Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

prijzen van vetten en olieen en wat zijn we weer mileu vriendelijk bezig

Ik was vanavond bij mijn lokale vetboer

De wist mij het volgende te vertellen onder het genot van het  nodige bavaria bier want das brabants da kennen wij en wat een boer niet kent dat lust hij niet. bij ons.

Ik hoop dat de chemie bier drinkers heiniken zich niet beledigd voelen te zeer maar dat is eens een ander verhaal.

Bijna alle olie die hij ophaalt gaat naar bedrijven die er biodiesel van maken en dat word dan weer bijgemengd bij de normale diesel.

Kijk die lieve doch zeer naieve jongens en meisje uit Den Haag moeten natuurlijk wel een doekje hebben voor het bloeden.

Zo kunnen ze mooi aan de leiband lopen van schell en consorten en  uit naam  iets aan het  mileu doen en natuurlijk ik vergeet het belangrijkste

ACCIJNS HEFFEN de drug waar die jongens en meisjes  uit Dn Haag maar niet genoeg van kunnen krijgen.

Dit gaat natuurlijk zo lang goed tot dat er een keer een overdosis komt en dat alleen zeer rijke mensen uit de grachten gordel met hun electrische auto rond kunnen toeren.

Stroom is heel gevaarlijk je ziet het niet je hoort het niet en je ruikt het niet. als het fout gaat dan doet het au en ben ben je te laat.

Daar voor is mijn jongste auto van uit een jaar tal wat begint met 19 en gelukkig niet met 20

Een auto die maar een paar zekeringen voor nodig hebt en die je nog start met een knop waar je aan trekt en als je hem uit wil zetten hem dan mechanisch uitzet.

En als je hem je hem stationair wilt laten lopen draai je aan die zelfde knop.

Aan zo een simpele genialiteit moet ik denken als ik weer zo een auto zie met een draaiknop waar vroeger de versnellings pook zat.

En dat bij Mercedes de rechterzijspiegel nog een extra optie was.

Nu weer verder met de toekomst , dus als er veel mensen electrisch gaan rijden en ze hebben zelf zonnepanelen op hun eigen dak liggen  wedden dat ze accijns gaan heffen op zonne panelen.

Klinkt dit jullie dit niet een beetje bekend in de oren.

Of we worden verplicht onze auto op te laden aan een electrisch pompstation en word er een mileu heffing geheven aan de pomp om de kolen centrales te subsidieren.of natuurlijk al die malle windmolens.

Maar ja terug bij de les en naar de vetboer.

Die wist mij te vertellen dat de prijzen van vet onder druk staan om dat het afgewerkte vet met scheepsladingen uit zuid Amerika word gehaald.

En weten jullie misschien ook dat men dat vet constant op een makkelijk verpompbare temperatuur moet houden.tijdens de reis over zee

En weten jullie ook dat een zeeschip op de meest vervuilende olie loopt en dat zo een zee schip een veel van die olie verbruikt en ook nog veel meer olie verbruikt om die goede mileu vriendelijke plant aardige olie op temperatuur te houden, tijdens de reis.

Ik vraag me nu echt wel af wie hier de mileu freaks zijn.

Ik dacht dat ik dit nooit zou zeggen.

Beste heren, die mileu freaks dat zijn wij.

Die anderen in Den Haag  zijn verslaafd aan de drug die, accijns heffing heet.

Peerke

Comments

• NiekNiek Super Moderator
    Het vet komt ook uit China. En ja, accijns is de drug van de overheid.De enige energiedrager waar ze nog geen accijns op heffen is hout. Ben benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken.
  • Dat is niet zo moeilijk 

Dat ga ik jouw hier op het forum niet vertellen;

als ik je een keer spreek dan wil ik dat wel een keer uitleggen;

Kijk die jongen en meisjes uit den haag zijn wel naief, wereldvreemd ver van de dagelijkse praktijk maar lezen kunnen ze nog net.

En iets bedenken wat werkt dat kunnen ze ook niet.

En ik weet wel zeker dar die dit forum heeeeeeeel goed in goed in de gaten houden.

En ik wil ze niet wijzer maken

En ik wil ook de houtkachel bezitters niet in het ongeluk storten

Kijk ik heb een geweten

Kijk mijn vader zei altijd al 

Jongen met zwijgen dwing je de duivel en misschien ook wel nog wel een keer je vrouw.

En die zei ook altijd

Jongen als je nergens willen dan kun je altijd nog wout of commies worden.

Maar dan zeide gij menne zeun nie meer

Mensen uit Brabant weten wel wat wout of commies betekent.

Maar is rijden op hout accijns vrij? 

Kan dat ook met een dieselmotor

MMM ik krijg een paar ideeen;

En dan mag je dan met je houtgestookte auto iedere mileu zone in ?

Peerke

Sign In or Register to comment.