Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Filteren in de Rivierenbuurt, Amsterdam

reinout PPO Newbie
edited January 2010 in Filteren van GPO
Hallo Filteraars,

Na wat verschillende dingen uitgeprobeerd te hebben filter ik al weer vier jaar met de "Caddy-Daddy methode". Ik laat mijn arachideolie 4-6 weken bezinken en giet de olie dan in een gamma bak met gaatjes met daarin 1 micron filterdoek (monopoel). Daaronder zit nog een gammabak met slang naar een 120l voorraad vat. Uit het voorraad vat tap ik op 20cm van de bodem de olie in oude melkpakken en dan in de tank.

Ik ben nu vier jaar op kleine schaal aan het filteren, ik verstook iets van 350 liter per jaar. Ik wil graag op grotere schaal gaan filteren, helaas heb ik daar geen ruimte voor. Ik woon op 3 hoog in Amsterdam en heb alleen maar een kleine balkonkast waarin ik kan filteren. Ik kan maar 80, hooguit 100 liter tegelijkertijd laten bezinken, 20 liter per week is echt mijn maximum productie. Verder staat alles buiten, als het vriest zoals nu zit alles vast.

Wie wil er samen met mij op grote(re) schaal gaan filteren, en heeft er ruimte (schuurtje ofzo) om grotere hoeveelheden te laten bezinken? Ik heb kennis, ervaring en de materialen ter beschikking, wie heeft er ruimte en enthousiasme om voor 100% PPO in de tank te gaan?
Ik heb een goede leverancier (topkwaliteit olie, gratis en tot iets van 50l per week mogelijk) en er zitten veel tentjes in de buurt waar we (als we het goed aanpakken) extra voorraad vandaan kunnen halen. Het zou wel relaxed zijn als je ook in de rivierenbuurt van Amsterdam woont, als ik de hele stad door moet gaan slepen met olie heeft het voor mij niet veel zin (Edwin uit Amsterdam centrum heeft dat al een keer aangeboden, maar dat kost gewoon teveel tijd en moeite).

Ik ben benieuwd, laat maar wat horen

Reinout

Comments

• NiekNiek Super Moderator
    edited January 2010
    Reinout,
    wil je voor eigen gebruik gaan filteren of ook voor de verkoop aan andere PPO rijders ??
    Niek
  • reinout PPO Newbie
    edited January 2010
    Niek,

Eigen gebruik.
    Het is m'n hobby, het moet niet m'n werk worden :)
    Groeten,

Reinout
  • NiekNiek Super Moderator
    edited January 2010
    Reinout,
    als het voor eigen gebruik is en je hebt te weinig ruimte, kun je jouw olie ook door 2N laten filteren.
    Niek
Sign In or Register to comment.