Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Ik ben terug newbie

soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
edited October 2016 in Welkom op PPO.nu
Hallo Heren (en dames?)
Terug van weggeweest...
Update: Xsara is weg en volgens mijn door de nieuwe eigenaar in de sloot gereden.
De Benz rijdt nog steeds, nu als oldtimer maar doet amper kilometers.
Ondertussen ben ik samen met m'n broer een zaak begonnen.
Ik verplaats me zoveel mogelijk met elektrische cargo-bike maar helaas hebben we ook wat zwaardere dingen te verslepen en moeten we het doen met een Ford transit MK7 RWD 2.4TDCI en een MB sprinter 2.7 CDi.
Nu rijden we al een tijdje op diesel wegens tijdsgebrek (opstart enzo....).
Toch zou een groene brandstof bijdragen tot onze duurzaamheidsprincipes die we proberen te hanteren.
Wat ik lees van de TDCI (Ford) is dat de KZO er best zover mogelijk van afblijft wegens een zeer gevoelig systeem (verstuivers zijn net vervangen na 100K).
Biodiesel is misschien een optie?
De sprinter doet wat meer kilometers, dus is misschien het ombouwen waard... Wat zijn jullie ervaringen?
Ik moet er terug wat inkomen :-)

Comments

• NiekNiek Super Moderator
    Welkom terug
    Biodiesel: alle dieselmotoren lopen er op. Alleen voor oude auto's soms wat tricky: ze krijgen er zwakke darmen van. Aan te bevelen: filterpatronen en geen losse papieren filters ala opel. Common rail motoren op PPO: het kan goed, maar dan het liefst aansturen met pompen ipv kleppen, althans dat is mijn ervaring. Drukken is zowiezo altijd beter dan zuigen.
  • wodanwodan Super Moderator
    Alles kan, vaak zijn EGR en DPF de struikelpunt, zelfs op biodiesel. Kijken of er anderen al lange termijn ervaring hebben.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2016
    De Transit heeft een roetfilter...
    Ook lees ik op enkele Duitse sites dat ze absoluut geen koude PPO lusten, ook geen mengsels.
    Zelfs tweetank wordt dan tricky lijkt me...
    O.w.v. de wetgeving in Antwerpen (zonder roetfilter betaal je dure taksen als je de stad in wil) en de gevoeligheid, overweeg ik de gulden middenweg en B100 te tanken.
    Ik vind geen enkel adres in BE... ?
    Iemand ervaring met een betrouwbare leverancier?

De sprinter heeft diagnose terminale verstuivers gekregen. Dure grap, voorlopig zo weinig mogelijk rijden en afwachten of we hem houden...
  • NiekNiek Super Moderator
    B100: er zijn zelfs Belgen die naar Den Helder rijden om b100 op te halen !! Kennelijk niet verkrijgbaar in BE !!!
Sign In or Register to comment.