Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Pomp

edited July 2015 in Filteren van GPO
Vanmorgen een diesel pomp met teller en tankpistool ;-) en een katoen gewonden 1mu filter op mn IBC geplaatst. Maar na 70 ltr slaat de pomp af en gaat dan als die is afgekoeld wel weer aan.
Het leek me dat deze pomp wel sterk genoeg moest zijn omdat er origineel ook een diesel filter tussen zat. Of heeft die toch te weinig vermogen? Kan nergens zien hoeveel watt die is.
Ander misschien een ander soort 1mu filter of zou de pomp aan het einde van vn leven zijn????

Comments

• wodanwodan Super Moderator
    Het kan zijn dat het geen pomp is die gemaakt is voor volcontinue bedrijf...
  • NiekNiek Super Moderator
    Waarom een 1 mu filter achter de pomp ?? Heeft geen enkel zin. Als je wilt filteren moet je dat zo langzaam mogelijk doen, bij voorkeur op zwaartekracht. Als je toch een filter wilt (waarom zou je ??), neem dan een dieselfilter: ong. 5 mu.

Het kan ook zijn, dat je olie gewoon te dik is om snel door een 1 mu filter geperst te worden. Heb ik 'swinters wel eens last van
  • De pomp komt van een rode diesel tank installatie van een boer. Lijkt me dat die wel 100-200 ltr in 1x moet kunnen tanken toch???

De olie was al bezonken en is via zwaartekracht door 20 > 5 > 1 mu filters geweest. Dit leek me een goeie laatste stap, die 1mu na de pomp voor het tanken?

Het is inmiddels alweer 15graden in de kelder
    Pomp is kennelijk niet berekend op de weerstand van het 1 mu filter.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    In een dergelijke pomp zit een bimetaal wat een winding onderbreekt zodat hij stil valt als hij te heet wordt. Hij is dus niet geschikt om er een 1 micron filter achter te zetten en is derhalve ook helemaal niet nodig als je goed voorfiltert.

Punt is ook nog eens als dat je onder druk gaat filteren je een draadgewonden filterpatroon dicht drukt en er op een gegeven moment helemaal niks meer door heen gaat.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    Ik heb gebruik al jaren 5 mu filters in de tankinstallatie.
    De olie die ik in mijn vat kieper is altijd tot 1 mu gefilterd.
    Het filter bij het tanken vangt onvoorziene stofjes en stolsels af die stiekem toch in de tank komen.
  • Thnxs! Dat laatste is ook wat ik bedoel, soort veiligheid klep. Kan dat dan een 5mu draadgewonden filter zijn?

Net het 1mu gespoten filter (van jouw easy) verwisseld uit mn filter toren, voor de draadgewonden. Maar zelfde probleem, al liep die wel wat sneller door...

Dus id een te zwakke pomp. Heeft iemand er toevallig nog eentje liggen, een pomp? Zodra ik weer ga filteren heb ik sowieso een 2de nodig.

Niek hoe doen jullie dat in Den Helder; met een zware pomp door 1 mu met tanken?
    edited July 2015
    Pompen hebben een minimum capaciteit van 1000 Watt !!
Sign In or Register to comment.