Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

gezocht tandradpomp

Beste PPO'ers

Ik heb nu een tijdje een hardi pomp in mijn vw lupo 3l (2tanker), werkte redelijk goed maar is er nu mee opgehouden.
Ik ben op zoek naar een tandradpomp, die blijken goed/degelijk te zijn.

Nu is mijn vraag heeft iemand er toevallig eentje liggen die ik kan overnemen?
Een nieuwe vond ik nogal prijzig en als er iemand nog eentje heeft liggen waar die van af wil voor een leuk prijsje hoor ik het graag,

bedankt alvast!

Comments

• wodanwodan Super Moderator
    Nadeel van tandrad is dat als er geen interne drukregeling op zit, ze teveel druk geven.
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    De tandradpomp die ik gebruik in de Caddy heeft wel een instelbare drukregeling. Bij druk overschot wordt dit via een tweede uitgang geloosd en gaat retour tank.

Ze zijn inderdaad nieuw wel prijzig, maar elke cent waard vind ik zelf

Deze gebruik ik, is onverwoestbaar: http://www.monopoel.de/catalog/zahnradpumpe-p-445.html  .... Oeps, ik zie dat hij wel iets duurder is geworden.
  • stephan PPO Newbie
    Ze zijn idd wat prijzig, ik dacht rond de €150 te willen uitgeven maar dat lijkt me moeilijk.

Op ebay staan er ook van €50 maar die lijken me dan weer niet geschikt helaas
  • udoudo Super Moderator
    edited August 2016
  • ppo'rppo'r PPO Burner
    ik heb er nog een liggen ongebruikt en mag weg voor 225 euro.
  • stephan PPO Newbie
    heb je een pb gestuurd maar nog geen reactie ;)
  • stephan PPO Newbie
    ppo'r ik wil hem wel van je overnemen maar krijg geen reactie!

heeft iemand anders er een liggen of weet een goeie tot €250?
  • stephan PPO Newbie
    heeft niemand een tandrad pomp thuis op de plank liggen waar die vanaf wil?
    Blijkbaar niet direct ;)
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    Niet dat ik er eentje heb (ja eentje.. maar die is zelfs voor een leopard tank te groot.. daar moet je eerder een diesel motor op zetten om hem aan te drijven..haha) ..maar als je een pomp vind zonder interne druk regeling. Dan zou je vlak voor de pomp een overdruk kunnen zetten. Bijv met een paar terugslagklepjes of terugslagklep met iets zwaardere veer erin of dergelijk. L-jetronic achtige inspuitingen van auto's werken ook zo. Zetten een te hoge druk op de inspuitrail en dmv een overdruk word het teveel terug in de retour gegooid zodat er exact de juiste druk op de rail staat. Nou alleen zien wat voor tandradpomp geschikt zou zijn.  De oliepomp uit een motor is er wel eentje. Bij redelijk wat moderne motoren met een tandwiel (ketting) aangedreven. Maar wel arbeidsintensief. geen mooie compacte oplossing. Flenzen maken, electromotor, kettingen etc .. normale stuurbekrachtigingspomp is wat handiger qua aansluitingen.. maar ook heftig.. maar wie weet heeft iemand nog een ander idee. 
    Electrische stuurbekrachtigingspomp is wel weer wat te heftig denk ik. Die trekken heel wat amperes.
    Maar ben benieuwd of er mensen nog ideeën hebben om mss ergens iets vandaan te halen.

Grtz!
    Oliepomp uit een motor is inderdaad gedacht en volgens mij zit daar een intern overdruk ventiel zelffs in, dus als je daar een zachtere veer in steekt (regelbaar?) dan ben je er misschien al.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    Dat klopt inderdaad. Enigste waar ik voor vrees is de oliedichtheid.
    Als een oliepomp een lichte lekkage op zijn as heeft.. maakt dit geen fluit uit. Want hij hangt toch in de olie. Echter in een droge toepassing zou deze mogelijke lekkage niet acceptabel zijn. Vrees dus voor een nauwe passing..zonder keerring. Maar om eerlijk te zijn heb ik deze niet zo ver uitmekaar gehaald om dit te weten. Er zit idd wel een overdruk/drukregel ventiel in. Maar dan eerder op een paar bar toch wel zo.
    Wat nog wel dan zou kunnen is een doos maken met die pomp erin dat de pomp dan in de brandstof hangt. De aandrijvende electromotor met een keerring buiten die doos. Maar wordt wel complex. Dan mss kijken naar servopomp. heeft afdichtingen en mooie poelie.

greetz
Sign In or Register to comment.