Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Wetten en regels thuisopslag olie?

NeoNeo PPO Addict
edited March 2010 in Olieen
Kan iemand me vertellen welke haken en ogen er zijn aan het thuis opslaan van APO?

Bijv. hoeveel liter mag je hebben en maakt het dan nog uit of het in de kelder staat of binnen..
Maakt het uit in watvoor kannen het zit enz enz
Zijn er nog eisen qua brandveiligheid

Comments

• wodanwodan Super Moderator
    edited March 2010
    Olie brand eigenlijk heel slecht, dus qua brandveiligheid zit dat wel snor.
    Volgens mij is er geen wettelijke bepaling, althans geen "waterdichte" ;)
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2010
    ff voor de duidelijkheid, zal hier gaan om Belgie Neo?
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2010
    Zijn de regels in Belgi
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2010
    Ruud, dat klopt. kheb hier intern bij de milieumensen al leuke discussies gehad over wat wij allemaal prive doen. Het enige argument wat technische gesproken kan blijven staan is het argument dat wij afvalstoffen verwerken van derden die dit niet aan ons zouden mogen leveren. Praktijk is gelukkig anders.
    Voor al het overige zijn wij niet vergunningsplichtig en geheel vrij.
  • NeoNeo PPO Addict
    edited March 2010
    T gaat om Nederland in dit geval :)

Ik woon in een flatgebouw en heb nu in de kelder zo'n 500 liter staan.

Van de woningbouwvereniging zijn ze al eens aan de deur geweest, waarschijnlijk getipt door een van de buren. Heb toen verteld dat het een biologisch auto groen bla bla projectje was en toen waren ze tevreden.

Vraag me wel af bij een fikse hete brand of het niet flink wat olie op het vuur kan gooien... :P waar zou die uitdrukking toch vandaan komen :rolleyes:
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2010
    Is dus gewoon toegestaan.
Sign In or Register to comment.