Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

welke pomp?

Samuraidriver PPO Newbie
edited July 2013 in Algemene Techniek
welke pomp gebruiken jullie om de olie uit een vat te pompen? myn moet eerst worden opgegoten..

Comments

• ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2013
    Oppompen...om te filteren...of bedoel je met opgegoten, dat je de pomp eerst moet vullen...en dus geen zelfaanzuigend type is...?
    Grtz,
    Ingmar
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2013
    SMD,

Dat blijft irritant. Ik heb 1 tandwielpomp, heerlijk maar duur.

Op de andere pompen heb ik onderaan de slang een terugslagklep, zonder veer. Elke keer als ik wil pompen, dan vul ik de leiding pulserend. Geen vette handen en het werkt altijd.

Tim
  • NiekNiek Super Moderator
    edited July 2013
    3 oplossingen:
    zelfaanzuigende pomp
    pomp met terugslagklep onderaan de zuigbuis
    dompelpomp

NB, kies voor tenminste 1000 Wat
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2013
    Hoe werkt dat met die terugslagklep? Moet je de pomp dan op en neer rammelen zodat de buis zich vult?
    Interessant.
    En wat voor een terugslagklep gebruiken jullie dan?
  • NiekNiek Super Moderator
    edited July 2013
    ga naar de welkoop en koop een terugslagventiel. Je kan ook naar Texel komen, heb er nog wel een paar liggen. Je kan ook naar de Ald: complete pomp met terugslagklep: 66 euries.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2013
    Carlo,

Alleen de slang die het vat in gaat puls je. Google maar eens op pulseboren.

Ik zou geen veerbelaste klep nemen.

Tim
Sign In or Register to comment.