Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

zo kan het blijkbaar ook

udoudo Super Moderator
edited January 2012 in Olieen
Zie http://www.youtube.com/watch?v=EtyWEzuCIrw

Ik ben benieuwd naar de reacties. :-)

Comments

• suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2012
    Is gewoon olie met een pomp door filters jagen.
    En die 2e filter is een autofilter, 5mu dus.
    Dus ik ben niet onder de indruk, is gewoon prutswerk!

Qua bezinken(aging) heeft ie natuurlijk wel gelijk.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited January 2012
    Ja idd, leuke hond. Zo een wil ik ook.
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2012
    KISS,

Keep it stupidly simple :p.
    Ik ben wel onder de indruk. Zou het bijna hetzelfde doen.

Het bezinken wordt vaak onderschat. In mijn flesjes op de vensterbank is dit duidelijk te zien.
    Zal kijken of ik een link kan maken. Lekker knoeien.

Herman
    300SD
    250D
    TDI
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2012
    Het verhaal verteld natuurlijk niet hoeveel leergeld hij betaald heeft met te kort bezinken of te laag uit het vat wegpompen.
    De omgeving ziet er daar uit alsof het niet zo vaak koud is.
    edited January 2012
    Leuk Udo maar je bent dan fossiele plastic aan het omzetten in fossiele diesel. Normaal gaat het plastic bij de AVR de verbrandingsoven in op een glasbed van 1500 graden en dan verbrand werkelijk alles. Die gast zit met een lage temperatuur van 400 graden de zaak een beetje aan de kook te brengen waardoor dioxines en chlorides zomaar de lucht in gaan. Zwaar kankerverwekkende bezigheid mijnsinziens.

Het hele proces is echter wel lucratief. je maakt van 100 kilo plastic 95 liter diesel. Nu kost 1 kilo HDPE scrap ongeveer 80 cent per kilo dus dan heeft het geen zin maar ik zou me voor kunnen stellen dat je zelf plastic zakken e.d. in gaat zamelen of ophalen bij de gemeentelijke stort plaats en dan ga je geld verdienen.

Voor het milieu hoef je het zeker niet te doen.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited January 2012
    [QUOTE=easy rider;63447]Die gast zit met een lage temperatuur van 400 graden de zaak een beetje aan de kook te brengen waardoor dioxines en chlorides zomaar de lucht in gaan. Zwaar kankerverwekkende bezigheid mijnsinziens.
    Foute aanname, HDPE en PPE wat wordt aangeraden, zijn chloor en zuurstof vrij volgens mij,
    enkel koolstof en waterstof zitten daarin...
  • carl PPO Addict
    edited January 2012
    Het omzetten van kunstof in olie lijkt met wel interesant, op voorwaarde dat er geen giftige stoffen vrij komen ,maar als dit wel proper kan door alleen bepaalde soorten plastics te gebruiken , denk ik waarom niet.

Beter een omgezette plastiek fles in mijn tank , dan diezelfde fles die na 50 jaar in het milieu ,en op het laatste als microdeeltjes in het lijf van mijn kinderen omdat ze nog een stukje schaarse vis hebben kunnen bemachtigen .

Dan worden de plasticeilanden in de zeeen misschien ook wat minder.:?
  • udoudo Super Moderator
    edited January 2012
    En zijdelings aan olie, maar meer aan 'zo kan het ook' gerelateerd deze video: http://www.youtube.com/watch?v=qnrCoPeEJEg

Er staan best geinige metertjes in die de verwarming van de eerder genoemde olie kunnen beinvloeden.
    Interessant voor Ed?
    Meer info is welkom... :-)
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2012
    Wat ik wel vreemd vindt is dat de fuel-pump inlet meestal warmer is dan de heater-output...da's verdomde knap gedaan ;)
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2012
    [QUOTE=udo;63485]Er staan best geinige metertjes in die de verwarming van de eerder genoemde olie kunnen beinvloeden.
    Interessant voor Ed?

Yak, zulke meters wil je toch niet zien op je mooie dashboard. Dat kan veel mooier.
    ER, heeft een mooie cockpit.

Bij mij staat het in de planning, om een mooi LCD schermpje in te bouwen, waar alles op is af te lezen. Alleen eerst zorgen dat de Caddy technisch weer in orde is, er gaat de laatste tijd veel defect aan die huifkar.
    edited January 2012
    [QUOTE=CaddyEd;63540]....er gaat de laatste tijd veel defect aan die huifkar.
    Midlife crisis! ;)
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2012
    [QUOTE=Man@work;63547]Midlife crisis! ;)

Begint dat nu al :eek: ..... ja de 40 nader ik bijna.
    edited January 2012
    :roll: nou en? ik wordt volgende week 40 en ben nog niet op de helft :mozilla_tongue::mozilla_tongue:
    edited January 2012
    Midlife crisis ????????

Das een luxe als je al eens een flinke burn-out gehad hebt ;)

Midlife crisis voorkomen? Gewoon een sportauto kopen, chickie der in van een jaar of 25 en gaan met de banaan, don't worry about the color. :mrgreen:
Sign In or Register to comment.