Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Even voorstellen: Henk-Sjoerd en z'n ouwe Ponton

DuijstDuijst PPO Wannabe
edited April 2012 in Welkom op PPO.nu
Sinds enige tijd ben ik de trotse (!) eigenaar van een echte, originele Mercedes-Benz Ponton Lieferwagen, een W121 190 Db. Het is dus geen ex-lijkwagen, en al helemaal geen ex-ambulance, neen, hij is in 1961 bij Daimler-Benz in Stuttgart van de band komen rollen als 2-deurs chassis en (waarschijnlijk) door Carm

Comments

• wodanwodan Super Moderator
    edited April 2012
    Hartelijk welkom hier!

Als in de tweede tank rode mazout heeft gezeten, wordt dat zeer goed en grondig reinigen van gans het
    brandstofsysteem, zo niet heb je een probleem van zodra de douane je gaat controleren!
  • DuijstDuijst PPO Wannabe
    edited April 2012
    Nee, Wodan, in de originele tank, die achter de offici
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2012
    Goh wat een gaaf ding joh:)

Heb altijd wel een zwak voor panel van's... rij zelf een astra van.. maar vind die oldtimer bestel wagens echt gaaf.
    Dus leuk!

Zo te horen rij je erg weinig km's... als je hebt hebt over een totaal gebruik van ca 3*90liter per jaar.
    Dan ga je idd denken aan een 1 tanks syteem (dus rijden op altijd dezelfde soort brandstof)...wat welliswaar ook kan met de 2 tanks die je hebt.

Het kromhout uitje lijkt me ook erg leuk..hoewel het al ff stil is daarom heen. Wel hebben we een pinkstermeeting binnenkort staan. Van Deventer naar de kanten van Den Helder is mss nog te overzien?

Hoe dan ook van harte welkom hierzo..en hoop je Ponton zeker eens int echt te kunnen bewonderen:)

Greetz!
    edited April 2012
    Dank je, Fury, en Wodan ook trouwens.

Zo te horen rij je erg weinig km's... als je hebt hebt over een totaal gebruik van ca 3*90liter per jaar.

Nou ja, bij wijze van spreken dan, ik rij een kilometer of 6-
    edited April 2012
    O ja, en Den helder is ruim een uur of drie met mijn "trekker", maar wel een mooie rit: Veluwe over, polder door, dijk af en dan de kop van Noord-Holland in. En dan terug dwars door Amsterdam*. D'r zitten daar een paar leuke Oude-Mercedes-bedrijven, in die contreien, maar ja, die zullen wel dicht zijn in 't weekend. Hoe gaat dat trouwens? Is dat met overnachten c.q. kamperen? Of alleen zaterdag of zoiets?

Ja, 't lijkt mij ook wel leuk om 'es een stel van die frietbakken te ruiken. Excusez le mot, maar ik zal het uitleggen. 'k Was jaren geleden bij de Strichacht-club (ook oude Mercedes) en daar was een jongen ook fanatiek bezig met PPO. Op een keer had ik niet germerkt dat er een auto het terrein opkwam, maar ik rook wel een duidelijke frietlucht. Ik dacht dat de bestelde snackwagen er was en draai me om, maar tot m'n verbazing stond hij daar ineens met z'n prachtige ouwe blauwe bak (of was-ie nou zwart?). Sinds die tijd is PPO voor mij altijd verbonden met frietlucht :-)

Groet,
    Henk-Sjoerd.

* Of eindelijk weer 'es over de Afsluitdijk, dat is tot mijn verbazing ongeveer dezelfde afstand.
  • RogerRoger PPO Addict
    edited April 2012
    Wat een super gave bak heb je !!! Echt TOP !!!
    edited April 2012
    Dank je, Roger, vin-ik ook :-)

Ah, dus jij bent van de 207 D bus uit '84? Die had ik al gespot bij het Mercedes-onderwerp. Ziet er goed uit voor z'n bijna 30 jaar. Daar zit waarschijnlijk een OM 616 motor in? Die heb ik ook nog eventjes gehad, in een W123 240 D. 't Is een directe nazaat van mijn Ponton-motortje, maar heeft een hoop meer in huis. Hoewel ... met zo'n bus (hoe zwaar is dat nou?) zal-ie er wel harder voor moeten werken, denk ik. Maar: mits optijd olie en vet, is het ook onverslijtbaar.

Mijn eerste Mercedes (maar dat was echt vroegûh) was de voorganger van die van jou: een L 406 D. Man, wat heb ik daar een plezier mee gehad. Maar ja, 'k was nog te jong en wist 'em niet vast te houden.

Nou, succes ermee. Als je van prutsen houdt, dan kun je dat passend maken van een slot ook zelf doen. Maar 't is wel een gepriegel, hoor.

Groet,
    Henk-Sjoerd.
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited April 2012
    Hallo Henk Sjoerd, welkom op het forum. Niek en ik zei de gek organiseren de pinkstermeeting vlakbij den helder. We zien jou graag komen. Zelf heb ik ook zo'n richtmiddel op de motorkap :-) een 124 uit 86. Is m,n derde ster al, het blijft leuk.
    de echte oldtimers, die rijden natuurlijk op op gpo. De tanken samen koppelen zou ik niet doen hoor, je hebt nu eigenlijk een prachtige mogenlijkheid om 2 tank te rijden, ik zou het laten zo. straks ergens een drieweg kraantje en een ww er tussen en klaar is Henk.
    even voor de meeting moet je maar even een pb sturen voor de exacte locatie. de meeste weten het nog wel van vorig jaar, maar voor de newby's is het wel handig om het goede adres te krijgen.
    Heel veel plezier met je auto.
    drivertje
  • NeoNeo PPO Addict
    edited April 2012
    Bijzondere wagen zeg:) echt mooi

Ik zou de tanks apart rijden. Dan per tank een verschillende mengverhouding.

Een van de tanks dan alleen afvullen voor lange ritten bijv. vakantie.

Altijd 90 liter meeslepen is ook zonde van het onnodige gewicht lijkt me..
  • carl PPO Addict
    edited April 2012
    Ghoh das een bangelijk machien , echt knap, ferm ding.:biggrin:

grtjs carl
    edited April 2012
    Dank, heren, dank, ik ben er zelf ook erg mee in m'n nopjes.

Ja precies, zo'n kraantje is wat. Maar we zullen het er met de Pinksteren wel over kunnen hebben, denk ik. Tenminste: ik doe m'n best om te komen.

Ik zal een ervaringen-topic openen bij Mercedes, dan kunnen we daar verder over hoe en wat.

Groet,
    Henk-Sjoerd.
  • RaafRaaf Modding Member
    edited April 2012
    Mooi Joh zo'n Ponton

Volgend artikel verklaard waarom de Touring modellen verschillend zijn, MB bouwde ze niet zelf maar besteedde het carrosserie werk uit aan 2 Duitse firma's .
    MB is pas vanaf de W123 zelf touring modellen gaan fabriceren.
    En laat je niet gek maken door de 2 tank maffia een Benz is perfect voor 1 tank rijden, warmtewisselaar er in en gaan met die bak !

http://www.oocities.org/motorcity/speedway/5350/ponton.htm
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2012
    Henk Sjoerd,

Ik kan je foto's en wagen zo waarderen dat ik je 2 stuks 3-weg handkranen schenk!

Ik heb ze al 7 jaar, maar nooit gebruikt. Dan moet je wel komen met pinksteren :mrgreen:

Tim
    edited April 2012
    Tim, da's prachtig! Dan kan ik 6 kanten uit, bij voorbaat mijn dank. Ja, ik doe m'n best om te komen, maar weet het nog steeds niet zeker. Maar 't zou wel een mooie gelegenheid zijn voor een eerste kampeerpartij in de Rooie :-).

Ja precies, Raaf, pas in 1978 is Mercedes zelf T-modellen gaan bouwen op basis van de W123, twee jaar na de introductie van die serie. Daarvoor leverden ze alleen maar een chassis met motorkap, spatborden en kabinedeel met 2 of 4 deuren. Als je een kombi-uitvoering wilde dan moest je die zelf laten bouwen bij een carrosseriebouwer. Maar na verloop van tijd, ik meen ergens voor de oorlog al, kregen carrossiers die aan strenge voorwaarden voldeden een soort licentie, zodat je als klant toch aanspraak kon blijven maken op de fabrieksgarantie van Daimler-Benz. De bekendsten zijn Miesen en Binz in Duitsland, IMA in Belgi
  • HJ60HJ60 PPO Wannabe
    edited April 2012
    Wat een mooie auto, een oom van mij had vroeger ook zo een mercedes en als klein joggie mocht ik vaak met hem mee.
    Hoop je te treffen met pinkster en de anderen natuurlijk ook uiteraard.

Groeten, Marco.
    edited April 2012
    Nou Marco, als we elkaar zien met Pinksteren, dan mag jij van harte mee. Op de voorbank :-).

O ja, Carl (van die van Benz?), "een bangelijk machien": mooooi! Die houden we er ook in, dankjewel.

Groet,
    Henk-Sjoerd.
  • HJ60HJ60 PPO Wannabe
    edited April 2012
    Ik kijk er naar uit :-P

Het was de zelfde als de foto met die groene MB, de auto van mijn oom was zwart en kwam uit Amsterdam.
Sign In or Register to comment.