
    Als we over een brandstofsysteem met een retour spreken is de tank ombouw toch niet zo nodig?
    Immers: voorin hebben we een warmtewisselaar om de brandstof warmer te krijgen.
    Overschot aan (warme) brandstof gaat naar achteren.

• klopt

Maar ik heb nu een hotspot ;

Mijn bedoeling is dat de dat in de nacht de hotspot het koel systeem voor verwarmt.

Maar ik ga een 170 liter alu tank monteren en die wil ik tijdens het rijden verwarmen

En als het nou erg koud is dan heb je zoiets nodig bij een zo een grote tank naar mijn bescheiden mening

Dus ik wil een koperen U maken in die plastieken dop die en de onderkant van de u zit dan vlak bij de opname punt van de brandstof

Kijk mijn auto is groot mijn ego is groot dus ik wil graag en zo groot mogelijke tank

Peerke
    Peerke, Udo heeft gelijk. opwarmen tank via de retour gaat snel (is mijn ervaring: 100 liter naar 80 graden over 35 kilometer). Als je de tank goed isoleert hoef je alleen aan de hotfrog voor de leidingen. Verder lijkt het mij niet zo'n goed idee een alu tank te installeren: GPO, zeker gebruikte is licht zuur, dat tast alu aan en dan kunnen er brokjes alumium oxide vrijkomen. Ik heb zel een rvs, maar gewoon bakijzer of kunsstof kan ook. Door de tankdop: zuigleiding in het bodemkommetje (als je die hebt), retourleiding zo dicht mogelijk bij de zuigleiding en beluchting met slangetje omhoog/naar buiten.
    Niek
  • dat van een alu tank wist ik niet;

Als er iets los schiet van alluminum oxide word dat er dan niet uitgehaald door het brandstof filter.

het is best dik alu kan hij door roesten.?

Peerke
    Standaard dieselfilters hebben een doorlaat tussen 3 en 5 mu. Die deeltjes komen er dus wel door. Ik weet niet wat er gebeurt als dat in je injectiepomp verhit wordt en mogelijk smelt.
  • ok

Bedankt dan gaat hij er niet onder.

Peerke
  • wodanwodan Super Moderator
    Als je in een alu tank minimum nog 20% diesel bijmengt, dan valt dat oxideren nog wel mee. Loskomen zak dat ook niet zo snel doen. ALS het in kleine deeltjes loskomt en door een filter geraakt, DAN is het wel dramatisch want aluoxide is bikkel hard.
  • Ik neem geen risico
    Hij gaat er niet onder.
    Ik heb nog kunststof tanken genoeg;

Het is een hele mooie alu tank van  170 liter

Peerke
  • Tja er is bijna niets zo veranderlijk als een vrouw.

Maar ik ben bang dat ik ook af en toe een vrouwlijke kant heb.

Als ik het nou een zo eens  ga doen doen..

Vuile olie via de tankdop in de 170 liter tank

op de aanvoer daar een leiding naar het filter blok daar de olie door heen trekken.

ik monteer mijn huidige tank op de plek van het reserve wiel.

Het reserve wiel naar binnen.

Ik filter tot 1 mu

Dan zou het toch kunnen.

En dan ik 2500 kilometer rijden.

Zou dat dan iets zijn.

Peerke

• ik ben op zoek naar een 12 volt pomp om de olie door de filters te zuigen.

Ik dacht dat ik goed gesteld zou zijn met een tandradpomp, heeft iemand nog andere ideeen.

en heeft iemand nog een pomp liggen die ik jan krijgen ruilen overnemen

Peerke

Tandrad is wat je idd moet hebben.
  • waar kan ik een goede krijgen voor weinig;

Peerke
    Nergens vrees ik, die dingen kosten nu eenmaal veel geld.
Sign In or Register to comment.