Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Mercedes camper

ZX plantengieter PPO Burner
edited September 2012 in Welkom op PPO.nu
[ATTACH=CONFIG]236[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]237[/ATTACH]

Al een tijdje rondrijden in de w123 240TD en zeker met dit weer 90% met 10 BP blijft het een leuke bezigheid. Het hoort echter bij de dagelijkse gang van zaken. 's Ochtends en 's avonds wat wvo in het filtertorentje kiepen. Tanken doe je thuis, niets bijzonders meer. Valt verder daar ook niet veel over te melden.
Het Mercedesvirus is toch ernstiger dan ik dacht. Idee

Comments

• hautessahautessa PPO Addict
    edited August 2012
    [QUOTE=ZX plantengieter;65369][ATTACH=CONFIG]236[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]237[/ATTACH]

Voordat iemand grappen maakt over de dakgoot met beplanting.........

HAHAHA!!!:biggrin-new:
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2012
    Veel plezier met je nieuwe PPO vehikel.
    Fijne vakantie !
    Hopelijk ben je niet afhankelijk van de schoolvakanties want die zijn bij jullie net afgelopen ;-)
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2012
    Grappig ding :courage:. 307D, dus een om 601, 602 of 603 veronderstel ik? Met zo'n gevaarte hoop ik voor jou dat het een 603 met turbo is :distracted:
  • ZX plantengieter PPO Burner
    edited August 2012
    [QUOTE=soapwater;65381] Met zo'n gevaarte hoop ik voor jou dat het een 603 met turbo is :distracted:

Welke motor er precies in ligt weet ik nog niet. Beetje spartaans is het wel. Geen stuurbekrachtiging en een 70 pk motor zonder turbo. Het lijkt wel weer een beetje op autorijden, niet alles gaat vanzelf. Het meeste last hebben mijn achtervolgers die echt haast hebben......
    edited August 2012
    70PK, waarschijnlijk OM602, 2500cc... Superieure blokjes...
  • Mencie PPO Newbie
    edited August 2012
    [QUOTE=soapwater;65389]70PK, waarschijnlijk OM602, 2500cc... Superieure blokjes...

Wrong OM602 heeft 90pk, het is een OM616 4 cilinder 2.4 liter, handig, want daar heb je er al 1 van in je TD liggen.
    Gave camper!
    edited August 2012
    [QUOTE=Mencie;65398] het is een OM616 4 cilinder 2.4 liter, handig, want daar heb je er al 1 van in je TD liggen.
    Gave camper!

Thanx, ik vermoedde al zoiets, maar was niet zeker. Uiterlijk lijkt het allemaal op elkaar, maar zal er een daadwerkelijk licht op schijnen.
    edited August 2012
    [QUOTE=Man@work;65380]
    Hopelijk ben je niet afhankelijk van de schoolvakanties want die zijn bij jullie net afgelopen ;-)

Grote vakantie inderdaad net afgelopen, het lag ook niet in de bedoeling om zoiets aan te schaffen nu.....
    Maar instappen is vakantie. Wij wonen op een eiland waar vele duizenden jaarlijks hun vakantie doorbrengen. Wij rijden een kwartiertje naar de Grevelingen of de Brouwersdam. Stoeltjes uit en vakantie, tot nu toe bijna elke avond!!!
    edited August 2012
    Oeps, foutje... ik begin oud te worden denk ik :disturbed:

[QUOTE=Mencie;65398]Wrong OM602 heeft 90pk, het is een OM616 4 cilinder 2.4 liter, handig, want daar heb je er al 1 van in je TD liggen.
    Gave camper!
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2012
    Gaaf ding! Vind campers ook erg leuk speelgoed.......
    Kwam er onlangs ook eentje op mn pad... maar wel een echt werkhok. Wel leuk werken.
    Helaas geen PPO mobiel.... Chevrolet G30 350ci (5.7L) op gas met cobra opbouw....
    Maar wel koopje.... maar das mss meer wat voor volgend jaar:P
    Mercedes is natuurlijk wel ideaal:) Wel gewoon handgeschakeld? (Daar campers ook wel eens automaat willen zijn)

Greetz!
  • Bokkum PPO Addict
    edited August 2012
    [QUOTE=ZX plantengieter;65399] (OM616) Uiterlijk lijkt het allemaal op elkaar, maar zal er een daadwerkelijk licht op schijnen.
    Aan de bestuurderskant van het motorblok, n
    edited September 2012
    [QUOTE=Bokkum;65421
    De eerste 3 cijfers zal 616 zijn, de volgende drie cijfers geven het type aan. Er zijn namelijk verschillende soorten gemaakt waarbij het vermogen varieert.

Verder kun je ook nog aan het type regulateur zien hoeveel pk je hebt.
    Is het een vuistgroot taps toelopend potje die dmv een slang verbonden is met de inlaat, dan is het 65pk.
    Is het een vierkant aluminium blok dan heb je 72pk. Origineel start/stop je de laatste met de contactsleutel, terwijl de 65pk uitsluitend met een grote start/stop-trekschakelaar wordt bediend.

Je moet een beetje lenig zijn om dicht bij de motor te kijken. De cijfers zie ik wel, alleen het eerste lijkt niet op een 6, eerder een 8. Het type regulator zegt me ook niet veel. Wel dat het starten en stoppen met een trekschakelaar is. Het kenteken erbij gepakt, dat zegt 48kw ofwel 65 pk. Ervan uitgaande dat de originele motor erin zit. Maar dat geloof ik wel. De handelsbenaming (type) is 602 D32, zegt me ook niets. Ik zal mijn licht ook eens opsteken bij het camperforum of dubbellucht. Google zegt ook niets over dit type.
  • Bokkum PPO Addict
    edited September 2012
    Eerste cijfer een 8 is onmogelijk. Wat is de rest van de cijfers?

Trekstart wijst idd op 65pk. Dan loopt er een luchtslang tussen het begin v/h inlaatspruitstuk en de regulateur. Die regulateur zit weer vast aan de achterkant van de inspuitpomp.
    Het geheel ziet er dan uit als op afbeelding 3 van http://www.campertechniek.eu/phpbb3/viewtopic.php?f=21&t=6303&start=1

Google geeft wel degelijk resultaat op 602 D32. Da's gewoon een 307. Helaas zijn die met verschillende motoren gebouwd, dus je zult echt je lenigheid op de proef moeten stellen. Ook bij camperforum of Dubbellucht is men namelijk niet helderziend..:cupcake:
Sign In or Register to comment.