Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

waar olie te kopen in Frankrijk/Spanje?

udoudo Super Moderator
edited December 2014 in Olieen
Stokers,

Als ik richting noord Spanje zou rijden, waar haal ik dan goede kwaliteit GPO/biodiesel ergens achter Parijs, richting zuid Frankrijk en in noord Spanje (omgeving BilBao en zuidelijk daarvan?
Natuurlijk kan ik olie meenemen waarmee ik flexibeler kan zijn.

Ik vraag me af of er goed gefilterde olijfolie te rijden valt en of dat ook in gezuiverde vorm te krijgen is in het zuiden in grotere verpakkingen?

Udo

Comments

• NiekNiek Super Moderator
    Geen info over rijden op olijfolie. Ergens in mijn achterhoofd staat, dat olijfolie niet geschikt is. Er is trouwens een olijfoliecrisis, dus de olijfolie is te duur. Doorzoek het forum nog eens, want er zijn filteraars in franlrijk. Anders gewoon zonnebloem.
  • udoudo Super Moderator
    In Spanje zou olijfolie bij de boer te halen zijn.
    Na DHZ filtering zou het bruikbaar kunnen wezen.
    Onderweg wil ik liever gewoon tanken met kwalitatief goed spul.
    Liefst niet te ver van de meest geeinde routes naar het zuiden. ;-)
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2014
    Vier jaar geleden heb ik tijdens de vakantie in de Provençe bij iemand van Roule ma Frite getankt, maar dat is voor Pays Basque wel flink uit de richting.

Gewoon even hun site checken en informeren bij de diverse adressen of je daar kunt tanken.

Er was hier op het forum iemand die Alicante bij z'n woonadres had staan. Wellicht weet hij meer over tanken in Spanje.

Bon voyage!

PS. ik gebruik de vakanties tegenwoordig als "spoelritje" met dino.
  • wodanwodan Super Moderator
    Dat was wessenduramax, ik zal het hem eens vragen naar die info (hij logt al lang niet meer in hier).
Sign In or Register to comment.