Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

ketting zaag

kun je plantaardigeolie gebruiken als ketting olie.

En mag dat van de lieve doch naieve jongens en meisjes uit den haag.

Ik moet wat letterlijk wat bomen omzagen.

En hoelang kun je gefilterde olie goed houden voor dat er schimmel in kan komen.

Anders pakken gewoon weer minerale olie dat deed mijn vader altijd  in de jaren 60 70 80 en in 1996 is hij overleden dus toen kon hij dat ook niet meer.

Hij zei ook altijd tegen mij zoon aardolie komt uit de grond en moet er weer terug de grond in, en dan jongen hebben we straks misschien wel een olie bron.

Je zult wel begrijpen dat ik tot in  1996  toen was ik al dik in de 30 en zelf al vader dat ik altijd jongen ben blijven heten.

Maar hij  ,zei altijd  jongen ,als we hier een oliebron vinden, pakt de dienst van de staatsmijnen ons weer af. , af dus mondje dicht.

Mondje dicht dat is is denk de eerste levensles die ik heb geleerd van onze ouwe (vader).

Hij zei ook altijd .wat vandaag je grootste vriend is, is morgen je grootste vijand..

Peerke

Comments

• NiekNiek Super Moderator
    Peerke,
    Bomen omzagen is vakwerk. Als je daaar geen ervaring/opleiding in hebt: niet doen, maar laten doen.
    Plantaardige olie, ook GPO kun je jarenlang bewaren. Wel is het zo, dat in contact met de lucht de olie na verloop van tijd steeds plakkeriger wordt. Dat leidt tot het volgende advies:
    zagen met plantaardige olie, geen probleem
    bewaren van plantaardige olie buiten de motorzaag als hij langer dan drie maanden stilstaat. Dat geldt zeker voor de lichtere machines: door de dikker olie blijft de ketting aan het blad plakken.
    Zaag veilig !! Je kunt ons ook inhuren !!
  • wodanwodan Super Moderator
    Inderdaad, bomen zagen vraagt vakkundige aanpak, geen amateurswerk. (Of ze moeten max 3m hoog zijn :))
Sign In or Register to comment.