Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Wintron XC30

udoudo Super Moderator
edited January 2010 in Olieen
Dag stokers,

Weet iemand hier of ik Wintron XC30 (een additief) ook op het Europese vaste land kan krijgen?
Bestellen uit de UK geeft me relatief hoge verzendkosten.
Dus een adresje dichterbij is welkom.

Groeten,
Udo

Comments

• ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2009
    waarom niet:

Wintron XC40 - Formulated to be maximally effective for biodiesel produced from predominantly Rapeseed or Soy oil feedstocks - the two most commonly encountered vegetable oils in Europe and North America.

als je daar toch mee bezig bent.
  • udoudo Super Moderator
    edited December 2009
    Wil ik best doen, alleen bij die Engelse leverancier kost 2L versturen al 25 pond en dat is mij net te veel.
    Dus een goedkopere levering is gewenst; of wellicht gewoon samen een VAT (200L)/vaatje (25L) importeren en verdelen?

Wie weet raad?
    Nico/Niek?
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited December 2009
    Udo waarom zou je het toevoegen? gewoon je blijven realiseren dat GPO en excellent gevoelig is voor temperatuur. Heb je problemen ergens mee? Dat lees ik namelijk niet, heb je die niet, dan zou ik zelf geen oplossing zoeken voor een probleem wat er niet is.
    Wat wij verstoken blijft een alternatieve brandstof, en de kleine ongemakken houd de romatiek er juist in. Dus maak het niet moeilijker dan het is.
    Drivertje.
  • udoudo Super Moderator
    edited December 2009
    Nog los van het probleem (in de afgelopen koude merkte ik dat de motor onregelmatig liep in de eerste paar minuten na een koude start; ik vermoed vlokken in de GPO van 15 graden filtering) is het interessant om te zien of Wintron werkt en zoja hoeveel verschil er is met de invloed van diesel of olie van boer peter.
    Daarom ben ik op zoek naar een betaalbare testhoeveelheid Wintron.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2009
    Udo, niet teveel zorgen erover maken. Die vlokken verdwijnen zodra je systeem zeg boven de 10 graden is en voldoende doorstroom heeft. OOK richting de tank. (Dat is 1 van de reden waarom ik in de winter niet met KGR rijdt omdat mijn voorverwarming vanuit blok niet in de KGR zit)
    Dus bij koude start ff de boel op temperatuur laten komen en niet teveel zorgen maken over het onregelmatige lopen.

Goedkopere optie die je natuurlijk ook hebt is winterdiesel erbij tanken.
    (dure) andere optie is bij brezan of hoe die autoshops ook heten, een winteradditief voor de diesel halen. Deze zijn volgens mij op kerosine basis. En ja, dan zie ik 123 niet zoveel verschil met boer peter olie erbij te doen :mozilla_tongue:
  • udoudo Super Moderator
    edited December 2009
    Los van het probleem experimenteer ik ook graag, zeker als het simpel is als dit.
    Dus ik blijf geinteresseerd in XC30. (ja, een nieuwe code...)

Qua stijfsel: de Fox heeft een pomp bij de tank en een vacuumpomp bij het blok. Daarnaast dus de meervoudige KGR met overloop in de retour. Daar zit dus niet zo snel een probleem?
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2009
    [QUOTE=udo;53754]Daarnaast dus de meervoudige KGR met overloop in de retour.

Wat de opvoerpomp te veel geeft aan druk, word bij jou ombouw via een manifold bij de motor, weer terug naar de tank gevoerd. Als het goed is zit de retour onderin de tank, naast de aanzuigbuis. Zo komt de warme retour direct weer terug en heb je geen last van de dikke PPO in de tank.

Dit zal na de koude start dus dan wel enkele minuten nodig hebben om volledig door te spoelen.
  • udoudo Super Moderator
    edited December 2009
  • NiekNiek Super Moderator
    edited December 2009
    Udo,
    15 euro per liter pls verzendkosten. Daar kan je 15 liter fijne olie van boer P. voor kopen. Daar kan je 300 liter biobrandstof mee behandelen (met 5%). Als ik de beschrijving lees, is het Engels een beetje koeterwaals. Lijkt op vertaald chinees of zo. Ik zou er niet aan beginnen.
    Niek
  • udoudo Super Moderator
    edited January 2010
    Ongeveer binnen dit kader:

Elders, An Elsbett single tank VW TDI waste vegetable oil conversion. Fryer Trucks, lees ik: Kero is twice as effective as dzl at lowering the viscosity.

Is kerosine prijstechnisch interessant? (ik heb geen weet van de prijs)
  • udoudo Super Moderator
    edited January 2010
    [QUOTE=ericzwiep;53821]Udo, lees hier nog eens oude woorden van Peus.

Pflanzenöl statt Diesel - Pflanzenöl in aller Welt - Pflanzenöl in - Plantaardige olie tanken(Nederlands) - BELANGRIJK -- Rijden met ppo / petroleum
    Dank!
    (ergens halverwege staat het...)

Maar zit op peut nog tax en op kerosine minder tax?
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited January 2010
    Kero is peterolie Udo.(voor alle duidelijkheid)
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited January 2010
    D'r zit net zoveel accijns op kerosine en Petroleum.

Toch heb ik liever kerosine omdat het hoogwaardiger is, jammer dat het ook duurder is :mozilla_undecided: Ik koop hier in de buurt Jet A1 voor 1 eurie per liter.
Sign In or Register to comment.