Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Prijs ruwe gpo

jgdenholjgdenhol PPO Master
edited March 2011 in Olieen
Heren,

Al even geen berichtjes geplaatst op ppo.nu omdat alles verder goed gaat en er niet veel bijzonders te melden valt zo.

Van de winter kon ik mijn arachideolie niet filteren, nu weer wel. De hele voorraad is op.
Van mijn visboer kreeg ik meestal 40 liter per week gratis en voor niks. Zo lang ik maar elke week vis bij hem kocht als ongeschreven (en onuitgesproken) wet ;-)

Dit jaar echter nog helemaal niets gekregen van hem, hij krijgt er een goede prijs voor zegt ie. Dus ik een aantal keren gevraagd en uiteindelijk ook maar gevraagd hoeveel hij er dan per liter voor krijgt.

60 cent per liter!!!

Zijn inkoopprijs van arachideolie is ook hoger dan anders volgens hem. Hij ververst iedere dag zijn olie en die is dus normaal van prima kwaliteit.

Is deze prijs herkenbaar of slaat dit helemaal nergens op?

Groeten,

Johan.

Comments

• ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2010
    Johan,
    Voor mij totaal niet herkenbaar en slaat zoals je zelf al aangeeft nergens op. Mijn loempiabakker zit rond de 20 ct liter en de visboer betaal ik 25 ct..ze zijn allebei tevreden.

grtz,
    Ingmar
  • NiekNiek Super Moderator
    edited May 2010
    Johan,
    De prijzen die Ingmar noemt zijn reeel. Bij jou visboer moeten andere argumenten meespelen.
    Zijn arachide olie is inderdaad iets duurder geworden (10 cent per liter) maar de marktwaarde van gebruikte olie is niet gestegen.
    Niek
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2010
    Zowel de visboer als loempiabakker gebruiken soya, die van de visboer is beduidend schoner, de loempia bakker heeft meer bezinksel in de vorm van zwarte verbrandingsresten. De visboer heeft alleen stukjes paneerresten van de kibbeling.
    De arachideolie die ik in de "oliebollenmaanden" ophaal is gratis...de bakkers zijn er blij mee dat ik het elke week weghaal, alhoewel 50 liter per kraam niet echt rendabel is...maar goed...de oliebollen die ik dan mee krijg smaken er niet minder om.

Grtz,
    Ingmar
  • pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
    edited February 2011
    vandaag 15-02-11 weer bij mijn supplier geweest (visboer),... had slecht nieuws voor mij.
    Was een vetboer bij hem geweest die er wel 50 cent per liter voor wilde geven, en ik betaalde hem altijd 20 cent , maar omdat ik het altijd netjes optijd kom afhalen mocht ik het voor 40 cent per liter in de toekoms blijven komen ophalen.

dus 2n etjes,.... houd rekening met een prijs verhoging.
    edited February 2011
    Dit zijn de bekende trucks van de vetboeren om hun oude klanten weer terug te krijgen. 50 cent voor ruwe GPO is natuurlijk belachelijk. Voor die prijs kunnen ze een schip met versie PPo uit indonesie laten komen of een schip met kant en klare suikerriet methanol.
    In de brandstoffen markt, moet je ervan uitgaan, dat de basisprijs van brandstof altijd rond de 50-60 cent per liter zit. De rest is transport, accijns, btw, etc.
    Als er 50 cent per liter wordt geboden aan de visboer is dat natuurlijk een eenmalige actie.
    Dit soort berichten ook uit meerdere plaatsen in Noordholland gehad. Leveranciers blijven ons toch trouw voor dezelfde prijs. Met name om de correcte afhandeling.
    Niek
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2011
    Met kerst, vragen aan een oliebollen bakker voor zn olie. Hoeveel geef je? ik: 20ct. Nee zegt zn vrouw, das veeels te weinig..want we krijgen 40ct de liter....maar geef toch maar je nummer....2weken terug..staat die man voor mn deur. Wil je het nog hebben?...en toen kwam ie het nog netjes brengen ook, voor 20ct de liter. Ja, dit vond hij makkelijker want dan kon hij het brengen wanneer hij wilde.... of het zo is, of dat de ander toch minder bood...geeen idee... maakt ook niet uit..iig welkom. Wel redelijk dikke olie trouwens.

Greetz!
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2011
    hoi Fury,

Soms zit het mee .......:p.

Herman
    300SD
    250D
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited February 2011
    [QUOTE=fury;59755]...Hoeveel geef je? ik: 20ct. Nee zegt zn vrouw, das veeels te weinig..want we krijgen 40ct de liter....

Wijven moeten zich niet bemoeien met zaken. Voor je het weet ben je al je poen kwijt en heb je de hele hut vol met waardeloze meuk staan die zij dan "accessoires" noemen.

Mijn laagste inkoop prijs is overigens 18 cent en hoogste inkoop prijs 35 cent.
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited February 2011
    [QUOTE=fury;59755]Met kerst, vragen aan een oliebollen bakker voor zn olie. Hoeveel geef je? ik: 20ct. Nee zegt zn vrouw, das veeels te weinig..want we krijgen 40ct de liter....maar geef toch maar je nummer....2weken terug..staat die man voor mn deur. Wil je het nog hebben?...en toen kwam ie het nog netjes brengen ook, voor 20ct de liter. Ja, dit vond hij makkelijker want dan kon hij het brengen wanneer hij wilde.... of het zo is, of dat de ander toch minder bood...geeen idee... maakt ook niet uit..iig welkom. Wel redelijk dikke olie trouwens.

Greetz!

snap ik dat het redelijk dikke olie, is het is ook wel een beetje fris buiten he!
    arachide stold momenteel nog, wij krijgen het ook bijna masief geleverd. :-)
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2011
    [QUOTE=Drivertje;59767]...wij krijgen het ook bijna masief geleverd. :-)
    Dat stapelt toch lekker makkelijk? ;)
  • pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
    edited February 2011
    sh?t..... vandaag al bij de 3e visboer geweest om te vragen,.... ze krijgen allemaar tussen 45 en 55 cent per liter.

nou ja nog maar even verder zoeken.
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited February 2011
    die hoge prijs is allen om van je af te komen .
    dat krijgen ze echt niet .
    zelf hou ik altijd max 20 cent aan.
    anders haal ik het wel ergens anders.

heb deze winter weer een olie bollen bakker voor me gewonnen.
    hij had een afhaler en wilde die niet kwijt.kon wel af en toe een kannetje krijgen.
    bij na vraag hoe veel die ander er voor betalen moest hij lachen .
    dus heb hem een bod gedaan en nu is het van mij .
    dyssie
    edited February 2011
    Doe ook wel mn best ze tevreden te houden... soms dan rij je dus wel eens ruim 150km voor 1 vaatje... meestal wel 3 overigens. (150-400L meestal)...maar wel goeie olie en nette prijs. En ben zelf ook goeie klant bij hun.

Greetz!
    edited February 2011
    [QUOTE=fury;59778]... soms dan rij je dus wel eens ruim 150km .......en ben zelf ook goeie klant bij hun.

Hoi Fury,

Dat moet dan wel een 1-** restaurant zijn ;).

Herman
    300SD
    250D
    edited February 2011
    Zeker lekker!! :D
    edited March 2011
    Ik kreeg vandaag bij mijn visboer te horen dat hij voor zijn sojaolie nu 30% meer moet betalen dan vorige week vanwege het feit dat een groot deel van de sojaoogst mislukt zou zijn.

Derhalve wil hij dat ik nu ook 30% meer ga betalen voor de olie.

Heeft iemand hier al van gehoord?

Ik kan alleen dit stuk vinden maar dat gaat over het mislukken van de oogst eind 2009.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2011
    Eric,

Zoek maar eens op Soybean price. Er is weer tumult in het midden-oosten. Geeft ook maar weer eens aan hoe afhankelijk we daarvan zijn.

Maar 30% ineens vind ik wel heel veel.

Tim
  • NeoNeo PPO Addict
    edited March 2011
    Met het stijgen van de gewone brandstofprijzen, dieselprijzen zal ook de marktprijs van GPO stijgen?

Zelfs bij de lokale Aldi is he van 1 euro nu weer naar 1,29 gegaan. Ook zo'n beetje 30% dus...
    Of ze zijn ergens op de vingers getikt want volgens mij is er een of andere prijsafspraak dat supermarkt olie niet meer veel goedkoper dan diesel mag zijn...

edit; het zal alleen de vraag zijn of hij het ook aan jou gaat vertellen als zijn inkoopprijs weer zakt...
    edited March 2011
    [QUOTE=Neo;59922].....prijsafspraak.....

Hoi Neo,

Dat denk ik ook ;).

Herman
    300SD
    250D
    edited March 2011
    waar hebben de grote corporate presidents nou nu tegenwoordig geen prijsafspraken over gemaakt? En af toe komt het boven..bla bla in de media en betalen ze aantal miljoenen...en dan gaan ze weer lekker zo door...na opruimen van het lek natuurlijk. Eerlijk is het niet..maar that's life in deze moderne wereld. Worden we weeral eens genaait..benieuwd of mn olie leveranciers mn olie prijs wel voldoende blijven vinden!

Greetz!
  • wodanwodan Super Moderator
    edited March 2011
    Er wordt zwaar gespeculeerd op aardolie (omdat er 2% van de productie van de beste olie nu in onzeker gebied ligt) en bijgevolg volgen alle ander olieen enzo ook... straks wordt alle eten weer duurder en zakken zal het niet meer doen daarna.
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited March 2011
    Ook bij ons beginnen de visboeren te klagen over de prijs. En de reguliere vetveredelaars bieden zeer hoge prijzen. Zelf heb ik het idee dat er ruimte is voor 1 biodiesel opwerkingsfabriek, maar er zijn er twee, ze zijn lijkt het nu bezich uit te vinden wie de langste adem heeft. Daarna zullen de prijzen wellicht weer inzakken.
    Maar fijt blijft dat er veel geboden wordt. Natuurlijk dat dat effect heeft op de prijs die iedereen moet gaan betalen.
    edited March 2011
    [QUOTE=Tim;59919]....Maar 30% ineens vind ik wel heel veel....

Idd. Maar die prijsverhoging is al een tijd aan de gang en is volgens deze site niet iets van de laatste tijd.

Periode Augustus 2010 tot en met Januari 2011

Sojaolie + 40,42%
    Zonnebloemolie + 34,11%
    Raapzaadolie + 18,17%
    PindaOlie + 34,03%

Enz, enz. Maar nergens is te vinden dat er ergens een oogst mislukt is en de verhoging van de afgelopen maand is gemiddeld 6,3% geweest en dus niet 30%. Ik vertrouw mijn visboer dus ik ga er vanuit dat hij door zijn leverancier in de maling genomen wordt.
    edited March 2011
    Voorlopig lijken de forse verhogingen van de prijzen voor de visboer op sprookjes. Mijn visboeren laten het mij altijd weten als er een prijsverhoging geweest is. Zij kopen meestal tussen de 2000 tot 3000 liter ineens. Laatste prijsverhoging was van twee jaar geleden (+ 10%).
    Er is wel wat aan de hand op de globale voedselmarkt: alles wordt duurder. Eeen beetje door schaarste en een beetje door speculatie (zegt men). Verhogingen met 30 procent of meer: geen sprake van.
    Ik denk, dat door de gekte op de aardoliemarkt, de prijzen voor alternatieve brandstoffen ook zullen stijgen, en daardoor ook de prijzen voor grondstoffen voor alternatieve brandstoffen.
    Wij (2N) kijken de ontwikkelingen nog even aan.
    Niek
Sign In or Register to comment.