Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)
Hoog tijd voor m,n peugeot om ook aan de ppo te gaan.
Hopelijk lukt ,t zo simpel als mogelijk is, ww,tje erin en klaar.
Maar als iemand een adresje weet waar ik m,n verstuivers kan laten aanpassen, dan zou ik dat uiteindelijk ook doen.
Ideetjes waar ik m,n spullen het beste kan kopen?
Comments
Maar als iemand een adresje weet waar ik m,n verstuivers kan laten aanpassen, dan zou ik dat uiteindelijk ook doen.
Ideetjes waar ik m,n spullen het beste kan kopen?
PB Easy Rider, die weet het vast wel. Succes.
als je deze topics leest kom je er wel:
http://www.ppo.nu/forum/f47/1-tank-voorbeeld-ombouwverslag-peugeot-205-1-8d-xud7-872/
http://www.ppo.nu/forum/f47/ombouwverslag-citroen-berlingo-combi-1-9-uit-2000-a-2942/
http://www.ppo.nu/forum/f47/ombouwverslag-xsara-1-9d-break-1311/
succes!
Je kunt voor je verstuivers ombouw setjes bij Elsbett kopen, heb ik zelf ook gedaan en heb de verstuivers bij van der Peijl om laten bouwen.
Tja, ik ben al onder de kap gekropen.
Heb al vastgezeten tussen de boschpomp.
Maar die blokcode kan ik niet vinden.
Op aanraden van Raaf ben ik ook opzoek gegaan naar onderdelen op de Elsbett site. Maar de webshop ligt daar in alle talen plat.
Ook ben ik vastberaden om op 100% ppo te gaan rondtuffen, maar het idee om dat slechts met een simpele ww te doen lijkt nu, na het lezen van het schema van de mengverhoudingen in de verschillende maanden, niet haalbaar. Of toch!!???
Heeft iemand een idee waar ik m,n blokcode kan vinden, en\of er een webshop is die niet plat ligt?
Is er een goed schema denkbaar om met een 1-tanksysteem toch 100% ppo te rijden?:confused:
Ik voel me nu al heel erg groen met al m,n vragen.
als er een boschpomp opzit. dan maakt het niet uit of het dw8 of xud is. Kunt ook beginnen met lezen :mozilla_cool: zie de links die ik je doorgegeven heb en kijk daar de kunst van af.
trek je conclusies en post je vragen. bijna alle antwoorden staan er al in.
Om nu gelijk je verstuivers te vervangen....why? dat geld kan je beter stoppen in de overige onderdelen die je nodig hebt is mijn mening.
Is het een 1.9Diesel?,,,dan kan het een xud9 of een dw8 zijn.
Xud9 zijn zo tot eind jaren 90 gebruikt. Rond 1998 kwam de DW8 ook op het toneel. XUD9 heeft normaal gezien een volledig aluminium kleppendeksel. Kd8 met 3 boutjes vast. DW8 heeft op het alu kleppendeksel nog een klein plastic kleppendekseltje zitten...beetje vierkant...meer naar de kant vd distributie zo zie je dan dan door het plastic inlaat spruitstuk zitten daaronder op het kleppendeksel. Zo herken is ze normaal gezien het snelst.
1.8D is sowiezo een XUD7 dan.
Khoop dat je er wat aan hebt.
Greetz v een mede zeeuw
Op die manier kan er dan over m,n schouders worden meegekeken.
Het liefst bestel ik morgen al wat onderdelen hoewel de elsbett-site wil niet echt meewerken. Ik klik "webshop"-"peugeot"-"partner" en vervolgens geeft,ie een error.
Zolang de peugeot niet is omgebouwd ben ik veroordeeld om diesel te stoken met m,n citroen berlingo.(lucaspomp).
Die ga ik dus gelijk verkopen zodra ik een echte ppo-burner ben.
ps; het is een 1.9 fury.
dw8 heeft groot plastic cover zie de citroen van soapwater, zelfde blok.
1-tank, is mixen (bij 10g/C en lager)
2-tank is 100% rijden
Wil je zekerheid, neem dan via Ruud dat (aangepaste) VW kitje over zoals hij aanbiedt.
Ik neem aan dat ik met die info. m,n spullen kan bestellen.
Het doel is om op 100% ppo te rijden, dus als niemand een idee heeft hoe ik dat met een 1-tanksysteem kan verwezelijken dan word ,t een 2-tanksysteem.
ps: foto,s ga ik uploaden zodra ik weet hoe dat moet.
kost wat maar heeft ook zijn voordelen waaronder "garantie".
Echter ook Elsbett raadt aan om te mixen bij lage temperaturen.
Dat een 1-tank systeem goed te doen is, kan je uit die links halen die ik je gegeven hebt.
Jouw blok verschilt alleen in de kop met de XUD7 of XUD9 blokken.
als 1-tanker heb ik er zo'n 3 ton en inmiddels 4 winters mee achter de kiezen.
heb je al eens nagedacht over welk budget je er voor over hebt?
wat geeft de teller aan?
kom maar op met die foto's van je ombouw :mozilla_tongue:
succes!
Het duurde even want foto moest eerst over America reizen.
Ik mis em ook, wassup?
Tim
PEUGEOT-PARTNER-1,8 D/1996-00/XUD7 (A9A)/4cyl./1769ccm/43kW/58,48PS/BHP/4600min-1/LUCAS/RP/NO-Tank
PEUGEOT-PARTNER-1,9 D/1998-02/DW8/L3 (WJZ)/4cyl./1868ccm/51kW/69,36PS/BHP/4600min-1/BOSCH/RP/1-Tank
PEUGEOT-PARTNER-1,9 D/1998-02/DW8/L3 (WJZ)/4cyl./1868ccm/51kW/69,36PS/BHP/4600min-1/LUCAS/RP/NO-Tank
PEUGEOT-PARTNER-1,9 D/1999-05/DW8 (WJY)/4cyl./1868ccm/51kW/69,36PS/BHP/4600min-1/DELPHI/RP/NO-Tank
PEUGEOT-PARTNER-1,9 D/1996-00/XUD9Y (DJY)/4cyl./1905ccm/50kW/68PS/BHP/4600min-1/BOSCH/RP/1-Tank
PEUGEOT-PARTNER-1,9 D/1996-00/XUD9Y (DJY)/4cyl./1905ccm/50kW/68PS/BHP/4600min-1/LUCAS/RP/NO-Tank
PEUGEOT-PARTNER-1,9 D/1996-02/XUD9A (D9B)/4cyl./1905ccm/51kW/69,36PS/BHP/4600min-1/LUCAS/RP/NO-Tank
PEUGEOT-PARTNER-2,0 HDi/1999-05/DW10TD (RHY)/4cyl./1997ccm/66kW/89,76PS/BHP/4000min-1/BOSCH/CR/2-Tank-SE2023
Weet je ook waar ik de uileg van die afkortingen kan vinden?
Enne...een heel leger doktoren met je bezig?....beterschap kerel.
Hopelijk ben je snel weer een beter.
Beterschap,
Tim
Gewoon PPO blijven breathen...komt alles goed...beterschap!
Ingmar
Greetz!
Ze zijn druk op zoek naar de oorzaak, maar kunnen de goede motorcode niet bij me vinden;) Mag vanmiddag weer naar het ene (de zoekers) en vrijdag naar het andere ziekenhuis (de behandelaars van een gedeelte)...:(
1000 liter arachideolie ingekocht
Dit weekend gaan we 3 ibc,tjes opstellen zodat er in 2 stappen gefilterd kan worden.
Op aanraden van Raaf eerst door een spijkerbroek.
Voor de 2de stap heb ik 3 kaarsfilters in serie gezet 10mu, 5mu en als laatste natuurlijk 1mu.
Een ding zit me echter niet lekker, de 1mu fiter combinatie met de poelheizer is zo groot dat ik ,m niet dicht bij de brandstofinjectiepomp kon inbouwen.
Op deze manier gaat ,t telang duren voor de warme ppo de pomp bereikt.
Op deze manier gaat ,t telang duren voor de warme ppo de pomp bereikt.
In een Elsbett kit zit helemaal geen Poelheizer.
De klemband die om de brandstoffilter gaat bedoel je waarschijnlijk.
Neen, ik bedoel wel degelijk DUNNER, dan bevat deze MINDER PPO en verlies je dus minder door de afstand... maar dan moet het onder meer druk zijn dan voorheen.