Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Tanken in het Zwarte Woud

CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
edited June 2010 in Olieen
Ik ga in juni op vakantie naar Duitsland in het zuiden van het Zwarte Woud. Ik kijk er al naar uit. Alleen heb ik dit keer geen zin om heel de wagen vol te stouwen met jerrycans. In mijn 2e-tank gaat ca 120 liter. Als ik het zo bekijk is dat net te weinig voor heel de vakantie(heen- terugreis en rondritten).

Ik wil in het Zwarte Woud dus KZO of GPO gaan tanken. Nu heb ik op www.rerorust.com al twee rapsöl tankstations gevonden.

Nu ben ik benieuwd of daar in de buurt iemand is die eventueel ook GPO verkoopt. Of anders dus ervaringen met deze twee tankstations die ik heb gevonden: Bio Tanke Lörrach en MäcTank

Comments

• Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2010
    Wij komen een paar keer per jaar in Lörrach en omstreken.
    (Woman@work heeft er 20 jaar gewoond)

Helaas ben ik er nooit op Pöl heen gereden.

Eric Zwiep komt ook regelmatig in die regio wie weet kan hij je helpen aan een adresje. Misschien zelfs net over de grans in Frankrijk.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2010
    euhm, ff snel, die in freiburg is opgeheven....ooops, je mag daar met je wagen vrees ik ook niet meer komen...zwiep in iedergeval niet meer :evil: umweltzone :confused:
    verder langs de A5 offenburg? en in centrum daarvan. c'est tout zover ik weet.....biodiesel is er wel en die is nu goedkoper als de dino
  • udoudo Super Moderator
    edited February 2010
    [QUOTE=ericzwiep;54951]euhm, ff snel, die in freiburg is opgeheven....ooops, je mag daar met je wagen vrees ik ook niet meer komen...zwiep in iedergeval niet meer :evil: umweltzone :confused:
    verder langs de A5 offenburg? en in centrum daarvan. c'est tout zover ik weet.....biodiesel is er wel en die is nu goedkoper als de dino
    Qua biodino: is dat algemeen zo in Duitsland?
    edited February 2010
    udo, rij er gewoon heen....oke :mozilla_innocent:
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2010
    Uhhm, aha, ok
    edited March 2010
    De binnenstad van Freiburg is zo goed als auto arm: parkeer je auto buiten de umweltzone en neem een tram naar het centrum.

Prachtige oude binnenstad waar het riviertje de "Dreisam" in vele open gootjes door de straatjes in het oude centrum stroomt.
    Trek maar minstens een dag voor het centrum uit.
    Ten noorden van Freiburg ligt vlak bij de spoorlijn een plaatsje met een grappige naam.
    Altijd een leuke foto bij het plaatsnaambord van het dorp waar [EMAIL="woman@work"]woman@work[/EMAIL] 20 jaar gewoond heeft.
    edited June 2010
    Ed,

via deze link kun je zien dat je even ten noorden van het Schwarzwald bij Kehl kunt tanken.
    Ook vlak voor de Zwitserse grens kun je tanken in Lörrach.

Maar met jouw mega tank zul je toch wel genoeg hebben voor de hele vakantie?

De prijzen in Duitsland zijn niet misselijk zeg!

Via www.oliomap.com kun je zien of je net aan de andere kant van de Rijn in Frankrijk kunt tanken. In Frankrijk is de dino in iedergeval ook goedkoper dan in Duitsland.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2010
    [off-topic]

Ton,

Hier kun je wat adressen in Zuid Frankrijk vinden....Oliomobile 2.0 - Oliomap

Grtz,
    Ingmar
    edited June 2010
    op zoek naar een adres in Frankrijk ben ik via oliomobile bij www.oliomap.com trecht gekomen.
  • NiekNiek Super Moderator
    edited June 2010
    Probeer dit eens: sms service van onze duitse vrienden: Tankstellen unterwegs abfragen - Pflanzenöl statt Diesel
    edited June 2010
    Ja, bedankt voor de info. Met de "Pflanzenöl-Tankstellen in Deutschland" site was ik al bekend. Maar aan Frankrijk had ik nog niet gedacht.

@Niek: Zou die SMS service ook werken met een Nederlandse mobile telefoon?

Btw: Mijn vakantie deze week is niet door gegaan, omdat de organisator alles had gecanceld of er mee stopte. Maar ik ga nu op mezelf en dan eind augustus.
  • NiekNiek Super Moderator
    edited June 2010
    Ed,
    Probeer het eens of vraag het aan onze duitse vrienden.
    Niek
    edited June 2010
    Niek, Ed,

Gisteren heb ik dit al nagevraagd op FMPO.de.
    Volgens de reactie zou het ook met een buitenlandse telefoon moeten werken.

Over een week of 5 zijn we weer een weekendje "in die heimat" en zal ik de proef op de som nemen.

Wordt vervolgd,

[EMAIL="Man@work"]Man@work[/EMAIL]
    edited June 2010
    As maandag, eerste felicitaties doen op mijn werk, de zaak bestaat 15 jaar. En dan fahren naar het Zwarte Woud.

Vervoer: VW CaddyEd
    Brandstof: 150 liter 2N GPO en KZO wat ik kan bij tanken in Duitsland
    Bestemming: Südschwarzwald
    Slaapplaats: Mijn tentje op een camping boven op een berg
    Het weer: veel regen :-?
  • ppo4toyotappo4toyota PPO Burner
    edited June 2010
    Goeie reis Edwin, hoop voor je dat het toch goed weer wordt! Anders wordt het wel een kleffe bedoening in een tent.. ;)
    edited June 2010
    Südschwarzwald? Daar komen wij met enige regelmaat.
    Even wat tips die je misschien nog leest.

Burg Röttln bij Lörrach geeft een mooi uitzicht over het "Dreiland" (D-Fr-Ch)

De Erdmanshöle in Hasel zijn mooie druipsteengrotten.

Niet ver daar vandaan er ook nog een houten brug over de Rijn naar Zwitserland.

Een lekker ritje naar het oosten ligt de waterval van Schaffhausen: de Rijn sort daar een eindje omlaag :cool:

In Dornach bij Basel ligt het "Goetheanum" waar Rudolf Steiner en zijn Antroposofische gemeenschap een indrukwekkend bouwwerk achter gelaten hebben. Het Antroposofische gedachtengoed spreekt mij niet aan maar de gebouwen zijn wel de moeite waard om je er rond te laten leiden.

Viel Spaß
    edited June 2010
    Ik heb de tips genoteerd, bedankt. Vandaag ga ik richting Lörrach, ook om te tanken.

De Caddy voelt zich thuis hier over de bergen, kan op GPO ook elke helling met gemak aan.

Groeten van uit Muggenbrun nabij Todtnau,
    Ed via zijn mobiel

Ohja: Het weer is perfect 8-)
    edited June 2010
    De omgeving Freiburg / Kaiserstuhl heeft het meest zonne uren van heel Duitsland.

Het is dus niet voor niets: "Badische Wein, von der Sonne verwöhnt"
    edited June 2010
    das niet altijd te merken als ik daar ben.....
    leuke tips man@work, zal daar begin juli eens gaan zien.
    edited June 2010
    Zo, ik ben weer thuis en kijk eens :p......:
    image

Rapsöl getankt in Lörrach.

De eigenaar wist me te vertellen dat hij nog de enige is in heel Duitsland die nog KZO verkoopt aan de pomp. Natuurlijk nog even verder gebabbeld over het filteren van olie en rijden op plantaardige olie in Nederland.

De afgelopen week heb ik het prima na me zin gehad, veel bezichtigd(ook de ruïne en de druip grot van M@W) en veel bergen op en af gereden. De camping was ook perfect en raad ik iederéén aan. Het zijn trouwens Nederlandse eigenaren. http://www.camping-hochschwarzwald.de
    edited June 2010
    Dat ziet er goed uit.:mozilla_cool:

In september zijn we ook weer een weekje in Hasel.
    (we zijn lid van de vereniging die "Bahnhof Hasel" op non-profit basis exploiteert)

Dan wil ik ook even gaan tanken in Lörrach.

Hopelijk stopt die man er niet mee om KZO aan de pomp te verkopen want met de jaarwisseling zijn wij ook meestal "im Schwarzwald".

(En als we het met jerrycans er in moeten gieten is het mij om het even ;))

edited June 2010
    [QUOTE=Sinnefjild;56592]Ik zie nu je "fotoverslag" Rapsöl tanken in Lörrach.
    Kloppen de openingstijden ( van 09.00 tot 15.00 ma-vrij)?
    Kan je ook met betaalpas tanken ? Ik passeer er a.s zaterdag maar dan zijn ze gesloten volgens de website...

en, wat kost een litertje verse rapsöl??

Eens even kijken, het bonnetje ligt nu voor me.

Mo-Fr 9.00 - 15.00
    Sa Geschlossen

Preis: 1,058 €/Liter inkl.MwSt
    Biotanke Lörrach
    Tel 07621 1619250

Ik heb gewoon aan de balie met contanten betaald. Maar hij had volgens mij ook een pin apparaat.
    edited June 2010
    [QUOTE=Man@work;56541]
    Even wat tips die je misschien nog leest.

Burg Röttln bij Lörrach geeft een mooi uitzicht over het "Dreiland" (D-Fr-Ch).....

Toevallig was Burg Röttln heel dicht bij BioTanke. Vanaf boven kon je het tankstationnetje ook zien liggen, net voor Bauhaus.

Hier een Googlemaps kaartje:
    image
Sign In or Register to comment.