Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

rijden op gebruikte olie

koen PPO Newbie
edited November 2011 in Olieen
Hallo,

Ik rij ongeveer een jaar met gebruikte frituurolie.Heeft iemand anders hier ook ervaringen mee en eventueel tips?

Koen

Comments

• browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2005
    Ik zelf niet, maar in verschillende andere onderwerpen wordt daarover verteld. Zoek maar eens naar WVO. Dat is vakjargon voor oude olie. (WVO=waste vegetable oil)
    Zorg wel voor goede filtering heb ik begrepen!
  • pieter PPO Master
    edited November 2005
    Ik ben ook zeer geinteresseerd in de ervaringen met WVO, ik kan het in Duitsland kopen voor 0.45E per liter (gefilterd) maar op het Duitse forum lees ik toch wel bezwaren tegen het rijden op WVO.
    Dan heb ik het niet over de zouten e.d. maar over het verslijmen van het spul, ook zouden er nogal agressieve zuren in zitten.
    Wie weet meer over dit probleem of heeft er ervaring mee.
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2005
    Pieter: Een Zwitsers bedrijf dat zeer professioneel gebruikte olie schoonmaakt is blij dat ze het nu (sinds kort) mogen mengen met vers geperste PPO. Hun olie is nu niet alleen gefilteerd, maar ook schoon "gewassen".
  • koen PPO Newbie
    edited November 2005
    Weet er niemand hoe je gebruikte olie het best kan "wassen "of reinigen.ik meng het met petroleum en laat het enkele weken bezinken en pomp het daarna door een dieselfilter zoals er een in mijn auto staat
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2005
    Veel fijner filteren is wel nodzakelijk geloof ik. Filters van 1 mu worden vaak gebruikt geloof ik.
  • 58willy PPO Newbie
    edited November 2005
    Hallo
    Voor filtervlies 1 micron, bekijk daar eens, ik heb er zo ook besteld
    http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=8010662947&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWN%3AIT&rd=1

gr
    willy
  • pieter PPO Master
    edited November 2005
    Hoe het gaat weet ik niet maar ik lees wel dat veel duitsers een centrifuge gebruiken voor het reinigen van hun WVO.
    Worden ook weleens aangeboden op www.poelforum.de
  • Martijn PPO Addict
    edited November 2005
    centrifugeren is een manier om vloeistoffen van verschillende dichtheid te scheiden. in feite hetzelfde principe als bezinken, alleen door de hogere centrifugaalkrachten gaat het veel sneller en beter. wordt in scheepvaart gebruikt om water (purifier) of vaste deeltjes (clarifier) van gasolie of smeerolie uit te filteren. werkt goed!
  • toshiba PPO Newbie
    edited November 2011
    [QUOTE=koen;5030]Hallo,

Ik rij ongeveer een jaar met gebruikte frituurolie.Heeft iemand anders hier ook ervaringen mee en eventueel tips?

Koen
    Hallo met welke wagen rijdt u ? en lukt het echt om op gebruikte frituurolie te rijden ?
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2011
    Zoekfunctie gebruiken Toshiba, dan hoef je deze (domme) vragen niet te stellen.
    En lijkt het ook dat je tenminste intresse hebt in de materie.
  • mennomenno Webmaster
    edited November 2011
    En dit draadje is gesloten. Het heeft niet zo veel zin om een draadje uit 2005 (zijn we al zo lang online?) nieuw leven in te blazen...
This discussion has been closed.