Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

HELP!! PPO tsunami in de tuin - en nu...?

Nyulli PPO Burner
edited August 2012 in Algemene Techniek
Ik heb het weer voor elkaar gekregen: Om de 2 jaar vergeet ik met tappen dat het kraantje open staat, loop even weg en: TSUNAMI!!!

Tot nu toe gelukkig altijd alleen in mijn schuurtje. Door een nieuwe opstelling gecombineerd met een aardige hoeveelheid (ca. 80L) liep ook een deel mijn met bakstenen getegelde tuin in.

Na 5 uur scheppen, soppen, dweilen schrobben ziet het weer redelijk uit. Echter 'mis' ik een beetje. Ik heb zo'n 50 L kunnen terugscheppen, 1-2 zijn nog ergens verscholen achter een kast die niet te verplaatsen is en de zelfde hoeveelheid zit wel in kranten, doeken en zaagsel.

Maar kleine 20 l zijn zoek. Als zo een hoeveelheid door de bakstenen in de aarde is gestroomd, zal dat tzt gevolgen hebben? Het valt mij wel op dat het water (ik heb na het soppen vlink de tuinslang eroverheen gehaald) daar niet meer zo goed afloopt. DAT is niet zo een issue, maar hoe zit het met grondwater enz...

Niet5 dat in eens Rijkswaterstaat aanklopt en ik moet een paar 100 kub grond weg laten graven. Bovendien ga ik morgen met vakentie, dus als ik nog iets kan doen, dan alleen nog vandaag...

Wie weet raad, of maak ik mij druk om niets?

Frank

Comments

• wodanwodan Super Moderator
    edited August 2012
    Gewoon op verlof vertrekken, wanneer je terugkomt merk je er niets meer van en is die 20L opgegeten door al wat dat graag eet...
  • hautessahautessa PPO Addict
    edited August 2012
    De naam zegt het al: Plant-Aardig. Dus plant aardig... Lekker op vakantie gaan.
  • Nyulli PPO Burner
    edited August 2012
    Thanx!
    Dan ben ik terust gesteld.

Nu nog wachten tot 14.00 en dan lekker naar Hurghada... ;-)

Frank
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited August 2012
    Rustig laten liggen. Ik heb in mijn werkplaats ook wat "morsplekken" en na verloop van tijd kwam daar een blauw-grijs achtige schimmel/bacterie op die de zaak wegvreet. Het duurd wel lang maar je ziet de zaak gewoon wegtrekken door die milieuvriendelijke beestjes.
  • NeoNeo PPO Addict
    edited August 2012
    Paar flessen gele ontvetter van de Wibra doet ook wonderen denk ik
  • hautessahautessa PPO Addict
    edited August 2012
    [QUOTE=Neo;65402]Paar flessen gele ontvetter van de Wibra doet ook wonderen denk ik

Hij is al op vakantie.

Maar dat gele spul van de Wibra heet Dasty. Dat is werkelijk fantastisch tegen gemorste olie tegen de auto of op een vloeitstofdichte grond. Of het over poreuze ondergrond ook werkt weet ik niet. Raam of motorkap vol muggen? Dasty, ff minuutje intrekken, watre of trekker erover: WEG!
Sign In or Register to comment.