Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

water injectie

Ik zit op een rustige zondag avond op mijn gemak weer eens rond te struinen in de wondere wereld die youtube heet.

Vriendin op vakantie ik alleen thuis ,met het hondje en dus alle rust

Daar zag ik een aantal filmpjes tegen kopen over water decarborasation.

Wat wil dat zeggen in gewone normale te verstaanbare mensen taal.

Bij een warme motor haal je de slang af van je lucht filterhuis wat naar de turbo loopt.

Je start je auto laat hem ongeveer 2500 toeren lopen 

Daarna spuit je ,et een planten spuit water in de luchtslang die naar de turbo loopt

En daar mee zou je het carbon ik denk roetaanslag uit je turbo inlaat spruitstuk je motor en je katalysator kunnen verwijderen.

Dit moet schijnen te werken  met benzine en dieselolie motoren werkt dit  ook met diesel motoren die op ppo lopen.

Heeft iemand daar ervaring mee ?

Of is dit weer een broodje aap verhaal, voor ik de planten spuit van mijn vriendin laat verdwijnen

Peerke

Comments

• udoudo Super Moderator
    Waterinjectie is een middel om het vermogen ietwat te verhogen.
    De (eventueel) reinigende werking is meegenomen.
  • wodanwodan Super Moderator
    Waternevel is inderdaad een manier om een motor binnenin schoon te maken.
    Als je zulks doet, wees zeer voorzichtig, een motor die draait blijft gevaarlijk!
  • dank u dank u allen

Ik ga het deze week proberen

Peerke

Ik zal daarna berichten op het forum
  • ik heb vanavond na een rit van 150 km kwam ik thuis.

Daarna had ik nog een spuitflacon liggen met een beetje schoonmaak  middel dusty de fles 1 liter volgedaan en dan binnen een 20 minuten bij een wat verhoogd stationair draaiende moter het in de inlaatslang van de turbo ingespoten.

Dat ging eigenlijk zonder problemen.

Daar ik dat alleen deed kon ik niet kijken wat voor soort rookwolken er aan de achterkant uitkwamen.

Toen ik klaar was heb ik even aan de achterkant van de uitlaat gekeken en er lag niets op de grond, even met een stokje in de uitlaat lopen porren en er kwamen stukje uit die ongeveer 2 a 3 mm dik waren-

Peerke

Aan je uitlaat zal je de werking IN de motor niet zien, die stukjes die je in de uitlaat zag,
    zijn waarschijnlijk aankoekseltjes van in de uitlaat zelf. 
    Mogelijks merk je dat bij je volgende ritje dat de motor wat vlotter is, voor de rest zal je
    weinig merken.
    Normaal kijk je voor zulks eerst in de verbrandingskamer en er na nog eens :)
  • Ik heb vandaag 200 km gereden en ik merk eigenlijk geen verschil  met voor de behandeling.

Met eerst in de verbrandingskamer kijken bedoel  je daarmee de verstuivers eruit halen en daarna met een zaklamp er in kijken.

Peerke

Met een endoscoopje of zo, anders ga je niets zien hoor :)
  • Mijn vriendin zit in Spanje dus ik heb rust

Nu dacht ik ik zal even de thermostaat vervangen van de vito 638 110 d

Dus ik vol goede moet begonnen, maar dan een halve dag gevloek en getier en mijn handen in allerlei bochten gewrongen heb ik maar het verstandige gedaan en de motor eruit gehaald.

Dat had ik beter meteen kunnen doen, want ik heb er zo,n motor na ongeveer 2 uur ervoor liggen.

Heb ik denk dar ik die auto ken in de 5 jaar denk ik al  8 keer gedaan.

Dus ik heb van de w636 110 TD geen cdi een beetje verstand

Het  mooie is dan ook wel dat je alles eens op je gemak eens kunt bekijken.

Dus om bij de thermostaat bij te kunnen moet je het uitlaat spruitstuk er uithalen met de turbo eraan.

Had er een liggen van atp uit duitsland voor zo.n 12 euro maar dar was niet de goede dus ik met aps gebeld en leverde voor 23 euro ook weer de verkeerde dus ik moest weer glimlachen.

Ik had mijn oude maar meegeven  dan konden ze nu de goede gaan vinden,

Nou dat hebben ze gedaan, maar die kost wel 62 euro.

Daar  moest ik dus ook niet om glimlachen.

Maar nu terug naar het onderwerp,

Ik heb uitlaatspruit stuk en de egr klep bekeken er er zat toch wel roet op niet minder als normaal

Weer alles zo goed als het gaat zuiver gemaakt

Maar ik heb nog geen verandering verbetering gezien.

ik moet wel eerlijk zeggen dat ik een oude mercedes rijder ben want ik rij rustig weg en rij bijna nooit harder dan 100 km per uur

Peerke
Sign In or Register to comment.