Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Steven stelt zich voor

edited February 2016 in Welkom op PPO.nu
Hallo Heren (en dames natuurlijk).

Ik ben een jonge man van 28 lentes.
Sinds kort mij druk aan het inlezen omtrent "groene" en alternatieve brandstoffen.

Dit o.a. met mijn nieuwbouw plannen voor mijn woning.
Ik hoop met mensen in gesprek te komen die verstand maar vooral ERVARING hebben met gecombineerde systemen.

Ik zou zelf graag gebruik gaan maken van:
Water: Eigen bron
Riool: Helofytenfilter
Stroom: Zonnepanelen (off grid) in combi met accu's en (nood)aggregaat (vandaar mijn interesse in PPO/Biodiesel/houtvergassing)
Verwarming: Hout C.V.

Comments

• wodanwodan Super Moderator
    edited February 2016
    Wat PPO vragen betreft in centrale verwarming, WKK en aggregaat kan je hier terecht.
    Voor de andere zaken waarschijnlijk ook op http://www.ecologieforum.eu/

En natuurlijk van harte welkom gegeten.
  • NiekNiek Super Moderator
    Halo Steven. Welkom op dit forum. Mijn ervaring: verwarming combinatie van hout, biodiesel en plantaardige olie. Ervaring sind november 2015: gloednieuw systeem.

Hout: kachel met warmtewisselaar. Olie: multifuel ketel van Kroll. Plus een buffervat voor warm water voor CV.
    Alle kook en warmverbruikswater elektrisch. Dit voorjaar leggen we een dak vol met zonnepanelen. Hoe we stroom gaan bufferen weten we nog niet, mogelijk toch een generator op PPO/biodiesel.

Als het verwarmingssysteem een jaar zonder problemen gedraaid heeft, gaan we voor het gas off grid. Zelfde geldt voor de stroom in de toekomst.
Sign In or Register to comment.