Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

riso bak olie

pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
edited April 2012 in Olieen
Heeft iemand wel eens van riso bakolie gehoord of rijdt er misschien op. Mijn supplier bakt tegenwoordig daarin,... hij zegt dat het een hoge verbrandingsgraad heeft en dat ie er langer in kan bakken. Even op die bus gekeken , stond op: mix van zonnebloem , koolzaad, en palmolie. deze olie is eigenlijk niet geschikt voor in de winter, want word beneden +5 graden al dik. alhoewel er zbo en koolzaad in zit dit bevriest pas bij - 15.

Heb vroeger wel eens een partijtje weg gereden ( sterk gemixt met filterverbeteraar) had toen wel het idee dat mijn auto er iets goedkoper op liep.

iemand nog meer ervaringen met deze olie,.... graag reactie.

Comments

• easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited April 2012
    Das prima spul kan ik je uit ervaring vertellen.

Dat "goedkoper lopen" komt gewoon van de filter verbeteraar. Dat steekt namelijk alle in de fik hoe dik het ook is. Ik ken mensen die rijden met 30% filter verbeteraar en die stoken zelfs minerale olie weg in een direct ingespoten diesel met rotatiepomp zonder ombouw.

:bulgy-eyes:
  • NiekNiek Super Moderator
    edited April 2012
    Riso,
    misschien wel goed als het ongebruikt is. Gebruikte Riso is eigenlijk niet zo te gebruiken, teveel palmolie
  • wodanwodan Super Moderator
    edited April 2012
    Palmole
  • pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
    edited April 2012
    [QUOTE=wodan;64605]Palmole
  • wodanwodan Super Moderator
    edited April 2012
    Natuurlijk wil niet noodzakelijk zeggen dat het gezond is he? Al eens vingerhoedskruid of vliegenzwam gegeten?

Trouwens, wie zegt dat palmol
  • pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
    edited April 2012
    [QUOTE=wodan;64611]Natuurlijk wil niet noodzakelijk zeggen dat het gezond is he? Al eens vingerhoedskruid of vliegenzwam gegeten?

Trouwens, wie zegt dat palmol
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited April 2012
    Daar komt nog bij dat Palmolie afkomstig is van palmbomen die op plaatsen staan waar er voorheen een tropisch regenwoud was wat dus speciaal voor de palmolie industrie is omgehakt.

Voorgaande is voor mij in elk geval een goede rede om van palmolie af te blijven.
Sign In or Register to comment.