Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

motor voor verwarming

Het word helaas weer kouder dus mijn oude dieseltje moet weer zijn best doen.

Nu loop ik al jaren te denken aan een motor voor verwarmer. die het koelwater voorverwarmt, op 220 volt

Nu heb je daar verschillende types in.

Met een plug of in de koelwater slang.ik prefereer de laatste

Of een motorolie verwarmer.

wie o wie weet hier meer van.

Peerke

Wie o wie

Comments

• wodanwodan Super Moderator
    Je hebt er die het motorblok verwarmen door een gloeispiraal in een van de vriespluggen. Dan de semi-standkachel op 220, nog beter, daar zit een circulatiepomp bij en wordt alles dus lekker warm.
    Dan heb je nog standkachels op kerosine of benzine...

Er bestaat dus wel wat, hoe polyvalanter, hoe duurder.
  • NiekNiek Super Moderator
    Mail even met Drivertje, hij had vroeger een "hotfrog" en was daar heel tevreden mee
  • tja ik heb vanmorgen even na lopen denken 

Ik zoek inderdaad iets op 220 v met pomp

i kzie het niet zitten om mijn vriesplug er uit te halen.

Ik heb het email adres niet  van drivertje

Ik ga wel een waterbed verwarming aan de onderkant van mijn tank maken.

Peerke

Die is  van alluminum en dat helpt ook als die tank voorverwarmt word tot een graad of 30

Peerke

• ik heb 2 nieuwe hotstarts van 1500 wat gekocht nieuw in de doos.

dus ik heb er een over , is te ruilen tegen centjes of spulletjes.

Laat maar iets horen

Peerke
  • udoudo Super Moderator
    Zeker interessant, alleen heb ik niet direct 230V nabij de auto...
  • ik heb vandaag naar een aantal grote gevechten met de vervoerder mijn hotstart binnen gekregen.

Dus ik meteen uitgepakt en eens gaan lezen.

Nu heb ik er een gekocht voor een generator set en niet voor een auto,en van het type zonder circulatie pomp.

Ik zou niet weten wat het verschil is maar ja ik wet ook niet alles.

In den haag weten ze alles van hun problemen maar ze zijn doof voor de onze,  maar ja dat is weer een ander verhaal.

Nu gaat hij leuk worden.

Ik ga hem inbouwen in een mercedes vito 110 td Geene cdi, want vind ik een heel eng woord.

Nu las ik in de beschrijving dat je de inlaat kant het beste kunt nemen van de ingaande slang van de radiateur.

Dus even mijn radiateur bekeken en daar zag ik het rode knopzitten om hem open te draaien.aan de onderkant om hem leeg te laten lopen.

Daar kan ik een slang aan maken en dat aan de onderkant van de hotspot maken.

Maar waar moet ik nu de uitgaande aan koppelen aan de moter.

Ik had gedacht aan de uitgaande koelslang van de olie van de olie koeler, word de moter olie en daarna de extra warmte wisselaar die aan de pomp zit om mij brandstof voor te verwarmen  en zo gaat die naar de de distribitie kant van de moter. van de moter.

dan heb ik nog iets leuk de hotspot moet volgens direct onder een rechte hoek geplaatst worden aan de onderzijde van de inlaatopening.

Ik weet niet of jullie wel iets aan een vito hebben gesleuteld.maar aan de distributie zijde van de moter en de radiateur kan een vloeitje tussen en geen twee vloetjes.

Nu had ik hem gedacht om de hotspot aan de rechterkant van de moterruimte aan te brengen en dan aan de uitgaande kant een slang van 90 graden te monteren en die te laten uitkomen aan de olie koeler.

Nu zullen jullie denken,jongen bel die mensen van hotspot eens op.

Nou dat heb ik gedaan, het lijkt wel of die duitsers in den haag komen ,die weten niets en kennen al helemaal niet.

Kijk ik kan hem ook buiten voor op de bumper monteren en dan door de radiateur.

Ik zit nu even te denken en zoals jullie weten doet bij een man pijn ik kan welde plastieke bumper erafhalen en hem aan de binnen kant van de bumper monteren.

Wie o wie weet raad.

Ik ben ook van plan om een alu tank van 170 liter te plaatsen en aan de onderkant en de bovenkant daar van een waterbedverwarming te monteren.

En nu komt de klapper op de vuurpijl.

Ik ga ook een electrisch kacheltje aan de binnen kant monteren.

Wat zal mijn meske  blij zijn dat ze s morgen haar kontje in een warme vito kan schuiven.

En jongen lui als het meske blij is,kunnen ze ons ook blij maken.

En wat het vitootje blij zijn dat hij s morgens met een warme motor kan starten en dat hij voorverwarmde brandstof krijgt.

En ik omdat ik niet meer hoef te krabben niet meer zo vaak naar een pompstation hoef, en dat mijn meske mij blij maakt.

Peerke

I
  • deze is voor udo

Ik heb nog wel een lange verlengkabel liggen..

En de tweede ben ik allang kwijt, tja ik heb ook nog een broer,ook al rijd hij geen mercedes meer.

Peerke
  • wodan had het over een gloeiboegie boren in de vries plug.

Trek je dan je accu niet leeg.

Dit zou ik kunnen doen als ik weer de motor eruit haal ach dat doe ik toch al min 2 keer per jaar.

Als die om 601 nou eens in een volkswagen zou kunnen, dan wist ik het wel.

Peerke

• wodanwodan Super Moderator
    edited November 21
    Is een soort waterkokerspiraal op 230V, op 12V zou dat geen goed gedacht zijn :)

Via google https://www.google.be/search?q=freeze+plug+block+heater en dan afbeeldingen,
    weet je direct wat het is.

In mijn dieselaartje van 2008 zit dat af fabriek gemonteerd, wel op 110V (Amerikaantje he),
    maar heb dat nog nooit gebruikt.
Sign In or Register to comment.