Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Xsara 2.0 HDi 04/2000

MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
edited March 2012 in Citroën/Peugeot
Omdat het bloed toch kruipt waar het niet gaan kan, rij ik weer diesel :oops: Ik praat het goed voor mezelf door te zeggen: Ja, maar misschien moet ik vanaf volgende maand elke dag weer een km of 20 rijden naar het werk :)

Comments

• suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2012
    Hey Miggie:)
    Welkom terug man:)
    Is lang geleden.
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2012
    Ja zeker lang ja. Te lang :) Ik heb weer een diesel! Ben gewoon blij dat ik weer 1:20+ rijd, ipv 1:15 als je geluk heb. Vanmiddag ff op de staart getrapt in Duitsland, gewoon 190 op de klok van dat gekke ding. Veel te hard, hahaha.

Ombouw naar PPO komt er trouwens niet (denk ik)...
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited February 2012
    Welkom terug,

Niet ombouwen? Wacht maar, het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
    Ik heb nog wel een oude P. WW liggen kun jij zo opkomen halen kun je alvast eens kijken of er ruimte is ;) ;) ;) .
    edited February 2012
    Douwe,

Dat laat m'n situatie niet echt toe ;) Ga binnenkort niet verhuizen uit luxe zeg maar en rij elke dag een km of 20/25 enkele reis. Moet al een 2-tanker hebben, want HDi, nah, zie ik nog niet zitten. Tenzij ik anders niet op de meeting mag komen natuurlijk...
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2012
    Hey kerel,

Da's lang geleden zeg. Je bent net te vroeg geweest met de aanschaf van je 2.0. HDI. De Xsara van Soapwater is te koop.

Stop je met brood rondbrengen?
    edited February 2012
    [QUOTE=Man@work;64066]Hey kerel,

Da's lang geleden zeg. Je bent net te vroeg geweest met de aanschaf van je 2.0. HDI. De Xsara van Soapwater is te koop.

Stop je met brood rondbrengen?

Ow, maar das een break toch? En een Belgische... :p Nee, ik stop niet met brood rondbrengen, ik ga verhuizen naar de andere kant van de IJssel, ga lekker alleen wonen in een goedkoop huisje. Heb m'n appartement verkocht met een beetje verlies, dus nu goedkoop wonen zodat ik de schuld af kan lossen. Dan kan ik met een echt schone lei beginnen daarna, snappu? En zo niet, moet je me maar ff bellen als je het nummer nog hebt.

Krijg ik via de mail de site showstreet te pakken, kijk even naar mijn eigen straat en wat schetst mijn verbazing? Mijn Benzje
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited February 2012
    ook showstreet is net als google streetview inbreuk op de privacy wetgeving.

Maar dat even daar gelaten, ga gewoon bijmengen Miglowie. 1 keer die heerlijke geur ruiken en je weet dat je nog steeds verslaafd ben. [ATTACH=CONFIG]194[/ATTACH]
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2012
    "gewoon" bijmengen met een HDI?? Zou ik niet doen hoor... Het zijn prullen, je hebt al geluk als het op diesel heel blijft...
    edited February 2012
    [QUOTE=easy rider;64086]ook showstreet is net als google streetview inbreuk op de privacy wetgeving.

Maar dat even daar gelaten, ga gewoon bijmengen Miglowie. 1 keer die heerlijke geur ruiken en je weet dat je nog steeds verslaafd ben. [ATTACH=CONFIG]194[/ATTACH]

Het ruikt wel lekker, dat is waar, hahaha. Misschien ooit.

[QUOTE=soapwater;64091]"gewoon" bijmengen met een HDI?? Zou ik niet doen hoor... Het zijn prullen, je hebt al geluk als het op diesel heel blijft...

Beetje aardig he, omdat jij nou een 1.9D in de aanbieding hebt, wil dat niet zeggen dat een HDi niks is ;) Mijne rijdt bijna 1:25 :p En 0-100 in *snel* seconden.
    edited February 2012
    1.9D is een slak. HDI is minder betrouwbaar en minder degelijk gebouwd, da's een objectieve vaststelling. Niet mijn ervaring, maar wel die van ervaren garagisten.
    1 op 25, da's 4l/100km (in Belgentaal). Autostrada tegen 90km/h? Ik heb met de 1.9D ooit wel 1 op 20 gehaald. Autostrade lange rit constante snelheid rond 100km/h. Maar dat zegt niks natuurlijk :acne:
    edited February 2012
    Bij het woord "Autostrada" denk ik altijd aan een flink stuk langgerekt asfalt waar je gewoon 160 kan kachelen net als in Duitsland. Kom ik in Belgie blijkt het gewoon een betonnen plaat met langsgroeven en putten waarop je je banden en vering op stuk rijdt [ATTACH=CONFIG]196[/ATTACH]
  • wodanwodan Super Moderator
    edited March 2012
    In Belgie hebben we naast slechte autostrades ook nog autostrades met extras, nl PUTTEN!
    Als ge een gewonen personenwagen hebt, rij je hem daarin gewoon in de vernieling.
    Dus 's nachts, NOOIT stevig doorkarren, zelfs ik met mijn eerder stevig uitgevallen trucks rij er
    voorzichtig...
    edited March 2012
    ... een luxeprobleem als je het mij vraagt, zeker in tijden van crisis. Zelf heb ik er geen last van. Maar ja, ik rij dan ook met een perfect afgeveerde citroen.
    ...en 160k/h rijden beantwoord niet aan mijn ecologisch gedachtengoed. :yawn:
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2012
    Ach vind belgse autostrades zo slecht nog niet... de ligging is wel fijn... alleen moet je er gewoon erg vaak rijden zodat je de putten weet te vinden....dan ist wel te doen.
    Met name het stuk van antwerpen ri zelzate ..de eerste km's,,,is de absolute winnaar!..maar dan ist juist goed doorkachelen op de linkerbaan.. weet inmiddels al op de meter wanneer ik weer naar rechts kan..Lol
    Tis gewoon creatief autorijden... alleen zonde dat er tegenwoordig meer controle is in BE. Dat vond ik nou juist altijd de beloning voor het slechtere wegdek.. lagere pakkans als je eens die 140km/h aantipt.

Greetz!
    edited March 2012
    [QUOTE=wodan;64121]In Belgie hebben we naast slechte autostrades ook nog autostrades met extras, nl PUTTEN!
    Als ge een gewonen personenwagen hebt, rij je hem daarin gewoon in de vernieling.
    Dus 's nachts, NOOIT stevig doorkarren, zelfs ik met mijn eerder stevig uitgevallen trucks rij er
    voorzichtig...
    En ik wilde nog wel een keer naar Belgi
    edited March 2012
    [QUOTE=soapwater;64129]...en 160k/h rijden beantwoord niet aan mijn ecologisch gedachtengoed.

Volgens mij maak het geen verschil of ik nu met 100 of 160 over de snelweg knal met 100% PPO in de tank. CO2 neutraal is bij 100 hetzelfde als bij 160. Het blijft alleen wel oppassen met die struikrovers van de KLPD maar daarvoor heb ik een "klein kastje" voor in de Beemer geplaatst [ATTACH=CONFIG]200[/ATTACH]

Nee, ik verplaats mij van A naar B zo snel ik kan, PPO heeft nu eenmaal een hoge temperatuur nodig om goed te verbranden dus dat "nieuwe rijden" is ook alleen maar slecht gebleken voor je motor.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited March 2012
    Ik rij meestal tussen 90 en 120 op de autostrade, af en toe eens stevig optrekken kwestie van de motor
    scherp en proper te houden. Aan 80km/h verbruik ik het minste, maar dat langdurig is voor de motor zelf niet zo goed,
    ie moet kunnen werken en leeg doet ie dat aan die snelheid niet. Dus traag rijden, met af en toe even doortrekken.
    Dit voor de nieuwe TD common rail.
    De oude voorkamer dieselaar zonder turbo, die is het gelukkigst met de grote bandjes aan 100 a 110.
    edited March 2012
    [QUOTE=easy rider;64208]Volgens mij maak het geen verschil of ik nu met 100 of 160 over de snelweg knal met 100% PPO in de tank. CO2 neutraal is bij 100 hetzelfde als bij 160. Het blijft alleen wel oppassen met die struikrovers van de KLPD maar daarvoor heb ik een "klein kastje" voor in de Beemer geplaatst [ATTACH=CONFIG]200[/ATTACH]

Nee, ik verplaats mij van A naar B zo snel ik kan, PPO heeft nu eenmaal een hoge temperatuur nodig om goed te verbranden dus dat "nieuwe rijden" is ook alleen maar slecht gebleken voor je motor.

Toch ben ik het daar niet helemaal mee eens. Dat zou namelijk hetzelfde zijn als dino rijden en dan ter compensatie bomen planten. Maar dan wel een heel bos aanleggen, omdat je liever 100 liter gebruikt op dezelfde afstand dan 40.
    edited March 2012
    Verspilling is nooit goed te praten. Tegen 90km/h kom je waarschijnlijk dubbel zo ver als tegen de hier gestelde 160km/h. Bovendien is er een veel groter risico op ongeval met schade en verwondingen tot gevolg. Die schade en extra gezondheidszorg kost dan weer geld aan de maatschappij. Om nog maar te zwijgen over de mogelijke emotionele gevolgen bij het veroorzaken van schade/verwondingen aan derden... Blablabla...
    Maar, tegen 160km/h over de autoweg scheuren met een Beemer is dan weer niks vergeleken met individuele verplaatsingen met een businessjet o.i.d. Alles is relatief. Gebruik je gezond verstand :?
    Zoals ecopower stelt: een uitgespaarde KWh is een groene KWh
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2012
    [QUOTE=soapwater;64330]Maar, tegen 160km/h over de autoweg scheuren met een Beemer is dan weer niks vergeleken met individuele verplaatsingen met een businessjet o.i.d. Alles is relatief. Gebruik je gezond verstand :?
    Zoals ecopower stelt: een uitgespaarde KWh is een groene KWhMwauuu, ik heb dit wel eens uitgerekend. Als het vliegtuig vol zit, is het zuiniger dan een auto waar 1 persoon in zit.

Blijft natuurlijk de vraag wat je in dat vliegtuig doet. Net als onnodige autoritjes.

Tim
Sign In or Register to comment.