Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

ruimte van de gloei bougies zuiver maken

Kijk ik ben een echte oude Mercedes man,dit kun je volgens mij op 2 manieren uitleggen,en die alle 2 de  manieren kloppen wel ,denk ik.

Een kennis van mij heeft een mercedes vito 638 110 td ,geen cdi,en dat ding vreet gloeiibougies,iedere driekwart jaar moeten die dingen wel vervangen worden.

Ik heb al verschillende merken er in gedraaid monark bosch en ngk die laatste wil ik nooit meer ivm met de slechte klanten service van ngk die beweerde omdat dat ding op ppo loopt dat de gloeiers langer moeten werken en daardoor korter mee gaan.

Kleine tip ik vervang de gloeiers altijd met een warme motor gaan ze veel makkelijke los, en ik smeer ze goed in met koper vet,als er nieuwe inkomen.

Nu kijk ik wel eens naar Kent Bergsma op Youtube van Mercedessource en die verkoopt allerlei speciale stukjes mercedes gereedschap.

En hij heeft een stukje gereedschap ontwikkeld een soort staal borsteltje Gemonteerd op een kop met schroefdraad om hem in de om de de ruimte te kunnen draaien. waar de gloei bougie in zit om die ruimte zuiver te maken.

Kennen wij zoiets, werkt zoiets,

Peerke

Comments

• wodanwodan Super Moderator
    Je kan ook de verbrandingstemperatuur de hoogte in jagen, brandt ook alles weer wat
    schoner... dit met behulp van kerosine / pure petroleum.
    Heeft enkel zin, als je gedurende de rest van de tijd, je dieselmotor eigenlijk niet laat
    werken, kortom, gebruiken waarvoor ie gemaakt is :)
  • udoudo Super Moderator
    Door de brandstofinspuiting wat anders over de tijd te verdelen kan een tuner de zaken ook heter laten verbranden
    Maar gewoon de wagen af en toe uitlaten na wat rustig warmrijden kan geen kwaad.
  • beste udo

Iks napde term af en toe uit laten niet wil jij daar mee zeggen af en toe flink op toeren jaaigen als hij goed warm is.

Beste wodan
    ik snap eigenlijk  niet wat je bedoeld.

Bedoel af en toe eens op 100 procent petroleum te rijden.dat dat de zaak zuiver brand of bijmengen en hoeveel dan.

Nog hartelijk bedankt beiden voor het mee denken.

Peerke
  • wodanwodan Super Moderator
    Nooit 100% petroleum rijden, dat is om meerdere redenen zeer dom. Maar circa 30% bijmengen,
    dat kan wel, zeker bij de oudere motoren. Beetje rondneuzen op dit forum, staat meerdere keren besproken.
  • klopt helemaal ik ken mensen die 5 liter doen opeen hele tank van 70 liter in de winter.

Dan start als de rest ook goed is als een jonge hond.

Met vriendelijke groet,

Peerke
Sign In or Register to comment.