Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

De verhouding van boer Peter.

Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
edited April 2011 in Olieen
Van vorig najaar heb ik nog wat jerrycans GPO staan.
(gefilterd

Comments

• suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2011
    edit: niet goed gelezen.......

maar ik denk 30% max

Ton
  • wodanwodan Super Moderator
    edited April 2011
    Opwarmen tot 25° of meer, 10% BP erbij en je zal kunnen filteren.
    Koud bijmengen gaat nooit zo goed zijn als op een normale temp.

(In donkere bidon in de zon zetten gaat ook al helpen, op een terrasje,
    dak(goot), plaatsen genoeg ;)
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2011
    Maar waarom je al gefilterde olie nogmaals door een 1mu filter heen wilt hebben snap ik niet.
    Voor zover ik weet filtert iedereen al op 1mu.

Zou je me dat eens uit willen leggen?

gr Ton
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited April 2011
    Idd 30% is echt wel het matje.

Mijn verhouding met Boer Peter is ook erg goed te noemen vooral in de winter als de temperaturen flink onder nul gaan dan wil ik ook nog wel eens tot 30% gaan. Als het warmer wordt neem ik weer afscheid van Boer Peter.

Om te filteren op 1Mu is vaak 5% al voldoende.
  • NiekNiek Super Moderator
    edited April 2011
    Ton,
    Als je zomerGPO swinters laat staan, komt het nooit meer goed: Opnieuw filteren is het devies. Als het 2N olie is kan je het gewoon ruilen. Hoef jezelf niet te kliederen.
    Niek
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2011
    @ Niek,

Zou het voldoende zijn als ik het met 20% van boer Peter door een 1 mu filter pers?
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited April 2011
    M@W
    Persen is altijd slecht met GPO. Het adagio is: geduld, geduld, geduld. Ik heb het vroeger ceel gedaan: mengen met boer peter en daarna filteren. Het werkt, mits je geen druk uitoefent, 1 meter waterkolom is genoeg. Je filters zullen snel dichtlopen. Probeer het maar.
    Niek
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2011
    [QUOTE=Niek;60426]Ton,
    Als je zomerGPO swinters laat staan, komt het nooit meer goed: Opnieuw filteren is het devies. Als het 2N olie is kan je het gewoon ruilen. Hoef jezelf niet te kliederen.
    Niek

[QUOTE=Drivertje;60437]M@W
    Persen is altijd slecht met GPO. Het adagio is: geduld, geduld, geduld. Ik heb het vroeger ceel gedaan: mengen met boer peter en daarna filteren. Het werkt, mits je geen druk uitoefent, 1 meter waterkolom is genoeg. Je filters zullen snel dichtlopen. Probeer het maar.
    Niek

Alle PPO die ik in NL in de Benz gegoten heb komt van 2N.
    Dat wordt dan ruilen, zonder :cry:.
  • NiekNiek Super Moderator
    edited April 2011
    Zo simpel is dat.
Sign In or Register to comment.