Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Opel Corsa 1.7Di houdt in bij 3500 t/m

Ron-ppoRon-ppo PPO Newbie
edited June 2012 in Algemene Techniek
Beste mede PPO-ers,

na lang met plezier op Frietolie te hebben gereden krijgt mijn diesle nu problemen.
Vorige maand is de turbo opgeblazen die nu is vervangen door een revisie.
Nu begon de motor in te houden bij 3500t/m met een (witte) rookwolk (onverbrande brandstof) in te houden.
Dit doet de auto ook op diesel. Verstuivers waren niet meer goed en zijn vervangen. Maar nog steeds heeft de motor hier last van. Het gaat om een Isuzu motor.
Heeft iemand hier ervaring mee of enig idee waar dit aan kan liggen. Het begint een beetje een bodemloze frietolievat :-( te worden.
Alvast bedankt voor het meedenken.

Comments

• NiekNiek Super Moderator
    edited June 2012
    Witte rook uit de uitlaat: water in je brandstof. Lekke koppakking ??
  • wodanwodan Super Moderator
    edited June 2012
    [QUOTE=Niek;65031]Witte rook uit de uitlaat: water in je brandstof. Lekke koppakking ??

Water (of koelvloeistof) in de verbrandingskamer... meestal ruik je het ook aan de uitlaat.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2012
    Hey,

Hij heeft het over onverbrandde brandstof?

Compressie laten meten?

Tim
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited June 2012
    Wit = water
    Grijs = onvolledig verbrande brandstof
    Bruin = motorolie
    Zwart = te rijk mengsel (of volgas + turbo)
  • Ron-ppoRon-ppo PPO Newbie
    edited June 2012
    Bedankt allemaal voor de reacties.
    Zal nog eens goed kijken naar de kleur van de rook, maar dat is lastig want dat doet ie alleen belast (rijdend) en niet onbelast. Wanneer het water of koelvloeistof zou zijn dan zou het m.i. bij alle toerentallen moeten zijn en niet alleen wanneer hij inhoudt bij 3500 toeren.
    Maandag gaat ie weer terug, de monteur vindt het ook vervelend omdat ie het na het vervangen van de verstuivers (getest en niet goed meer) geen problemen meer had. Computer gaf ook geen foutcodes
    Ik wacht even zijn bevindingen af.
    Thanks!
    edited June 2012
    [QUOTE=easy rider;65036]
    Wit = water
    Grijs = onvolledig verbrande brandstof
    Bruin = motorolie
    Zwart = te rijk mengsel (of volgas + turbo)

Motorolie is vaak ook blauw tot zwart, maar je ruikt dat het motorolie is.

Neus gebruiken, niet enkel je ogen :)
    edited June 2012
    Thanks, maar het roken is opgehouden .... :grey: maar inhouden wordt steeds erger
    Ik ruik te weinig, me neus zit dicht vanwege hooikoorts :witless:
    Morgen hopelijk de oplossing bij de garage
    edited June 2012
    Neus lenen :joyous:
    edited June 2012
    haha, wie zijn neus schendt......of zoiets :wink-new:
    Het is al niet meer nodig.
    Uiteindelijk heeft de garage uitgevonden dat de kwaliteit van de door mij gebruikte brandstofslangen niet zo goed zijn. 1 van de diesel toevoer zat een scheurtje in en zoog valse lucht aan. Na dit te hebben vervangen liep die nog niet helemaal jofel en toen bleek het brandstoffilter vervuild te zijn.
    Hij gaat nu weer als een speer! :-))
    Alleen gaat ie nog in de noodloop bij 130km/u (detail)
    Advies is alleen om de slechte leidingen te vervangen, die zijn hard geworden en kans dat de rest ook gaat scheuren. Is niet fijn als je ergens in Zweden in de middle of nowhere staat.....
  • pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
    edited June 2012
    ja... lucht is funest voor een diesel die op die dikke troep rijd als ie maar een klein gaatje vind gaat ie heel gouw lucht aanzuigen.

[QUOTE=Ron-ppo;65066]haha, wie zijn neus schendt......of zoiets :wink-new:
    Het is al niet meer nodig.
    Uiteindelijk heeft de garage uitgevonden dat de kwaliteit van de door mij gebruikte brandstofslangen niet zo goed zijn. 1 van de diesel toevoer zat een scheurtje in en zoog valse lucht aan. Na dit te hebben vervangen liep die nog niet helemaal jofel en toen bleek het brandstoffilter vervuild te zijn.
    Hij gaat nu weer als een speer! :-))
    Alleen gaat ie nog in de noodloop bij 130km/u (detail)
    Advies is alleen om de slechte leidingen te vervangen, die zijn hard geworden en kans dat de rest ook gaat scheuren. Is niet fijn als je ergens in Zweden in de middle of nowhere staat.....
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2012
    En zo zie je dat zoiets simpels zoveel ellende geeft.
    Nu men het zegt heb ik zelf ook eens zoiets meegemaakt.
    Peugeot 605 2.1TD.... ook inhouden op hogere toeren..alsof ie brandstof tekort had... nix kunnen vinden.
    Dus denk..zet ff een hardy erop om te kijken wat ie dan doet...zet em erop..en prompt begint ie te lekken op een kunstofplug in de fabrieks af WW op het blok... deze omzeilt..en de wagen rijdt al jaren goed:)
    Maar idd met het eerst roken etc...en combinatie van factoren..verw8 je zoiets niet.

Greetz!
    edited June 2012
    [QUOTE=pieterbell0001;65069]ja... lucht is funest voor een diesel die op die dikke troep rijd als ie maar een klein gaatje vind gaat ie heel gouw lucht aanzuigen.

ja, maar het was niet de dikke troep aanvoer ;-), het was de gewone diesel. Op PPO was het zelfs minder erg
    edited June 2012
    [QUOTE=fury;65070]En zo zie je dat zoiets simpels zoveel ellende geeft.
    Nu men het zegt heb ik zelf ook eens zoiets meegemaakt.
    Peugeot 605 2.1TD.... ook inhouden op hogere toeren..alsof ie brandstof tekort had... nix kunnen vinden.
    Dus denk..zet ff een hardy erop om te kijken wat ie dan doet...zet em erop..en prompt begint ie te lekken op een kunstofplug in de fabrieks af WW op het blok... deze omzeilt..en de wagen rijdt al jaren goed:)
    Maar idd met het eerst roken etc...en combinatie van factoren..verw8 je zoiets niet.

Greetz!

Ja, het was wel ff zoeken voor de monteur.....
    Dus je hebt het ook al eens meegemaakt. Die kleine storingen met grote gevolgen zijn volgens mij nog het lastigst te vinden.
    Nu was er nog het motormanagement lampje wat brandde, was het luchtslangetje van de turbo die ook gescheurd was, dat was zo opgelost. Van het weekend alleen alle brandstofslangen vervangen met Gates slangen. Ze lieten op de brug zien dat een slang bij 1 van de magneetkleppen ook al aardig opweg was om te scheuren. Duurt ook niet lang meer, dus snel vervangen!
Sign In or Register to comment.