Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

vraagje aan de biodiesel wassers

fraggie PPO Newbie
Maakt de hardheid van het water nog iets uit?
werkt zacht water bijvoorbeeld beter (kwa troep eruit spoelen) dan hard water ?

Comments

• wodanwodan Super Moderator
    Heb ik geen ervaring mee, maar mijn logica zegt dat hoe meer water echt zuivrr water is, hoe liever het dingen opneemt.
    Water vol met kalk, zal minder graag iets opnemen dan water zonder. WAT het opneemt, dat is weer iets anders.

Even wachten op ervaringsdeskundigen dus...
  • NiekNiek Super Moderator
    Theorietje: hard water bevat veel kalk. Biodiesel heeft in water de neiging om een emulsie te vormen. Wij voegen daarom altijd azijnzuur toe om de emeulsie te breken. Bij hard water krijg je misschien iets eerder een emulsie, maar met een beetje meer azijnzuur, ben je van dit probleem af.
    Voeg je het azijnzuur vooraf toe aan het water, of pas later aan de emulsie om deze te laten 'scheiden'?
  • NiekNiek Super Moderator
    zodra de douche aangaat, wordt het aziijnzuur toegevoegd. NB gebruik natuurazijn. met kunstmatig zuur werkt het niet. Ik weet niet waarom dat niet werkt.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    had ppo.nu nog openstaan.. en lees dan zo boven aan :

"zodra de douche aangaat, wordt het aziijnzuur toegevoegd. NB gebruik natuurazijn.........."

haha..damm dat klinkt echt zo als een "zure" studentengrap in de maak ofzo.. haha

Sorry.. back to content :)
    Greetz!

Hehe, fury is jonger dan hij zelf soms denkt :)
Sign In or Register to comment.