Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

diesel stabilisator

udoudo Super Moderator
edited December 2014 in Olieen
Stel dat de olieprijs nog wat zakt en ik koop in het prijsdal wat diesel; met welk stabilisatiegoedje kan ik diesel dan het beste bewaren?

Comments

• Dat is er wel maar er is niet aan te komen. Het zijn antioxidanten en MDA's die al standaard in diesel zitten. Het best kan je de diesel koud en donker wegzetten en nog beter, afsluiten van zuurstof. Een beetje biocide wil ook helpen tegen diesel bacteriën.
  • udoudo Super Moderator
    edited December 2014
    Dus in de can, goed aandraaien en afdekken tegen licht?
    Temperatuur kan ik niet zo goed regelen maar de opslag is in principe ongestookt tenzij vorst.

Waar is biocide te krijgen?
  • NiekNiek Super Moderator
    Biocide: Kathlon verkrijgbaar bij de meeste scheepsleveranciers. Is niet nodig, als er geen water in zit.
  • Is niet helemaal waar Niek en bovendien: voorkomen is beter dan genezen. Ik heb het toen bij bulthuis.eu besteld. Staat niet op de site maar ze hebben het wel. Gewoon ff bellen dus.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    en wat doe je als de dieselprijs nog verder daalt?
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    Lekker door rijden op GPO natuurlijk.
    Hopelijk gaat de vuile GPO prijs ook zakken :)

Herman
  • NiekNiek Super Moderator
    GPO is al gezakt
  • wodanwodan Super Moderator
    edited January 2015
    Dieselprijs is stevig gezakt, in Belgie al als stunt op 0.999€ per liter.

Qua additief, weer een lading Total Diecyl Plus besteld... Kunnen we weer even voort.
  • udoudo Super Moderator
    Is Diecyl in Nederland verkijgbaar? Zonee: waar te krijgen zicht mogelik bij de grens?
    Tinc heb ik met 1.18 per liter gezien.
    Dat additief is vooral om het zaakje schoon te houden. Ratail doet Total bij mijn weten NIET meer in Belgie,
    misschien in Nederland wel?

Productje is wel niet goedkoop, maar gelukkig nog niet zo duur als dat van Weyn's dat 24€ voor een flesje is :((
  • udoudo Super Moderator
    Geachte heer blabla,

TOTAL Diecyl Plus zit niet meer in het assortiment, u kunt het dan ook niet meer via een handelaar, of tankstation verkrijgen.

Door de komst van de TOTAL DIESEL EXCELLIUM is het aanbieden van aditivering overbodig geworden. Dit product bevat een uitgebalanceerd additievenpakket die bewezen voordelen heeft ten opzichte van de standaard diesel.

Meer informatie kunt u vinden op onze website.

http://www.total.nl/brandstoffen-consument/tankstations-brandstoffen/total-excellium-diesel.html
    Wel, het klopt dat men extra additieven toevoegt aan die excellium diesel en consoorten...
    In de vorm van 0.1% additief, of wel 1L op 1000L ... Maar aangezien wij niet 100% diesel rijden (kuch) maakt
    dat onze rekening nog "slapper" qua additieven.

Veel kans dat in de toekomst het nog lastiger wordt om aan goede additieven te geraken die betaalbaar zijn,
    want bij mijn laatste bestelling waren het de laatste twee kartonnen die ze op stock hadden.
  • udoudo Super Moderator
    edited January 2015
    Dank, maar:

Aargh!
    Dus wat is het alternatief voor een Nederlander?
    Daar vraag je me wat, alles wat ik ken is duurder (en geen klein beetje) en minder goed.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO

Udo,

Als je ppo rijdt, dan koop je diesel. Ik denk dat er lithium bij moet om je houdbaar te houden.

http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Medicijnen/lithium.aspx?mId=10698&rId=413

Tim
Sign In or Register to comment.