Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

mb plunjerbout

DrivertjeDrivertje PPO Master
edited April 2012 in Algemene Techniek
Het had ook kunnen staan bij mijn grootste flater, maar toch maar even hier.
na wat gezeur dat de brandstoffilters snel vervangen moesten worden door de kzo. Was wel een reden voor te vinden, de kzo was dit jaar flink stoffig. vorig jaar had het ruim een half jaar gestaan, maar doordat de pers bij de boer stuk was, hadden we pas zeer kort voor de winter kzo, ook na de pasage van 2 x 1 Mu, bleef er toch wat stof bezinken. Hier hebben wat mensen last van gehad. Nu hebben we weer gpo en laten de kzo voor de volgende winter staan, of we moeten te kort krijgen, dan is het wat anders natuurlijk.
Maar terug te komen op het branstoffilter, bij de mercedes zit op het branstoffilter een plunjerbout. na een filterwisseling bleef mijn auto maar niet lekker trekken, en met een koude start was het helemaal knudde. toch maar eens de rubbertjes van de plunjerbout vervangen, want ach ze zaten toch in het doosje. bleken de oude rubbers keihard te zijn! verwisseld, en ja hoor die oude bak weer trekken als een beer! ook een koude start geen problemen meer. dus een beetje gemakshalve deze rubbertjes niet vervangen had mij best wel een tijd een rot lopende moter opgeleverd.
Trok de bout er ook nooit uit, los en weer vast. ik ben blij dat ik er nu achter ben gekomen.
Zijn er meer mensen die dit ongemak kende?
de drivert.

Comments

• ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2012
    Rubbertjes op de plunjerbout....uhh waar dan, Bij mij zit er alleen een koperringerje bovenop....
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2012
    Item 14 en 11

[ATTACH=CONFIG]208[/ATTACH]

Zelf heb ik ook nog gedonder met lucht.
    Bij het wegpompen ervan met het balpompje zag ik het bovenop de natte IP ontstnappen onder de aansluiting naar verstuiver 3.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2012
    Is me nog nooit opgevallen...zal eens in de epc kijken bij de dealert volgende keer....wellicht w210 dan net ff anders?
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited April 2012
    [QUOTE=ingmar;64647]Rubbertjes op de plunjerbout....uhh waar dan, Bij mij zit er alleen een koperringerje bovenop....

op de plunjerbout van het brandstoffilter he.. w124. of dat nieuwegeding van jou het zelfde filter heeft dat weet ik niet.
    edited April 2012
    [QUOTE=Man@work;64648]Item 14 en 11

[ATTACH=CONFIG]208[/ATTACH]

Zelf heb ik ook nog gedonder met lucht.
    Bij het wegpompen ervan met het balpompje zag ik het bovenop de natte IP ontstnappen onder de aansluiting naar verstuiver 3.

volgens Klaas de MB boer hier is het een bekent gevalletje, van rubbertjes onder het koperen plaatje van de zuigertjes, is heel makkelijk te verhelpen zonder de ip te demonteren.
    Hier doet de firma pejo dat. maar ik neem aan dat dit elders ook wel kan gebeuren. gelukkig is de mijne nog droog.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited April 2012
    [QUOTE=Drivertje;64644]....een plunjerbout....

Dat heet een "Banjobout" :wink:.

Toch fijn dat zo een klein rubber ringetje zoveel gedonder kan geven. Bij mijn weten zit er trouwens altijd een koper of aluminium ring onder en geen rubber ring.
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2012
    Hoi Drivert,

Had ik ook de eerste keer.
    Filter wissel en toen ik het doosje weggooide zag ik pas de 2 ringetjes.
    Volgende keer wel gedaan.

Als het 25 jaar niet gedaan is kan ik me voorstellen dat e.e.a. hard geworden is :).

Herman
    300SD
    250D
    TDI
    edited April 2012
    [QUOTE=easy rider;64666]Dat heet een "Banjobout" :wink:.

Toch fijn dat zo een klein rubber ringetje zoveel gedonder kan geven. Bij mijn weten zit er trouwens altijd een koper of aluminium ring onder en geen rubber ring.

zitten twee rubberen ringetjes aan de bout. bijde zijde van het gat.
Sign In or Register to comment.