Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

dieselklop.

goebeziggoebezig PPO Wannabe
edited October 2012 in Algemene Techniek
Sinds enkele weken ,heb ik wat harde geluiden bij het starten.
Eerste keer dat ik het hoorde,was het maar enkele seconden,en dan ging het over.
Gebeurd alleen bij koude start ,dacht dat ik te weinig voorgegloeid had ,en een cilinder nog niet goed verbrandde.
maar was dan direct terug normaal.
Enkele dagen later ,terug hetzelfde ,nu duurde het al wat langer.
Nu onlangs bleef het maar kloppen ,zeker een volle minuut aan een stuk,
heb toen een beetje gas gegeven tot een 2000toeren ,en dan is het weeral over.
rara,
Ga er een van de dagen eens wat injectorcleaner bij in de tank en brandstoffilter kieperen.
of iemand nog wat goede ideeen om erachter te komen wat dit is?

Comments

• ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2012
    Goebezig,

Weet je zeker dat al jouw gloeibougies goed zijn...?, heb je ze al eens doorgemeten of getest of er wel spanning op komt ?
    Grtz,
    Ingmar
  • goebeziggoebezig PPO Wannabe
    edited September 2012
    [QUOTE=ingmar;65859]Goebezig,

Weet je zeker dat al jouw gloeibougies goed zijn...?, heb je ze al eens doorgemeten of getest of er wel spanning op komt ?
    Grtz,
    Ingmar

ohms heb ik ze al doorgemeten ,waren allemaal hetzelfde ,kleine inwendige weerstand.
    Ben wel van plan om in het kort de batterij te vervangen ,
    want heb toen ook bij het doormeten van de gloeibougies de spanning gemeten over de batterij tijdens het starten
    en deze ging onder de 11 volt als startmotor draait .
    want wanneer moet je nu zeggen wanneer een batterij goed of slecht is?
    Heb daarstrakt nog een goed toertje gaan rijden in 3de versnelling over de 4000 toeren
    om alles eens goed door te fikken.
    Temperatuur van retour van pomp ging wel over de 70graden ,van het harde werk.
    en dit zonder de heater van de ppo ,op pure diesel
  • udoudo Super Moderator
    edited September 2012
    Wat voor wagen?
    De OBD laten uitlezen door iemand met de juiste spullen?

Bij wat voor buitentemperaturen was dit en met welke brandstof?
    edited September 2012
    toyota avensis 2.0td 1999
    laatste keer dat hij het hard had ,was wel op de middag iets rond de 18graden warm buiten .
    en had voldoende gespoeld de dag voordien
    dus start op diesel.
    ik denk dat er niet veel valt uit te lezen als er geen fout is
    heb wel zo een uitleesapparaat ,maar dit werkt niet op deze auto
    op de yaris van bouwjaar 2000 gaat dit wel maar op deze werkt het niet.
    gloeibougie zijn al ohms doorgemeten.
    enige wat ik in het kort ga vervangen is de batterij,want tijdens het starten als startmotor draait zakt spanning juist onder de 11volt
    dus dit kan er misschien ook wel tussen zitten
    dus iets te weinig toeren bij het starten en gloeibougies die juist niet rood genoeg worden
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2012
    Hoeveel km's heeft de wagen zo ongeveer gelopen?...En het is er dus zo langzaam in geslopen? Maar wel binnen paar weken flink verergerd.
    Mischien ook verstuivers eens testen.
    De mijne heeft er trouwens ook n beetje last van... beetje tikkend geluid zo voor de eerste paar honderd meter. Maar warm loopt ie als n zonnetje.. Moet er nog eens naar kijken... mss een hydraulische stoter die koud wa ambetant doet of terugloopt.. Verstuivers ook eens testen (26000km geleden iig nog prima) . Zolang het maar geen kantelende zuigers of lagers zijn valt het nog mee... lagers denk ik trouwens niet..want die zouden juist met warme motor goed hoorbaar moeten zijn..Dan is de olie toch op zn dunst.

Ben iig zeker benieuwd. Wel lastig om het te bepalen zonder het int echt te zien.

Greetz!
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2012
    Kan ook ook een hydraulische klep zijn.
    edited September 2012
    Auto moet eigenlijk nog ingereden worden,staan nu 135000 kilometers op.
    En het was gemakkelijk voor de ombouw,dat alles past.
    Enkel de leidingen vernieuwd.
    Daarstraks nog een ritje gemaakt ,om alles eens goed proper te fikken.
    3de versnelling en +4000 toeren. Dit voor en ritje van 30km.
    Temperatuur ip liep op tot 72 graden,en dit zonder voorverwarming.
    Ben benieuwd dat dit geholpen heeft.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2012
    Das idd wel extreem weinig voor een toyo!
    Dus iig geen zwaar versleten motor, kans op lagers, zuiger kanteling en dergelijke is dan ook minimaal.. en zelfs een hydraulische stoter is de kans dan niet zo groot.... of je moet al heel lang met dezelfde olie rijden met PPO ofzo. Jappen hebben overigens nog heel lang klepstelplaatjes gebruikt voor hun diesels. Bij deze weet ik het niet.
    Hoe lang rijdt hij al op PPO? En verder nog iets van andere problemen als roken ofzo?...en is het een gaskabel gestuurde bosch pomp..of al electronisch?

Greetz!
    edited September 2012
    Het is een elektronisch geregelde pomp,
    kleppen is met vulplaatjes dus niks hydraulisch.
    Die rit op hoge toeren ,heeft het voorlopig opgelost.
    al 5 keer koud gestart zonder het hels geknetter.
    flesje injectorcleaner gaat er binnenkort ook in.
    Hopelijk komt dit niet meer terug.
    Mijn vorige toyota had hier nooit last van.
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2012
    Staat het stationair toerental hoog genoeg?
    Die van mij staat eigenlijk net iets te laag en ik heb ook af en toe rare geluiden. In mijn geval weet ik zeker dat het aan een te laag stationair ligt.
  • ptr1968 PPO Wannabe
    edited September 2012
    Een beetje 2takt olie in de diesel kan helpen, minerale of semi syntetisch, oa. bij Action. 1 op 200 (0.5%)
    Geeft ook minder roet.

Peter
    edited October 2012
    Geen problemen meer gehad ,intussen al 1000km verder.
    heeft er nu een slechte friet bij in de olie gezeten,of iets iets dat er niet mee te maken heeft,wie zal het weten.
    Zal alleszins wel een of andere verontreiniging geweest zijn in het brandstofsysteem.
    En af en toe de motor, als deze goed warm staat, eens goed laten doorfikken op hoge toeren zal zeker ook niet slecht zijn.
    Allemaal bedankt voor het meedenken.
Sign In or Register to comment.