Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Diesels van voor bj 2001 beboet in Utrecht

Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
edited May 2015 in PPO in het nieuws
Vandaag in het nieuws;

http://nos.nl/artikel/2033450-tientallen-boetes-voor-oude-dieselauto-s-in-utrecht.html

Dit gaat dmv kentekenherkenning.
Hoe zit het met importauto's?

Zou je met aantoonbare lage roetuitstoot, door bijv. retrofit roetfilter, superieure afstelling of rijden op ppo, onder zo'n boete uit kunnen komen?
Denk dat ik dit jaat de Benz maar eens op ppo naar de APK breng.

Wat zou er mis zijn met een Pzjo 106 of Saxo die 1:23 rijdt?

Comments

• NiekNiek Super Moderator
    De gemeente U kijkt alleen naar datum eerste toelating en of hij geregistreerd staat als dieselvoertuig. Bij vrachtwagens staat een tekst, die ontheffing geeft aan vrachtwagens met een andere brandstof dan diesel.
    Ik heb een mailtje gestuurd naar de gemeente met de vraag, waar ik ontheffing kan krijgen voor een vrachtauto op PPO.
    Kijken wat er gebeurt.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    Als daar uitsluitsel over is, is er voor personenauto's wellicht ook een kans.

Kermisexploitanten maken niet zo heel veel kilometers met vaak iets oudere vrachtwagens.
    Krijgen die bij de eerstvolgende kermis ook een prent?
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    Ben benieuwd wat het gaat worden Niek. Ben zeer geïnteresseerd in de uitkomst.
  • wodanwodan Super Moderator
    Ik zie dat heel simpel, alle steden waar zulke 'schone lucht' (ipv schone handen) wordt ingevoerd, daar kom ik gewoon niet meer en geef ik ook geen geld meer uit. Als men mij niet wil, ga ik me niet opdringen...
  • udoudo Super Moderator
    Eerst de regeltjes rond dat verhaal doorlezen.
    De formulering enzo.
    Wie heeft de tekst?
  • Gerard4t PPO Newbie
    @ wodan: Zo doe ik dat ook, ik noem het ook wel stemmen met de portemonnee. Onsympathiek gedrag niet belonen.
    Ander voorbeeld: Bij webwinkels die slechte service verlenen kom ik nooit meer terug, er zijn zat andere.
    Nou ik ben de Sjaak;
    Na een (achteraf onsuccesvol) sollicitatiegesprek in Utrecht een verkeerde afslag genomen, daarna wegwerkzaamheden. Uiteindelijk via vrij rustige straten weer mijn weg naar huis gevonden zonder voor mijn gevoel in het centrum geweest te zijn.
    Gisteren lag de rekening op de mat; € 99 voor de leeftijdsdiscriminatie voor onze Silberpfeil uit 1998.
    Grrrrrr  >:P
  • NiekNiek Super Moderator
    We hebben te veel macht weggegeven aan incompetente figuren. terug naar: power to the people
  • dat was een dure omleiding voel met je mee

• easy ridereasy rider PPO Junkie
    Hier het zelfde. Ik lig met de gemeente Rotterdam in de heg over dit belachelijke milieu debacle. Ik zal es een apart topic starten hierover. Je wil niet weten wat er in de email correspondentie staat tot nu toe aan onwaarheden, misstanden en meten met 2 maten.
    Het is categorische leeftijdsdiscriminatie.
    Een gemiddeld stedelijk politicus heeft wel verstand van een kalender maar helemaal geen verstand van techniek.

Bij nadere bestudering van de stuatie blijk ik door een aanhangsel van de milieuzone gereden te zijn.
    Daar waar ik de milieuzone ingereden ben moest ik een 180 graden bocht over een spoorwegovergang maken.

Het omringende verkeer in de avondspits en de echte verkeersborden hadden daarbij mijn volle aandacht nodig.

Daar waag ik nog wel even een papieren bezwaarschriftje aan. Er zijn immers al honderden bezwaren toegekend vanwege onduidelijke aanduiding van deze discutabele milieuzone.
  • Klopt en zat vorig jaar zomer in precies dezelfde situatie; via een omleiding reed ik, zonder rechtsomkeer te kunnen, een stukje milieu zone binnen en meteen een prent. Na 2 keer bezwaar uiteindelijk wel geld terug gekregen... 

• furyfury Livin' and Breathin' PPO
    Onlangs was ik in Limburg. Moest nog wat info van Duitse VW dealer hebben.. dus denk.. die 20km..ik rij wel ff.  Op amper 1 km van bestemming.... passeer ik bordje: umweltzone.. groen.  Ben wel doorgereden want kon daar niet keren. De dealer zat op de aller eerste straat rechts..   Dus heb ik daar maar ff netjes de auto bij de VW dealer gezet om bij te komen van de schrik dat ik zomaar die zone in gereden ben.. en daarna maar braaf terug gereden..  en per ongeluk toch het gevraagde VW document ook mee genomen..haha ..  
    Ik hoop iig dat ik er niks van hoor. Heb geen camera's oid gezien.. maar toch..  Blijft spannend natuurlijk.  De auto is wel groen.. maar stickers heeft ie niet :P
Sign In or Register to comment.