Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Zomer- en winter GPO

ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
edited January 2010 in Olieen
euh Udo, is dat 10% diesel bij -7C of +7C, das zo'n 5% boer peter. dat gooi ik er altijd minimaal in. loopt alles toch wat beter en pittiger in mijn setup.

Comments

• pjotterpjotter Banned
    edited December 2009
    [QUOTE=udo;53752]Nou Eric:

`stoterig` rijgedrag; verdwijnt na een paar minuten

nou Udo:zou maar is gaan bijmengen.

paar minuten stoterig rijden duurt lang .
    mn aambeien zouden spontaan gaan barsten:shock:

en rij ik met bagger van een paar 1000 eurie.
    en jou FOX...?.
    zeker tig malen meer.

pleur gewoon overdosis dino bij tot Maart.
    en start normaal, en rij weg zo als t hoort.
  • udoudo Super Moderator
    edited December 2009
    [QUOTE=ericzwiep;53760]euh Udo, is dat 10% diesel bij -7C of +7C, das zo'n 5% boer peter. dat gooi ik er altijd minimaal in. loopt alles toch wat beter en pittiger in mijn setup.
    De GPO is de hoofdoorzaak. Er is verder niets aan de hand.
    Nul tot -7 werd bedoeld. ~7 is circa 7. Etc.
    Boer peter mix ik niet bij. Dat zit er soms al in.

En vergeet niet dat de setup afwijkt qua basistechnologie. Ik meen dat de hoofdregel qua PPO-gemak is: hoe ouder de wagen, hoe makkelijker het gaat (los van de technische staat van onderhoud en de zwakke plekken zoals het type pomp).

Volgende stap wordt XW100, KZO en dezelfde hoeveelheid diesel. Hiermee zou ik de GPO kunnen eliminieren als oorzaak.
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2009
    Het gaat er ook om: Wat is de basis van je GPO?
    Arachideolie, Sojaolie, ZBO, Slaolie, palmolie enz. .... Of is het een mix daar weer van? En wat is er in gebakken en hoelang?
    Mijn ervaring is nu, dat de gebruikte sojaolie tov arachideolie nog wel redelijk vloeibaar blijft.

PS: Maar wat doe ik hier? Ik rij twee-tank ;)

Nu dit bericht toch is verhuisd: In mijn bezink bak zie ik trouwens ook dat de gestolde laag arachideolie gewoon op de sojaolie blijft liggen.
  • NiekNiek Super Moderator
    edited January 2010
    Hier een afsplitsing van topic 1 tank mix verhouding
    Niek
Sign In or Register to comment.