Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

EGR i.v.m. PPO

udoudo Super Moderator
edited March 2015 in Algemene Techniek
Stokers,

Hoe zal de situatie rond de EGR klep (uitlaatgas recirculatieklep) zijn bij een PPO gestookte motor versus een diesel gestookt exemplaar van hetzelfde type?
Wat kan een PPO-rijder doen om e.e.a. te reinigen?
Een middel gebruiken zoals getoond op ?

Graag uitleg!

Udo

Comments

• wodanwodan Super Moderator
    edited March 2015
    Simpel gesteld is EGR dikke miserie op Diesel en op PPO een complete ramp en moet eerst worden uitgeschakeld VOORDAT men PPO overweegt.

Manuele reiniging na demontage is volgens mij de enige goede manier om het terug proper te krijgen.

Wat je in het filmpje te zien krijgt is een zeer lichte aangekoekte EGR klep. Ik heb al voor de helft dichtgekoekte inlaatcollectoren gezien door EGR...
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    Ik heb het inlaatspruitstuk laten reinigen toen het er toch af moest.

De vacuum leiding die EGR bedient is losgekoppeld van de klep en afgedopt.
    Er zit gelukkig geen standgever op de klep èn onze voorkamerdiesel heeft geen luchtmassameter.

Kijk maar eens op de website van HQ racing: http://www.hqracing.nl/ppo_pagina.html
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    Ha,

Ik heb dit spul wel eens geprobeerd. Het helpt allen je motor maar om zeep. Hij gaat nagelen als de ziekte en roken als een schoorsteen. Als je het mij vraagt verbrand 95% van het oplosmiddel direct. Alleen in de bochten waar het de zijkant van het spuitstuk raakt, zou het "iets" kunnen doen. Als het de roet/vettigheid al losmaakt, duurt dat langer dan die paar minuten.

Het komt feitelijk niet eens door de EGR.

Ik heb aardig wat dagen met een stotter + flinke roetwolk gereden. Het is mi rommel wat uitzakt en mee de verbranding in genomen wordt. Niet doen.

Gewoon demonteren en schoonmaken met een kwast en wat benzine.

Tim
  • udoudo Super Moderator
    Dan moet ik eens zien hoe e.e.a. bij een VW 3-cylinder los te halen valt.
    Iemand met toegang tot dee VW software met de geexplodeerde weergaven van hoe e.e.a. in elkaar steekt?
    (ETK ofzo)
  • udoudo Super Moderator
    Deze video gevonden:
  • Na tig keren stilgestaan te hebben, dat zelfs de WW me niet meer wilde helpen als ik nog op Biodiesel bleef rijden (ze hebben hun excuses daarvoor aangeboden), is mijn EGR klep, voor veel geld in januari, vervangen gelijk met een pedaalsensor. Ik kreeg nl. regelmatig de melding: 'Anti Skid Service Vereist'. Ik ben daarna gestopt met het rijden op Biodiesel, echter ....... 3 weken geleden reed mijn vrouw naar Lyon en bleef steken in Dyon met de bekende melding (auto wordt gerepatrieerd). Is het nu de EGR wat haast niet kan omdat ik weer op Dino rijd of ......? Die EGR blijft een mysterie.
  • Las eerst dat de warmtewisselaar je niet meer wilde helpen.
    Na nog 3 keer lezen snapte ik hem.
    EGR vind ik totale onzin.
    Heb hem bij mij er helemaal uitgehaald en er waterinjectie voor in de plek gezet.
    Nooit EGR problemen.
    Gr. Eduard.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    Eduard said:

... er waterinjectie voor in de plek gezet...

Wow, das gaaf. Leg eens uit? foto's?

Sign In or Register to comment.