Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Verbruik Mercedes 190D 1984

Michel1989 PPO Newbie
edited March 2013 in Algemene Techniek
Hallo,

Ik ben sinds een tijdje ge

Comments

• wodanwodan Super Moderator
    edited March 2013
    Verbruik: Vraag het eens aan de huidige eigenaar? Kijk eens op een Mercedes forum.
    Reken voor propere gebruikte olie 1€ per liter ongeveer.
    Als het allemaal op een centiem aankomt, gebruik je fiets zou ik zeggen :D

Verder welkom hier.
  • hautessahautessa PPO Addict
    edited March 2013
    In het topic vraag en aanbod staat mijn (voor ppo omgebouwde) mercedes 300d nog steeds te koop.
  • Michel1989 PPO Newbie
    edited March 2013
    Fietsen gaat me iets te veel worden en op een paar centen kijk ik niet :P
    1 euro per liter is nog wel goed te doen, heb wat berekeningen gedaan en moet zeggen dat het me nog steeds aanspreekt :mozilla_yell:
    Hautessa de vraagprijs is helaas boven mijn budget.

Het liefs zou ik trouwens een dieseltje kopen die ongeveer 1 op 20 rijd en dan wel belastingvrij ( Hoeft niet perse) maar zou wel fijn zijn natuurlijk :) iemand die weet wat ik dan moet kopen misschien?

Thanks alvast

Mv
  • hautessahautessa PPO Addict
    edited March 2013
    Het is slechts een vraagprijs. Ik weet niet wat je budget is, maar geef eens per PB aan wat je uit wil geven.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited March 2013
    1 op 20 en belastingsvrij en PPO waardig? Op een paar centiemen kijk je niet, dat zal kloppen, maar daar stopt het dan wel :D :D

Serieus, je wilt dus zo goedkoop mogelijk rijden, alle begrip voor, je bent daarin niet alleen.
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited March 2013
    Mieg, welkom op het forum. voor een 190D mag je 1 op 14 rekenen. ligt natuurlijk aan jou rechter voetje. en wat is interesant, 1 op 14 en nooit in de garage, of 1 op 20 en vaak in de garage. Dus wat goedkoop is is alleen achteraf te bezien. een 190 D is zeer betrouwbaar en zal dus niet te veel kosten in onderhoud. 3 ton op de teller, dan is hij net ingelopen :-)
    drivertje
  • Michel1989 PPO Newbie
    edited March 2013
    Hey Driver bedankt voor je reactie! Geeft me een redelijk zicht op wat interessant is.
    Ik ga hier en daar eens kijken of ik wat leuks kan vinden in de buurt, van het weekend misschien ffe kijken naar een 190D dan.
    Laat het wel weten.

Grt
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2013
    Hey! Welkom.

Ja een MB is oerdegelijk maar lust ietswa meer. Hoewel mijn astra nie veel zuiniger is (maar da ligt ook wel aan mn wa zware voet en veel kortere ritten).

Iets wa meer richting die 1 op 20 gaat?... denk dan aan golf1 of golf2 1.6D/1.6TD (of andere vw's/audi's met dit blok-hoewel wel zwaarder dan), Saxo/106 1.4D/1.5D, peugeot 205 1.8/1.9D, en zelfs een 405 1.9D kan erg zuinig zijn! Ook kadett E 1.5TD, Astra F 1.7TDS, corsa A 1.5D/1.5TD, Corsa B 1.7D/1.5TD zijn erg zuinig. De 1.6D en 1.7D en X17DTL's minder zuinig. Op zich geen slechte wagens allemaal.. MB is wel de uber ppo wagen die wa minder aanpassingen nodig heeft en sterke blokken. Wel eens een diffje en goed letten op roest! Ze zijn berucht voor roest onder de dikke fabrieks kit lagen (of te wel, valt minder op). Met name rond kriksteunen, in achterbinnenschermen, binnenschermen voor (goed onder motorkap kijken rond koplampen, ruitensproeiertank, veerpoten oa rond accubak ed) en bodemplaat onder stoelen enzo... en natuurlijk schermranden-maar das goed te zien.

Heb ook nog een golf1 diesel staan, leuke basis-maar nog best wel wa werk eraan. Heeft interieur nodig en nwe achterschermranden...en lakken/spuiten. Dan ben je iig een heel end. Maar is maar net wat je zoekt. Mag iig voor zacht prijsje weg.

Greetz!
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2013
    190 2.0D is helemaal niet zo schadelijk als jullie stellen.
    Ik rijd er altijd 1:16 mee op apo, en rijd altijd 10km te hard.

Maar reserveer met oude MB's altijd ff minimaal 1000euri om deze weer fris te maken qua onderstel.

En als je op de centen zit moet je de olie niet kopen, maar zelf filteren.
Sign In or Register to comment.