Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Wetenschappelijke studie over PPO's

edited February 2006 in Inleiding PPO
Bestaan er eigenlijk al wetenschappelijke studies omtrent het gebruik van PPOs . Ga er misschien een paper over schrijven en het zou handig zijn als er al info over bestaat. :P

Comments

• MBLe PPO Burner
    edited October 2005
    Daarvoor moet je in Duitsland zijn. Er zijn universiteiten (met name ook Fachhochschulen) in Beieren (en ander regio's) die daar nogal actief in zijn.
    Gewoon even op internet zoeken denk ik. Kun je gelijk je duits oefenen.
  • Marco PPO Wannabe
    edited October 2005
    Volgens enkele collega's zou het verbranden van PPO meer schadelijke stoffen opleveren als t verbranden van diesel, dat was schijnbaar op tv geweest en dat had in een of ander testrapport gestaan. Ik vraag me dus af of t niet ging om verbranding van Biodiesel ipv PPO.

Dus als er een rapport beschikbaar is van een of ander hoog aangeschreven test instituut (of meerdere, laat ze graag veel lezen :)) wat aantoont dat verbranding van PPO minder schadelijk is als van diesel zou ik dat graag ontvangen
  • Santana PPO Newbie
    edited February 2006
    Toevallig kwam ik dit gisten tegen.
    Erg interessant stuk.
    Helaas waren de uitstoot metingen voornamelijk voor Biodiesel,
    maar PPO wordt er ook zeker vermeld!!!

http://statbel.fgov.be/studies/ac410_nl.pdf

Het gebruik van koolzaadolie en gebruikte
    frituurolie voor transportdoeleinden

Chris Blommaert
    Tim Vernaillen

FACULTEIT INGENIEURSWETENSCHAPPEN