Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

dompelpomp

kristof PPO Burner
edited July 2010 in Filteren van GPO
Hallo,

zijn er mensen die een dompelpomp gebruiken die juist klein genoeg is om langs de bovenkant van een 1000 liter IBC te laten zakken om zuivere PPO te tanken?
De opening is 140 mm. Ik had een gewone centrifugaal mazout pomp maar deze moest ik altijd opvullen. Ik wil van het geknoei af en zoek dus een echte dompelpomp die ik dus helemaal in de olie wil laten zakken. Ofwel misschien de SK23 pomp:
SK23
zo ver ik duits begrijp is dit ook een zelfaanzuigende pomp. Dus hoef ik niet op te gieten?

Comments

• Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2010
    Mijn boormachine pompje zou ook zelfaanzuigend moeten zijn maar dat werkt in mijn (ppo)geval niet.
    Dus heb ik op het hoogste punt van mijn aanzuigleiding een handbalgje geplaatst waarmee ik de lucht uit de gehele aanvoerleiding pomp.
    (zoek maar op thuistap)

Misschien is dat ook te combineren met de pomp die jij bedoelt.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2010
    Kristof,

Die heb ik ook maar "Erstmalig sollte die Pumpe aufgefüllt werden" -De eerste keer moet de pomp gevuld worden....dit geldt trouwens ook voor de tweede....derde..zolang die niet lucht opzuigt. Maar pompen doet ie prima:p Ik ben wel in de voet van de aanzuigleiding een terugslagklep geplaatst.
  • kristof PPO Burner
    edited July 2010
    Hallo,
    bedankt voor e reactie's. Dit soort pomp heb ik al ingmar. Bedankt voor de uitleg. Ik dacht dat ze misschien de eerste maal moest opgegoten worden en dan voor de rest wel zelfaanzuigend was.
    Onder zelfaanzuigend begreep ik dat je een leiding in een vat steekt, pomp opzetten en deze zuigt zelf de olie op door de leiding.
    edited July 2010
    Nee Zelfaanzuigend wil nog niet zeggen dat hij ook de lucht eruit zuigt...ze zult hem toch wel moeten vullen met een vloeistof, dit is een eigenschap van alle centrifugaalpompen.
  • kristof PPO Burner
    edited July 2010
    Ik dacht dat de SK23 een tandwielpomp was die dus ook lucht kon aanzuigen.
    Dan moet ik verder zoeken naar een geschikte betaalbare pomp die wel volledig zelfaanzuigend is.
  • carl PPO Addict
    edited July 2010
    Ik gebruik een pneumatische membraampomp voor al mijn pompwerkjes .
    http://www.hollandairpumps.nl/wilden-advanced-kunststof-pompen/wilden-p100-13-mm-1-2/

Deze pomp is geheel zelfaanzuigend , het nadeel echter is dat je altijd perslucht bij de hand moet hebben , dus als je op verplaatsing moet werken moet je dan altijd je compressor meezeulen .

Ik heb ook al gezien dat er electrische varianten zijn op vershillende botensites ,deze zijn dan op 12 of 24 volt
    Hand- / elektrische membraampomp

wat deze doen met gpo , daar het ik geen ervaring mee,maar als de terugslag kleppen kogels zijn , lijkt me dat geen probleem.

nadeel is dat membraampompen meestal wel duurder zijn ,maar soms vind je ze ook op 2dehand sites.

grtjs carl
    edited July 2010
    Carl,

Als ik vragen mag...wat kost nou zo'n beetje zo'n pneumatische pomp ?
  • carl PPO Addict
    edited July 2010
    Igmar

Ik heb de mijne indertijd op marktplaats of andere 2dehandssite gekocht, ik dacht voor rond de 100 euries en deze zag er nog nieuw uit .

heb de pomp denk al wel ongeveer denk -+6jaar en deze heeft nog nooit gefaald , terwijl deze zowel soms diesel en gpo moet verpompen .

al bij al was die 100 eurie voor mij het zeker waard.

de nieuwprijs van deze pomp gaat rond de 500 euries gaan, denk ik.

ik heb hier een site en vergelijkbare zoal de mijne moet hier 451 kosten.

Perslucht dubbelmembraanpomp - KAISER+KRAFT

grtjs carl
  • NeoNeo PPO Addict
    edited July 2010
    Ik gebruik zo'n boormachinepompje van Conrad (rode) +- 80 cm slang eraan en die doet het perfect, ook met lucht in de slang. Gebruik een dikke doorzichtige slang.

Geen idee hoeveel jullie verpompen maar voor mij is deze snel zat.
Sign In or Register to comment.