Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Reinigende brandstof

udoudo Super Moderator
edited January 2014 in Algemene Techniek
Stokers,

Ik heb één verstuiver in de Fox die bij koude start klaagt via de ECU.
Bij warmere motor geen enkel probleem.
Ik ben bezig de tank leeg te rijden zodat er wat diesel in kan.
Wat voeg ik toe om er zeker van te zijn dat de zaak schoon wordt daarbinnen?
Olie van Boer Piet? Beetje benzine?
Elixer?

Kom er maar in, tips zijn welkom.

Alternatief is een voordelige toko die een vervangende pompverstuiver kan plaatsen ook welkom: verstuiver is aanwezig, alleen rekbouten en klein spul nodig plus de vakman.

Comments

• NiekNiek Super Moderator
    INformeer eens bij de brezan. ik heb hier ook een flesje reiniger staan. Eerst maar eens even goed doorstoken op diesel
  • Vervuiling in een verstuiver kan alleen opgelost worden met verstuiverreiniger. Als meuk afkomstig van PPO wil verwijderen kan je Dino, B100 of Elixer gebruiken.
  • wodanwodan Super Moderator
    Eerst 'es een volledige tank Diesel verbruiken (en al eens steviger doorrijden) en dan kan ik Total Diecyl Plus aanbevelen maar ook Biodiesel bij de diesel in een 50/50 mix.
  • udoudo Super Moderator
    TOTAL DIECYL PLUS is al enige tijd niet meer leverbaar, hierdoor zijn de plaatselijke voorraden reeds uitgeput en vindt u dit niet meer in het schap van onze tankstations en handelaren.

Helaas kan ik u niet aangeven OF en WANNEER het product weer geleverd kan worden.
    udo said:

TOTAL DIECYL PLUS is al enige tijd niet meer leverbaar, hierdoor zijn de plaatselijke voorraden reeds uitgeput en vindt u dit niet meer in het schap van onze tankstations en handelaren.

Helaas kan ik u niet aangeven OF en WANNEER het product weer geleverd kan worden.
    Rechtstreeks bij Total zelf bestellen, doe ik ook, is goedkoper, (lees minder duur) maar je moet wel een hele doos nemen (ik dacht 25 stuks).
  • udoudo Super Moderator
    Euh, dit was de reactie van total.nl...
    Dus als ze dat schrijven, wat valt er dan te bestellen?

Verder: klein beetje diesel weggereden nu. Hoeveel zou genoeg zijn?
    En wat voeg ik toe i.p.v. de Diecyl?
    Hoeveel genoeg dat is lastig om zeggen, minimum zou ik toch denken aan 10L.
    Ik ken niets dat zo goed werkt als de Diecyl. Een APK anti roet additief van een gekend merk
    zou ik als alternatief overwegen...
Sign In or Register to comment.